GlennMelody is alive! (förhoppningsvis)

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

miar70 skrev:Åh, TorpSara, det är få gånger jag känner att jag vill hålla tummarna extra, extra hårt!
Det ser lite dumt ut det där :? eller..?
Jag menar att just nu så känner jag att tummarna hålls extra hårt och med lite extra inlevelse!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Gulle du! :heart: Men det är nog bara from och fåfäng förhoppning...
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men jag fortsätter hålla tummarna, jag :wink: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorpSara skrev:Novemberungar är ena trevliga sällar. Vet du, ÅsaB, att jag fick mig en tankeställare. Jag hade en konstig mens och kan inte dricka kaffe... Önsketänkande kanske, vad vet jag...? Är det vanligt tro... :-k
[-o< :heart: [-o<

Stooor kram
/Fjällmor
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

miar70 skrev:Åh, TorpSara, det är få gånger jag känner att jag vill hålla tummarna extra, extra hårt! Nu hoppas jag att dina aningar stämmer, och jag kommer att tänka på dig ungefär 50 gånger i timmen :D !
*håller tummarna HÅRT*

:heart: :heart: :heart:
Kan bara instämma med Mia!
Kram
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag håller tummarna och alla fingrar och tår,
hoppas, hoppas :) :heart:

Och grattis till ÅSA förståss :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

TorpSara - visst håller jag också tummarna!

Här är det lite dämpat annars. KUB-testet gick inte så bra... :(

Ultraljudet var magiskt. BM var UNDERBAR (det är de allihop där) och visade allt: fingrar, ben, ryggrad, revben och hej å hå. Hon mätte nackspalten, som var jättefin och tog fram en kanonbra profilbild som visade en tydlig näsa. Barn med Downs har inte särskilt tydlig näsa, så jag andades ut...

Vilket var alldeles för tidigt. Mitt blodprov hade redan analyserats och BM satte ihop värdena. Då visar det sig att risken i mitt fall för Downs är 1:78. Dvs inte bra. Dvs fostervattensprov.

Nu behöver det inte innebära någon katastrof. BM sade att bilderna varit så oerhört bra, så hon tyckte att jag inte skulle måla attför mycket :twisted: på väggen. Ändå blir jag alldeles kall och orolig. Samtidigt - vill naturen det här så har jag inte mycket att sätta emot. Risken finns (typ 1.3% risk) att det är tråkiga besked. Ingen hög procent, men den finns. Och det är inte lätt att bara släppa.

På sätt och vis hade jag hellre haft dåliga värden på de andra kromosomförändringarna. Det är förändringar som gör att barnet ofta inte överlever graviditeten eller de första månaderna i livet. Om fostervattensprovet sedan visar att det faktiskt ÄR sådana problem - då kan man bara fatta ett beslut. Downs innebär så mycket mer stora frågor.

Om ca 10 dagar är det dags. Eftersom situationen är som den är blir det här en beordrad odling och jag kommer att få svar inom tre dagar efter provet. Så om ca två veckor skall jag veta. Och då kan provet ha framkallat ett missfall.

Fan också.
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ja! Mest grattis till Åsa! Rättning i tråden! [-X
(men varma tack såklart!)
Nancy

Inlägg av Nancy »

ÅsaB: Är det på Östra du skall göra fvp :?: Jag har gjort det tre ggr där och läkarna är oerhört proffsiga och måna om att göra sitt yttersta för att minska riskerna. Skriv till mig om du behöver lite stöd eller mer info.

Kram från Nancy
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åh, hjärtat! Nu var vi inne samtidigt, vad tokigt det blev.
Och, ja, jag vet ju bara allt för väl vad ni går igenom just nu. Det är jobbiga dygn av väntan. Och precis som du säger är ju frågan om Downs så svår, så svår. Och nästan omöjlig att diskutera utan att det blir väldigt känslomässigt. Jag har tänkt mycket, mycket och kan gärna fundera med dig via PM om du vill.

Varmaste kramen i världen!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:? Oj, när jag läser mitt inlägg så ser det kanske ut som om jag ignorerar dina känslor inför resultatet av blodprovet Åsa. Inte meningen. Min första tanke var bara att du inte skulle behöva känna så mycket oro inför fvp också.

Kram igen :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Äsch då, Åsa, det där är inget man vill vara med om... :( Även fast det inte alls behöver betyda något alls, eller hur? Men oron...

Jag hoppas de här tio dagarna går fort för dig, så du slipper gå och fundera!

:heart: Varma kramisar Mia
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Tårarna svämmar nästan över nu! Det är inte många minuter sedan jag skrev och redan alla dessa inlägg! Jag blir alldeles varm och gråtig, men känner det största stöd man kan tänka sig! Ni är bara de mest underbara vänner man kan ha, vare sig man träffats i verkliga livet eller inte!

Pussar, kramar och en liten tår på kinden! :heart: :heart: :heart:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: :heart: :heart: :heart: [-o< :heart: :heart: :heart: :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja oron, den är det värsta...

Men försök(lätt att säga, jag vet :wink: ) att lita till att din BM tror att allt är bra. De har trots allt tränade ögon. Kanske skulle hon inte inge hopp, om hon inte trodde det själv :?

Jag ska hålla tummarna.

Jättekramar :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"