Skräddarlärlingen

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Nian

Skräddarlärlingen

Inlägg av Nian »

Hej!

Griffin är nu drygt 19 månader och det som är allra mest spännande här i världen just nu är antingen "vamm" (varmt) eller "vaasch" (vasst).
Detta säges med allvarlig min samtidigt som han pekar på det som ar varmt eller vasst. Han är en liten muskelbyggare som inte kan beskrivas som den försiktiga typen...

Jag skulle sy lite härom kvällen, och Griffin var alldeles till sig över symaskinen och sylådan, och antagligen över hur han lyckats missa att något så spännande fanns i vårt hus: Nåldyna, saxar, massa små pressarfötter (se där ett ord man minns från syslöjden), knappasken med hundratals knappar. Hela hans lilla kropp skakade av lycka och spänning.

Bäst var nåldynan. Först tänkte jag, "hmm vad ska jag nu avleda med", men sen tänkte jag att vi testar lite.
- Griffin, klättra upp på stolen, du ska få hjälpa mig.
- Äll-pa (hjälpa), säger Griffin och klättrar upp.
- Kan du hjälpa mig och ge mig en nål, säger jag, visar hur man tar en nål och sätter den i tyget.
Griffin tar en nål och ger den försiktigt till mig.
- Tack tack, säger han.
- Tack tack, säger jag.
Jag nålar, och Griffin fortsätter skicka mig en nål i taget.
- Tack tack, säger Griffin.
-Tack tack, säger jag.

När jag nålat klart ber jag honom ta hand om nåldynan så länge, och han sitter i mitt knä med den hårt i händerna och tittar fascinerat på hur jag syr.
Sen plockar vi tillsammans ur nålarna och sätter tillbaka dem i nåldynan. Allt gick bra och ingen stack sig. Jag prövar klänningen och tackar storligen för den hjälpen. Griffin blev nog dubbelt så stor.

Sen hjälps vi åt och packar ihop sylådan för den här gången. Inget bråk för att jag tog bort de roliga sakerna, inget frustrerat förtrots-tjut.

Gissa vilket BB som får hjälpa till igen? Kram från oss
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Det är ju precis så här det ska gå till :!: :) Jag ryser av lycka för den lilla skräddarlärlingens skull och för din skull som fick så bra hjälp.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Elle

Inlägg av Elle »

Ja, du, HUR skulle du få något nålat utan Griffins :heart: hjälp? Vilken UNDERBAR berättelse :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Gud vad gulligt :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:heart: Vilken underbart liv han har! :D Jag kan riktigt se hans entusiasm framför mig :D :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Åååååhhhh.... Nian, hur skulle vi klara oss utan dessa behjälpliga BB barn? Säg mig bara det? :heart:

Idag när jag kom hem med en påse mat så blev jag mött i dörren, bärhjälpen där med full urghhh... ljud för att orka lyfta påsen. Mamma säger att Tor kanske kan ta en sak till kylen så hjälps vi åt att bära. Visst, han bär drycken till kylen ställer in, tar nästa sak ur påsen och ställer in, snart är påsen tom och all mat i kylen. Allt jag behöver göra är öppna kylen och hålla upp påsen.
Visst, lite om-arrangemang till de högre hyllorna sker sen lite diskret, men vem har koll på sådant när man har sån eminent hjälp?

Underbar tid detta är alltså!!!! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"