Vaken ca.1h mitt i natten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Wilmer

Vaken ca.1h mitt i natten

Inlägg av Wilmer »

Sonen på ett år har börjat vakna upp mitt i natten vid en fyra-fem tiden. Han är då vaken ca. 1h och vill inte sova. Han gråter inte dirket men stiger upp i sängen och vill leka eller komma till vår säng. Jag försöker lungt lägga ner honom klappa lite i rumpan men det slutar alltid med att jag ger upp och tar honom i vår säng och ger mjölk (efter då ca.en timmes försök) och så somnar han.

Varför vaknar han? Han somnar ca. 21-tiden på kvällarna och borde/har tidigare sovit till ca. 7. Varför gör han det och hur kan jag hjälpa honom? Tips? Vi har mörkläggningsgardin så det är rätt mörkt i rummet. Han har kunnat gå i över en månad nu och har just fått två tänder samtidigt men de har spruckit fram så det borde ju inte vara de som stör honom längre.
Elin
mia75

Inlägg av mia75 »

Han vill inte leka eller äta på natten, utan han vill ha hjälp att komma till ro och sova. Om jag var du så skulle jag helt sluta ge honom mat på natten, det behöver han inte längre. Läs på om sova hela natten kuren så får du tips på hur du ska få honom att somna om! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"