struliga mornar

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
yinyang
Kontakt:

Inlägg av yinyang »

det är lite så jag har tänkt också. Det är inte samma rutiner på kvällen so här hemma men samtidigt ser jag det som en liten minisemester för Matilda, at hon får åka bort över en natt och sova någon annastans är stort, även för en liten som hon :) Det är inte så farligt, hon vaknar tidigare men om de accepterar det så får det vara så, det är ju de som får gå upp så tidigt :)

Ska inhandla en ny väckarklocka snart. Vi har redan haft två som hon haft sönder för att hon ska hålla i den och stänga av den varje morgon (och vips så hamnar den i backen :) ) Men nästa väckarklocka bestämmer jag över! ;)
mamma till min älskade dotter född 070112 och en till född 21 juni 2008
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

yinyang skrev:det är lite så jag har tänkt också. Det är inte samma rutiner på kvällen so här hemma men samtidigt ser jag det som en liten minisemester för Matilda, at hon får åka bort över en natt och sova någon annastans är stort, även för en liten som hon :) Det är inte så farligt, hon vaknar tidigare men om de accepterar det så får det vara så, det är ju de som får gå upp så tidigt :)
Precis :!: Jag tror du tänker helt rätt där - låt mormor och Matilda ha sin semster ihop, det är så värdefullt! Och BLIR det mot förmodan krångel med tider osv, så får du kanske ta ett snack med kära mor :wink: !
Jag hoppas allt går bra för er :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
yinyang
Kontakt:

Inlägg av yinyang »

Ibland känns det som ett ekorrehjul... och ganska hopplöst allting :(

Matilda har skött sig jättebra i flera veckor. Sen åkte hon på en förkylning för tre dagar sen. Hon är fortfarande ganska dålig. :( Nu har hon börjat vakna 06.05 VARJE morgon sen tre dagar tillbaka. Varför gör hon så nu? När jag fått ordning på hennes tider!!! Det är ju för att hon är sjuk men det känns som då behöver hon ju verkligen sova!!

Hon vaknar som sagt 06.05. Jag ramsar X4 och går tillbaka. Hon fortsätter och gnäller fram till 06.45 då jag tar upp henne. Någon gång har det hänt att hon somnat om men då bara för 5 minuter och sen vaknar hon igen. Gör jag rätt? Varför förstår hon inte då och slutar, det gick ju så bra förut!

Det jag har svårt med är att veta när jag ska gå in till henne. När klockan börjar närma sig tiden, ska jag då vänta tills hon tystnat eller ska jag gå in med klockan och leendet trots att hon då skriker?
mamma till min älskade dotter född 070112 och en till född 21 juni 2008
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej1

Det är vanligt med lite strul efter sjukdom. Man kan få minikura en natt eller två.

Jag tycker du ska ställa in klockan i hennes rum. Pangramsa högt och klart vid första pip på morgonen, du säger ramsan 1 gång, inte 4. Sen får hon sköta sig till klockan ringer.

Känner du dig osäker på att hon kan ligga kvar ända till 07.00 (eller att du klarar det :wink: ) så kan du ställa klockan på t ex 6.40 några dagar. Efter ngn dag flyttar du fram den 5 minuter till 6.45. Så gör du så tills du nått målet på 07.00 :D 8)

Du ska inte gå in när hon skriker. Vänta tills hon pausar, även om det är en sekund då får du bara vara snabb in och göra morgon.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej yinyang!
Har tänkt på er nu när jag varit borta ett tag, och hoppas allt är fint med er och att Matilda blivit frisk!
Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "