En till!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, en sån lättnad :D
Första milstolpen är att komma förbi de tolv första veckorna, tycker jag, och nästa är ultraljudet!
Sen kan man liksom pusta ut ordentligt och njuta och vänta :!:
Kram å grattis igen :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åååh... :heart: :heart: :heart:

Stooor kram!
/Fjällmor
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D mmm! Vi har tid på tisdag och håller tummar och tår. Livligt är det här inne med, och lika mycket sammandragningar som sist. Börjar kännas hemvant liksom...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, TorpSara :D ! Skööönt att höra att fler har sammandragningar så tidigt. Blev jättenervös i slutet på förra veckan, när magen blev stenhård typ hela tiden. Fick till och med skidförbud av bm när vi var i Åre i helgen :x . Nu är det bättre. Med Anton märkte jag inte av sånt förrän i vecka 27 typ...

Hoppas ni får massor av roligheter på ultraljudet på tisdag! Ska också hålla tummarna för er! Ska ni spana kön? Hur dumt lät inte det... Jag ser en snopp på vår bild, men Erik hävdar att det är ett ben. Finns nog inga ben i snoppen :lol: . Dessutom tror ju både jag och Jannika att det blir en tjej :D .
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Va skönt att höra att allt är bra :heart:
Håller med Mia, när UL är gjort kan man slappna av och njuta lite extra :lol:

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jotack, både med Edvard och nu har det satt igång i vecka 15-16 sådär. Man vänjer sig. Jag blir stående som en stenstod när jag är påväg från tåget ibland, mitt i steget... :roll: Det enda jag ordinerar är att inte stå långa studer sen. Jag fick onda sammandragningar när jag stått på tåget (40 minuter) ett par dagar i följd i vecka 31.

Här i Uppsala är det lite si och så med bildkvaliteten, så vi får se vad man ser... Inget aktivt efterforskande i allafall. Jag tror på en kille, det känns exakt som sist, dvs inga symptom alls förutom tidig kaffeaversion...

Nej, inga ben i snoppar, även om det ju kan verka så ibland... :shock: :oops: :mrgreen:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Visst är det häftigt, det där med ultraljud :!: Det blir så "verkligt" på något sätt! :D
Men hur mår du annars då, med illamående och allt?? :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorpSara skrev: Nej, inga ben i snoppar, även om det ju kan verka så ibland... :shock: :oops: :mrgreen:
:lol: :-({|= \:D/

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

TorpSara: :mrgreen: . Jag är förvånad över hur bra bildkvaliten är hos oss, både på Anton och på den här bebisen. Fast jag fattar verkligen inte hur bm kan peka ut alltihopa så självklart som hon gör :shock: . Jag är djupt imponerad! Jag spanade inte heller efter kön (bara lite 8) ). Vi får väl se i maj, om vi har rätt angående våra gissningar :!:

Anna: Jodå, illamåendet är nästan helt borta. Spydde upp i frukostfilen i köksvasken i förra veckan :oops: , men oftast är det helt ok. Jag har iaf börjat planera veckomatsedlar igen!
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att allt såg bra ut. Det är så härligt att få se det lilla pickande :heart:! Ta hand om dig och magen!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Får väl knyta ihop den här tråden nu, även om den varit oanvänd ett tag... :D

För nu är bebisen här, som Anton säger!!

Abbe :heart: föddes en solig söndagseftermiddag i maj, 3 dagar före bf! Från första värken tog det ungefär 22 timmar, men det var de första 3 centimetrarna som tog större delen av tiden. Förlossningen började jobbigt, men när det väl satte igång ordentligt så blev det tokbra! Var pigg med en gång, och har inget ont nånstans utom brösten... Återkommer i profylaxtråden!

:D Abbe då? 3570 g, 49 cm. En riktig liten njutare med mörkt hår, som mest äter och sover och tittar förundrat på familjen. Sepciellt på storebror. Jag hoppas han satte sin modell inatt, när vi fick sova 3-4 timmar i stöten med lite käk emellan!

Vi njuter massor, är toktrötta och nöjda!
Kram :D
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jamen, HÄR var du ju!!!! STORT JUBLANDE GRATTIS :-({|= \:D/ :heart: till er alla - med en särskild hälsning till liten storebror.

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Jätte-jätte GRATTIS!
Ser framemot din berättelse med spänning.
/Anna
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
beccisen

Inlägg av beccisen »

Måste ju bara gratulera här med på rätt ställe :)

Njut nu av småpojkarna :)

Från en något rastlös Beccis
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

STORT grattis Jenny! Skönt att höra att ni har det så härligt. Jag ser verkligen fram emot förlossningsberättelse!

KRAM! :heart:
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"