Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

K-ina skrev:
/LO skrev: Hoppas du har en goding att snutta på nu :D
Men hallå? Vem är det som ska snutta på vem? :wink: :lol:
:lol: Jaja, snutta, snusa, gosa, mysa, pussa, snufsa... välj själv, men jag hade ju lite rätt i alla fall ;) :lol:

Jättegrattis JennyH :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Gratulerar :-({|= :heart:

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

En till gosse! :D GRATTIS! :-({|=

Hurra för gossiga smågossar på avdelning nyfödd! :-({|=
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :-({|= \:D/ :heart: \:D/ :-({|= :heart:

Tokgrattis från Lappland!

\:D/ :heart: :heart: :-({|= :heart: :heart: \:D/

/Fjällmor med knäppgökar
kiki

Inlägg av kiki »

Jenny :lol: Grattis, vilken spänning.

Nancy, fy vilken TANT, ursh, men jag vill också slå ett slag för vår självkänsla, för det är ju så att har vi hög självkänsla kan vi strunta i såna där tanter och bara konstatera att det var en IDIOT, så det är när vi vacklar i självkänsla som vi "tar åt oss". Det har ju ingenting med utseende att göra egentligen. Köp Mia Törnbloms bok, skälvkänsla nu och sen kommer du aldrig att låta ditt mående påverkas av IDIOTER. :heart: Att gilla mig själv är det bästa råd jag någonsin fått, livet blir så mycket enklare då.
JAG ÄR VÄRD ATT ÄLSKA.
Med mig var det så att strax efter jag blev kär i mig själv dök min blivande man upp, och jag kunde förstå att han blev kär i mig :lol: :lol: :lol: ett mirakel.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Att prata i telefon med en nyförlöst kvinna är en mycket speciell upplevelse. Man håller nästan andan och luften runt en vibrerar i silver och pastell. Man är full av vördnad inför att vara en yttepytte del av detta tillfälle och vill suga i sig så mycket som möjligt av miraklet som skett.

Med en blandning av späd, lycklig och trött röst berättade Jenny att sonen föddes kl.15.21 idag och att han vägde 3570 gr och var 49 cm lång. Hans fina namn skall hon få berätta om själv :wink: :heart:

Sov gott inatt Jenny och hoppas att din lille son gör detsamma :heart: Vi längtar alla efter att få höra mer om äventyret :D

Nancy
Elle

Inlägg av Elle »

GRATTIS Jenny m familj till er juvel :heart:

:heart: Nancy :heart: du underbara kvinna! Åh, vad jag känner med dig, har själv liknande erfarenheter.

Har haft en heldag med familjen på besök; mamma, pappa, storasyster, storebror och hans tre juveler. Olle har stortrivts med alla kompisar :D Juvelerna somnade ovaggade ikväll efter en härlig dag i solen 8)

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men Jenny-vännen, :heart: GRATTIS! :heart:

En liten gosse på Janders födelsedag! Och en dubbel-oxe blev det. Tänk vad smörigt du ska ha med den coola bebin - sova, äta, äta mycket, gott, sova, sova lite till, mysa osv. Lyllos!

Här har vi firat vår maj-pojke. :heart: 6 år. Shit vad de åren har gått fort! :shock: Som vanligt var det finväder på Jajas dag. Jag sa det till darlingen, det är ingen idé att städa inne för alla kommer bara vilja vara ute i alla fall. Nu lyssnade han inte på det örat (han har tinnitus) och fint blev det inne men visst fick jag rätt.

Solen sken, Milo showade som om det var hans födelsedag, Nike var söt som socker i sin Madicken-klänning och Nella charmade sin gudmors familj med soliga leenden mellan hostattackerna.

Jander var i sitt esse och hälsade alla välkomna, såg till att alla satt bra och hade fika innan han organiserade farmor att lyfta ut alla paket på ett litet bord där han öppnade paketen medan alla fikade, haha! Hönsen struttade lystet omkring bordet och norpade allt som hamnade på marken. Det blev en fin födelsedagsfest.
K-ina skrev:Åh vilken tråd vi har!!!
Visst HAR vi! Inte konstigt att det är så svårt att hålla sig härifrån. :heart:

Fjällan, vilken fru du är. Mycket generöst och klokt.

Jag tror inte du vill ha mina middagstips. Här är matlagningstristessen utbredd och det blir många nödlösningar just nu. :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

GRATTIS Jander på din 6-årsdag! \:D/ Stora gossen!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Shwisch, shwosh, och iväg rasslade FEM sidor i denna tråd! Hur ska man kunna hålla sig uppdaterad då hade ni tänkt!!!! :shock:

GRATTISGRATTISGRATTISGRATTISGRATTIS JennyH ! Nu ska det blil raskarns spännande att få höra vad raringen ska heta! :heart:

Nancy - hörrudu, kärringar, sladdertackor och annant löst otrevligt folk ska man faktiskt inte ta och ödsla sin tid och framför allt inte sin dyrbara självkänsla på :evil: . DELETE, RADERA, SKRIV ÖVER den däringa episodens plats i hjärnskrymslet och fyll den med nåt vackert!
Se framför dig när två surödlor susar fram längs vägarna med sina sprillans nya körkort, snygga som faan, körandes som gudinnor!!! :D :thumbsup:

Jannika, jag susade faktiskt förbi din gata (tror jag) i vackra Hagaström idag, bakom ratten! Om jag hade tänkt på att ni hade kalas! Inte hade ni märkt om man hade smugit sig in där eller hur :lol: ! Det låter som ni hade en toppendag!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nancy!
Ebbab skrev: Se framför dig när två surödlor susar fram längs vägarna med sina sprillans nya körkort, snygga som faan, körandes som gudinnor!!! :D :thumbsup:
=D> =D> :heart: =D> =D>

Där satt den!

8)

och funkar inte den så hänvisar jag till mitt päiviska fokusskifte efter besöket hos gyn.läkaren from hell (se min gravidtråd)

Jannika!

Klok? Moi...? :roll: :oops:

Och jo, alla tips är välkomna... det är inte en recepttråd. Bara en vardagstråd :wink: där nödlösningar är ytterst varmt välkomna.

StorHURRA till födelsedagsfamiljen!

BÅDA förresten! :lol: :roll: :-({|= :heart:

/Fjällmor :sleep:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Wow!!!

Jag loggade in mig för att gissa på att det skulle bli en pojke - i morgon... 50% rätt! Vad häftigt att han redan är här!!!!

:-({|= :heart: :-({|= GRATTIS!!!!! :-({|= :heart: :-({|=
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:Laguppställning so far:

Huldra - miar70 :D
Älva - Nancy O:)
Finsk bastutomte - Päivi :santa:
Vildvittra - Jannika :twisted:
Bergatroll - Ebbab :mrgreen:
Skogsrå - Fjällmor 8)
Gravild? - Jenny :-&
vi är nog släkt, alla

:arrow: http://sv.wikipedia.org/wiki/Skogsr%C3%A5et

Nattnattkramen :sleep: :heart:
/Fjällmor
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Grattis till lillkillen :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
K-ina

Inlägg av K-ina »

K-ina skrev:Ja just ja... Jag grunnar på vad jag är.... Nån huldra är jag inte och ingen älva... Bergatroll skulle kanske passat men jag väljer att vara ett gruvrå. Jag är uppvuxen mitt i Bergslagen och har klättrat upp och ner i gruvhål (ajabaja! Tänk om MINA barn gjorde nått sånt! :shock: :shock: [-X ) Om jag inte missminner mig så är gruvrået vackert som skogsrået och det vill jag ju gärna vara! :lol:
Mitt i alla gratulationer mm. så skrev jag detta... Inte lätt att hänga med eller hur?! :D

Godnatt-kramar från Gruvrået K-ina
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"