bästa sittvagnen att resa med?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

bästa sittvagnen att resa med?

Inlägg av Puffis »

I sommar ska vi resa 80 mil till sommarstugan i Jämtland. Då vill vi inte ta med syskonvagnen som är ganska klumpig, trots allt, och tar upp hela bagaget. Vi kommer att ta en duovagn som vi har sittdelen på och sedan tänkte vi ta paraplyvagnen till stora tjejjen. men så kom vi på att den vagnen går ju inte att köra på grusväg!

är det någon som har ett tips på en vagn som är:
  • liten när den är ihopvikt
    lättkörd på grus
    billig
kanske kan man hitta nån begagnad, då är ju priset automatiskt billigare.

Tips någon? :D
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:D

Vi har kört vår lilla Emmaljunga-sitttvagn på grusvägar :lol: . Deras minsta lilla vagn.

Billig, ganska liten ihopfälld och det går att köra på grus.

:D
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

låter bra, ska jag kolla upp :D
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Blompan
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 13 mar 2005, 21:56

Inlägg av Blompan »

Vi har en Teutonia Timmy som blir ganska liten och funkar på grus, inte den billigaste som ny kanske, men har den stora fördelen att den har fullt liggläge och lång liggyta för sköna sovstunder. Vi har har haft med den på resor runt i Sverige och världen och är supernöjda.
//Blompan med guldklimpar sept -04 och mars -07
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Har tänkt lite igen... :roll: (otroligt... :lol: )
Vi kommer ju som sagt ha en riktig sittvagn med oss som tar så där lagom med plats. Funderar på om det finns nån paraplyvagn med lite större hjul, bara? En paraplyvagn tar ju ingen plats. Stora tjejjen åker ju inte vagn så mycket egentligen, men det är ju skönt att ha med en för säkerhets skull. Hon behöver inte liggläge, för hon sover inte i vagnen ändå.
Nåt som är bra med paraplyvagnen är ju att den går att lägga under den andra när man ska nånstans och man inte vet om man behöver den eller inte.

Ska kolla runt lite.

Tack för alla svar förresten :D
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"