4:e natten hurra! Hur byter vi?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamma mia

4:e natten hurra! Hur byter vi?

Inlägg av Mamma mia »

Hej!

Så var då fjärde natten på SHN kuren till ända och det går att konstatera att den var MYCKET lyckad i förhållande till natt 3 då hon var vaken från 20.10 - 02.00 och var mycket ledsen emellanåt sedan vaknade hon vid ca: 05 tiden och var ledsen tills vi tog upp henne MEN inatt:

19.20 nattning, tillrättaläggande+ solfjäder samt ramsa ut. Ramsa några gånger utanför, samt massor med hushållsarbete (oj vad fint det blev :wink: ) och det verkar ha gjort susen :shock: . Hon somnade efter 5 minuter.
Vaknade 23.18 ramsa 4v*3 samt bekräftelseramsa sov 23.23
VAknade 03.47 RAmsa 4v*3 samt bekr sov 03.53
Vaknade 05.45 somnade själv 05.48
Väckte 06.55

Tack snälla ni för allt stöd och alla tips!! :heart:

Nu när det är dags för natt 5 är det min tur att ta över (hittils har min man dragit hela lasset :heart: ) är det något speciellt jag behöver tänka på för att inte åstadkomma ett återfall med frågor hela natten? (vet hon verkligen vad hon gör?!?!? :shock: )

Kram
Mamma mia
Mamma till en liten underbart go tjej, Agnes f?dd p? julafton 04!
SHN kur startad 20/5

Bild
Gäst

Re: 4:e natten hurra! Hur byter vi?

Inlägg av Gäst »

Mamma mia skrev: 19.20 nattning, tillrättaläggande+ solfjäder samt ramsa ut. Ramsa några gånger utanför, samt massor med hushållsarbete (oj vad fint det blev :wink: ) och det verkar ha gjort susen :shock: . Hon somnade efter 5 minuter.
:thumbsup: Toppen! Ljud, känsla och tankar av självklarhet ska genomsyra luften hon andas :wink: !

:idea: Behåll attiyden bara och TRO på dej själv och det du gör - då går det bra! Skulle du tveka så väck maken och använd honom som coach!

:D Detta fixar du galant!
Senast redigerad av Gäst den tis 24 maj 2005, 13:10, redigerad totalt 1 gånger.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Vilken vändning! :D
Vilken man!! :D :heart: Jag är SÅ omponerad! =D>
Vad du måste vara stolt över honom, och jag hoppas han är stolt över sig själv också! :D

Ja, precis som Mammut skriver, så får du inte svikta nu!
Tro på dig själv, och kör på!
Mannen har ju gjort grovjobbet, det är "bara" för dig att ta över och fortsätta nu.
Jag tycket att Mammuts tips om att väcka maken IFALL du skulle svikta är bra. Du får inte ens i tanken vara inärheten av att plocka upp och ge mat. Tvivlar du det minsta, väck mannen och få stöd.

Ladda nu mentalt under dagen. Varför skulle inte du fixa detta??
Självklart gör du det!!
Kom igen nu! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

Visst är det fantastiskt, känner mig nästan lite "hög" idag efter nattens framgång! :lol: :D

Maken får alla komplimanger vidarebefodrade och dessutom får jag nog jobba hårt för att återgälda hans enorma insats!! :lol: :wink: :heart:

Kram
Karin
SHN kur startad 20/5

Bild
JH

Inlägg av JH »

Heja er! =D>

Vad duktiga ni är alla tre!

Ett till tips förutom de eminenta du redan fått :D Tänk på att inte ramsa för mycket nu när ni har kommit en bit. Det är viktigt att du avvaktar mellan ramsomgångarna så att hon får möjlighet att komma till ro utan att du "stör".

Och glöm INTE bekräftelsen! :D

Lycka till, det här fixar du finfint!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
ÅsaK

Inlägg av ÅsaK »

Grattis till natten!

Ett ytterligare tips för att stärka attityden av självklarhet är att läsa, läsa och läsa här på forumet idag innan barnet ska sova. Det hjälpte mig oerhört, och som någon sa, fastna inte i ramsan.

Lycka till :D
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

Hej igen!
Tack för alla goda råd! :) Känner mig peppad inför kvällen, speciellt efter att ha fått henne att sova sin långa lur endast genom att ställa ut henne i vagnen och gå omkring och pyssla lite! (Tusen tack Mammut Maria för att du övertygat mig om hushållsarbetets förträfflighet :wink: :lol: )

Kram
Karin
SHN kur startad 20/5

Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Du vet väl att alla Barnaboksbarn lever i kliniskt rena hem :wink: :lol: !

:D Lycka till i natt!
Mindy

Inlägg av Mindy »

Härlig rapport! :lol:
Vi har inte kurat "på riktigt", bara småkurat bort vargtimmen. Men jag tyckte att det nästan var med spänning man såg fram emot nästa natt för att få bruk för sina verktyg och kunskaper. 8)

Håller med Anna - vilken man! :shock: :D :D

Lycka till i natt nu då! Det här fixar du med orubblig attityd! :thumbsup:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"