Hei.

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
meo

Hei.

Inlägg av meo »

Hei hei.

Jeg er ny her, og ikke veldig flink med svensk ( :oops: ).
Jeg har lest om SHN kuren, men forstod ikke så mye. Unnskyld.

Jeg har ikke hørt så mye om Anna Whalgren, men jeg har forstått at hun har noen sovetips.
Jeg har en to åring som ikke vil sove hele natten. Jeg pleier å gå inn til henne når hun gråter, stryker på henne, sier at mamma er her og at jeg elsker henne, men nå er det natta, så går jeg ut igjen. Hvis hun fortsatt gråter, går jeg inn igjen etter et par minutter.

Etterhvert har jeg begynt å bli ganske sliten av å ikke sove natten gjennom, siden jeg går på skolen på dagtid.

Hva tenker dere om dette? Noen tips?
Hilsen Meo - mammaen til Vakreste født januar 06
miniz

Inlägg av miniz »

Hei meo :D

Har du lest denne? Den er kanskje litt greiere aa forstaa.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=21

Dette er en kur for smaabarn, men prinsippet er det samme for en toaaring. Les den noen ganger, det er ikke saa vanskelig som det virker (kuren alltsaa). Jeg skal hjelpe deg med spraaket om det er noe uklart. Saa kan vi sammen faa hjelp av diplomerte SHN folk!

Min mellomste begynte aa vakne paa natta runt toaars dagen. Vi hadde ei regle (ramsa) som vi sa for a roe henne. Naar vi bestemte oss for aa gjennomföre en minikur gjorde vi som fölger; Förste natt in hver gang hun graat og la till rette og ut med regla. Andre natt, regle utenfor döra hver gang hun graat. Etter det, regle om hun trengte det, hvis ikke saa sovna hun om alene. Vi maatte minne henne paa flere ganger att om natta sover man og at hun ikke trenger hjelp till a ta paa teppe eller finne puta eller noen ting... Hun er ikke en saa sikker sover som söstra si... Regelen er, ju mindre trafikk paa rommet ju bedre.

Sove hele natta boka finns paa norsk og ogsaa Barneboka. Jeg har ikke lest Sove hele natta, men Barneboka derimot her jeg lest om og om og om og om igjen... Anbefales paa det sterkeste! Du kan kanskje finne den paa bibliotek til aa begynne med, men den bör man ha i huset bestandig for aa slaa opp i, for aa finne inspirasjon og svar og bare for aa koselese...

Haaper du leser gjennom litt till her paa forum, for det er deilig aa sove paa natta! Baade for store og smaa.

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=331

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=16

litt till aa lese.

Naa maa jeg springe
Lykke till!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du, meo :wink: :lol:

:D Tack, miniz :wink: :heart: Vilken tillgång du är - på äkta norsk, dessutom :!: Strålande \:D/

Den norska versionen av Sova hela natten ges ut av Spartacus förlag :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "