Frank bulldog?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

sååå sant! Jag älskar ju också minigrisar. har aldrig tänkt på att de och frallorna liknar varandra... :roll: :lol:

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hur går det med hundletandet :?:

Blir det nån liten "gris" :wink: :?:

Lockar med en liten film på lille Brassebus, så kanske du ändrar dig :lol: - eller kanske inte :roll: :wink: ...
http://www.123minsida.se/sexbarnsmamma/10912081

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jo,vi har väll bestämt oss nästan säkert att det blir en liten "gris".
Jag har träffat Tomas kunds fralla Doris och blev störtkär!!Vilken cool liten sak. :) Jättemysig.
Vi har kollat runt lite och det är ganska svårt att få tag på frallor.Det finns till salu på nätet men vi vill ha från en erkänd uppfödare så man vet vad man får.Dom är ganska dyra oxå.
Men vi har sagt att vi ska försöka få tag i en innan jag börjar jobba iallafall.Och det blir nästa höst.Det är bara det att jag är så att jag har så svårt att bärja mig.Jag vill ha en NU :lol:
Eran Bosse ser ut att vara störtmysig och jag har kollat sidan du länkade ,men vi är väll mer ute efter en korthårig hund.Kajsa är långhårig och när hon varit ute så har hon halva skogen med sig in.Vi bor mitt på landet bland massa åkrar och skog så det fastnar så mýcket i pälsen känns det som.

Kramar från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ulrikaj skrev:Eran Bosse ser ut att vara störtmysig
[-X ujujuj, inte BOSSE :shock: han heter Brasse :lol: (du får inte förolämpa honom :wink: )
Jobbigt att vänta ända till nästa sommar, jag är som du - vill ha direkt :!:
Har du tur kanske det dyker upp nån snabbare! Annars får du ställa dig i kö kanske, mopsar får väl inte så många valpar per kull?

Lycka till!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

miar70 skrev:
ulrikaj skrev:Eran Bosse ser ut att vara störtmysig
[-X ujujuj, inte BOSSE :shock: han heter Brasse :lol: (du får inte förolämpa honom :wink: )

a
Ja,du ser mia jag blir så ivrig att jag inte kan stava namnen rätt.(precis som rubriken)Hoppas inte Brasse läser :lol: så han ser vad jag kallade honom för.

Mops har jag inte ens tittat på än.Kanske ett alternativ?

Kramis igen.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

miar70 skrev: Annars får du ställa dig i kö kanske, mopsar får väl inte så många valpar per kull?
ulrikaj skrev:Mops har jag inte ens tittat på än.Kanske ett alternativ?
:oops: :lol: :oops: :lol: :oops:
Hahahahaa, här kommer JAG och ska rätta DIG och så skriver jag MOPS när det handlar om fransk bulldog :roll: :lol: ojojoj, förlåt mig!!!

Och Brasse sover just nu, så jag ska akta mig att visa felskrivet för honom :wink:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ja det är bra att Brasse sover.Säg inget till honom när han vaknar :-$
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Miar70 - vad du har fått mig att skratta nu på morgonen!!! (Skönt!)

Vi har haft en Norfolkterrier, som ser ganska mycket ut som en Brasse, men mindre och hängande öron. En rasbeskrivning sade: Den tror att den är en Mercedes, när den egentligen är en Fiat! Perfekt beskrivning på världens roligaste hund! Hon kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta, den kära Asta. Så jag blev alldeles nostalgisk när jag såg bilderna på en Aussie. Är väldigt terrier-svag hur som helst.

Vad fint det var med en stumfilm! Får nog testa det själv!

Trevlig helg, allihop!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad bra om jag fått dig att skratta, Åsa :heart: Fast inte är min stumfilm nåt mästerverk, direkt :roll: jag kan tänka mig att du skulle få ett mer proffsigt resultat :wink:
Jag är också en terriervän nu, det trodde jag nog aldrig :shock: :!:

Kram!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Nej, man vill nog inte vara en terriervän. Att vara som en terrier är ju oftast inte något positivt, men för mig har det blivit det. Tuffa små rejäla hundar, som ofta har större psyke än man tror. Man skall ju inte på något sätt räkna bort en hund bara för att den är liten! Terriers har väl alltid framavlats för ett särskilt syfte, ofta för att locka fram rävar ur gryt, eller som i Noffens fall, jaga sorkar. Den funktionen satt i hennes gener - hon bet ihjäl en råtta en gång! Fick inga pussar på munnen på ett par dagar efter den bravaden! :D

Åh, vad jag hoppas på en terrier igen en gång!

Kramar!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Terriers har väl alltid framavlats för ett särskilt syfte, ofta för att locka fram rävar ur gryt, eller som i Noffens fall, jaga sorkar. Den funktionen satt i hennes gener - hon bet ihjäl en råtta en gång! Fick inga pussar på munnen på ett par dagar efter den bravaden!
hahaha! Det fick mig att tänka på något jag läste i min svägerskas blogg häromdagen. Det visar att det inte bara är terriers som kan, gamla bordercollies med överbett kan också:
http://www.blogtown.se/blog.php?date=2008-05-07&id=jen
(under bilderna står själva historien)
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"