Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nancy skrev:Ja en anings mesigt blev det faktiskt Jannika, inte alls vad vi är vana vid från ett rivjärn som du
Va? Jag ett rivjärn? Moi? :shock: Onekligen intressant hur man framstår i skriven text, haha!

Jag vet inte om vi kan kalla oss friska. Eller sjuka. Nike var aldrig sjuk, darlingen är allergisk, Milo är i form efter mycket kort hostresa medan jag och Jander hostar på utan några övriga åkommor. :roll: För Jajas del innebär det orolig sömn med många hostavbrott så han är trött men inte direkt sjuk. Det var en enträgen bacill vi sprang på, i alla fall för luftvägarna.

Tupparna och de mindre herrarna delar samma förtjusning. Välling är frukost för alla våra barn och havregrynsgröt vårt standardmellis fast kanske inte ihop. Men darlingen går inte igång på den dieten alls. :lol:

080826 blir ju tippelitoppen! Jungfru med Måne i kräftan gissar jag på då. En Nike! :heart: Lussi är lejon med månen i skorpan och Leia är kräfta med månen i skytten/stenbocken? Så flickorna har vattenelementet gemensamt (kräfta och skorpa). Det är ju fint som snus! Vilken trio. :D

Älvor måste ju också vara gravilda mellan varven så jag tror du är en älva utanpå med. Du är bara så himskans självkritisk. 60 kg nånting, ska det vara nåt att gnälla om? På allvar? Visst, du är inte längst i tråden men ändå! 60 kg är inte mycket att hänga i julgranen ens för en ogravid älva. Fråga vattumannen så får du se att jag har rätt. As always. :wink:

Jag vet Jenny! Ajajaj. Mina gör så dj-la ont i början varje gång. Jag tackar gud för profylaxandningen. =D> Vissa av oss mindre lyckligt lottade har SYYYPEkänsliga bröstvårtor. Dessutom har jag begåvats med fyra hungriga sugploppar. Tack och lov har de haft bra teknik allihopa. Men ändå! När jag fick Jander sög han perfekt men det gjorde så apont att jag tog loss och la om honom hela tiden. I mina böcker stod det nämligen att Det gör inte ont om bebin har rätt grepp. Jo tjosan! Tur att jag hade en klok barnmorska som upplyste mig om de olika vårtornas beskaffenhet.

Skönt att det börjat rinna till.

Släkten kan INTE abdikera från bästa-barnvakten-uppdraget. Det går liksom hand i hand med själva släktskapet, serru. Och jag kan inte tro att Anton varit SÅ besvärlig. Inte en chans. Gulle-Anton. Dessutom var han ju faktiskt shuuuk. Man kan inte begära att nån som är krasslig ska hålla skutan i styr, vara social OCH trevlig samtidigt. Det känns inte rättvist.

Pussa dina killar från mig!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej kräldjur!

Här kommer en kort rapport från en trött Fjällmor på väg i säng.

Men först en stor buspuss på magen till :heart: Abbe :heart: Välkommen till världen!

Mötet igår var...tja.. uppgivet... :?
I början berättade jag om hur Storsonen upplever en mental trötthet detta läsår. En trötthet som inte funnits innan och som kommit fram i utredningen också. Orsaken är delvis de ökade kraven men också de byten som ju sker under dagen ju äldre barnen blir. Byten är inget för pojken min, nej...
Respons?

:!: Det kan va bra med en FRUKT på eftermidda'n. Det funkar med mitt barn!

Jo, svarar jag diplomatiskt, det kan det ju. Men nu var det så att med Storsonenes svårigheter så har tröttheten ökat detta år...

:!: FRUKT ger en blodsockerhöjning som kanske inte ändrar något. Men det blir ju inte sämre i alla fall!

:roll:

...sista försöket...

:?

1. Vi kan inte få tag i frukt här som han kan äta (allergier och känslighet för konsistenser - se skolans utredning)
2. Vi vill att han håller sina mattider då det är viktigt att hans blodsocker hålls på en jämn nivå över dagen. Därför är varken en xtra frukt och/eller ett xtra mellanmål en så bra idé...

:!: Jamen en macka eller nåt då :!:

ridå...

Jag har kämpat för att öka folks förståelse för honom sen han var bebis. Nu orkade jag inte förklara mer. För första gången gav jag upp under ett föräldrasamtal. Lyssnade klart, sa jotack och amen, och tog sen min underbara son i handen och gick hem..

Blä :cry:

Tack för att ni finns :heart:
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

:( Blä. Jag förstår att du lessnade ur. Kan du inte bussa Fjällfar på dem?

Stora kramen till er båda! :heart: Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nix

skolbiten är min bit, för allas skull

Tack för förståelsen :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fjällmor - åååhåhåååå vad jag läääängtar tillbaaaaka till joooobbet när jag lääääser sånt hääääär.... :roll: :roll: :roll:

:heart:

Nu kommer lite Dikt extempore: :-({|=

Lillaste Älskling vad du är söt

när du sover Med Kanin :-({|=

http://www.backalyckans.hemsida.net/

Lillaste Billing vad du är söt

när du sjunger "lilla KOSSA" :shock: som fortsättning till storebrors "lille katt" :-({|=

Lillaste bebis vad jag är glad

för att du tog dina allra första steg :D :shock:

idag

HURRA! \:D/ För våren och staplande Billingar! :-({|=

ABBE! NÄR skall vi träffas :?: :? Skall vi träffas IDAG? :D Skall vi träffas IMORN? :D Skall vi träffas NU? :D Skall vi träffas GENAST? :D När, åh Abbe... :heart: :mrgreen:
Gäst

Inlägg av Gäst »

TorpSara skrev:Åh, JennyH! Grattis! Abbe ligger väääldigt högt på vår lista också! :D Sjalen kommer genast med posten!
Förlåt, missade dig :oops: . Jättetack, jag ska vara rädd om den tills du behöver den igen :heart:. Ja, visst är Abbe så fint...

Ikväll hade han sitt första lilla sammanbrott. Han hade fått lite för mycket ersättning, trodde jag. Efter en timme insåg jag att han hade lite för lite... Mera mat, någon? Och bröderna sover nu så sött, i likadana pyjamasar, men lite olika storlek. :heart:

Kram och gonatt!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Tur för Darlingen din att slippa dieten :wink:

Tusen tack för din datumanalys :D :heart: Låter ju som om 080826 blir en bra dag att föda barn :D

Åh så bra du beskriver det med amning som gör ont TROTS "rätt" tag. Käner igen det från min korta men intensiva amningskarriär. Lussebusan hade tekniken i blodet men attans vad ont det gjorde och det redan andra dagen. Tills nästa gång skall jag ha med amningsnapp på BB och sätta en timer så lillasyster inte ligger och suger för länge. All min sympati och medkänsla till dig rara JennyH och i efterhand även till rara Jannika som fick utstå så mycket ont.

Päivi: Stort grattis till Sofia :heart: Underbart :thumbsup:

JennyH: Man kan öka mängderna en smula snabbare än vad "de" rekommenderar :wink: Då jag låg på BB i åtta dygn fick de nästan alltid komma två ggr/mål med ersättning eftersom min lilla älvadocka inte nöjde sig med ransonerna... Och ändå envisades de med att komma med flaskor med en pytteskvätt i varje gång :roll:

Fjällmor: Åh vad ledsen jag blir över bemötandet ni fick (och fått) :( . Och inte så lite skäms jag å etablissemangets vägnar eftersom jag nu i efterhand kan se hur mycket dumma kommunikationsmissar jag gjort mig skyldig till genom åren. Har ändrat perspektiv en hel del sen jag blev förälder själv och jag vill tro att jag lyssnar mycket bättre numera.

Finns det ingen annan ni kan ta hjälp/stöd av :?: Någon som kan föra er talan så att diskussionerna inte landar enbart i en smörgås :evil:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart:

/Fjällmor (som läser, nyss uppstigen, för Mejagos och jag somnade om i storsängen efter frukostamningen och sov tills nu... :sleep: :heart: )
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jennymorsan skrev:Och bröderna sover nu så sött, i likadana pyjamasar, men lite olika storlek. :heart:
Men då så rart, gullebrorsorna.

Heja Sofia! :D

Käraste Fjällmor, vad jag önskar dig hälsan tillbaka! :( Nu tycker jag att du kan få vara frisk så du orkar med alla åtaganden.

Kramelikramen! :heart: Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:
Nancy skrev:Ja en anings mesigt blev det faktiskt Jannika, inte alls vad vi är vana vid från ett rivjärn som du
Va? Jag ett rivjärn? Moi? :shock: Onekligen intressant hur man framstår i skriven text, haha!
:roll: Äh, oss lurar du inte O:) Vissa kvinnfolk går inte av för hackor och du är ett av dem :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

och vilka är oddsen för det här då tjejer..? 8)

Det finns ett finskt föräldraforum som jag besöker då och då. Där finns en underavdelning för finska mammor som bor utomlands. Jag hittade en tråd för finsktalande mammor i Sverige och hoppade in i den. Där fanns en tjej - nyinflyttad i Siverige, som undrade om det kanske bodde någon mer här på västkusten. Så jag räckte upp handen, och efter lite dividerande fram och åter kom fram till att vi ju kunde träffas! :) Kul, tyckte jag, att få kackla lite finska för en gångs skull! :) Jag visste inget mer om mamman än att hon var 22 och mamma till en liten tjej på åtta månader. Välkomna! :)

Nu har de precis åkt hem. Vi satt först i trädgården och pratade varpå vi gick en långsam vagnpromenad. Vi pratade om ditt och datt och kom helt otippat in på ett fenomen som heter "ensamlek". :-s

mennöuhh.. som i "Barnaboken" eller, säger jag.

"Jajust!" :D säger hon, "min familjebibel."

Jag säger bara det.

och nu säger vi alla i kör:

Lagen

Om

Attraktion

Gissa om vi skrattade... :lol:
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Päivi: Jag säger bara wow. Hur stor är sannolikheten.

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

LoA :D :thumbsup:
Grattis till en ny Barnabokskompis, Päivi!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Inte visst jag att det var i den här tråden man skulle hålla koll... :?

Jag har kollat i Bebisväntan-tråden (eller vad den heter) och till slut pm:at lilla JennyH för rapport. Rapporten kom snabbt som bara den, så nu äntligen vet jag. Lille Abbe... Man blir helt tårögd.

Att han skulle ha releaseparty i en tråd med den här titeln, det hade jag väl inte kunnat tänka mig. Så jag missade hela grejen.

Så kollar jag lite, läser lite här och lite där och inser att man får nog titta in här ibland. Om man är välkommen... :-s Efter över 70 sidor kanske det är för sent???

Möte... Jobbar ju. Eller vad det nu heter... :wink:

Grattis Päivi till steg!!! Visst är det häftigt!!!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men snällaste Åsa! :lol:

Här hoppar det in folk titt som tätt, vi är glupska :P och vill ha med precis ALLA för att kunna sen få med tråden i Guiness Book of World records som den första tråden i välrdshistoren som har med ett helt forum :o bland sina skribenter. :wink:

"Iija KANNNN." :D

"Iija DUTTIG" sade min dotter i morse efter att ha suttit sin sittning på pottan och hällt ut allt på badrumsgolvet. :roll:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"