Ååh va rörd jag blev...
Tack så hemskt mycket för din tid!
Kajsa
GablexJannika skrev:Jösses vad många lejon ni har i er flock!Fjällan skrev: Fjällfar 29/7 -69 Lejon med Måne i vattumannen
Fjällmor 31/7 -71 Lejon med Månen i skorpionen(se Elle...)
Stordottern Fjällfolk 9/9 -96 Jungfru med Månen i lejonet
Storsonen Fjällfolk 10/3 -98 Fisk med Månen i lejonet
Lillprins Lo 17/8 -05 Lejon med Månen i stenbocken
Lillskrotan Meja 18/1 -08 Stenbock med Månen i oxen/tvillingarna?![]()
Jag vet att det är många frågor nu... men jag "aktualiserar" min frågar om maken (eller så har jag bommat svar...).ms Sophie skrev:Men jösses!Jannika skrev:ms Sophie, din tonårstjej har Månen i väduren. Känslomässigt entusiastisk men inte världens bästa tålamod. Handlingsinriktade, de känner sig trygga när de kan agera. Får de inte utlopp för sina spontana sidor kan de bli irriterade och stingsliga. Tävlingsinriktade men har man Solen i junfrun kan man ha undertryckt den sidan. Hon är en blandning av tjänstvillighet/hjälpsamhet och självhävdelsebehov. Inte helt lätt att pussla ihop i känsliga tonåren men en bra motor att ha som vuxen. Många Sol-jungfrur kan bli helt kropps- och hälsofixerade i tonåren på ett sätt som inte är bra för dem. Håll uppsikt.
Lillfia har nog Månen i vågen. Känner sig trygg av att ha koll på det sociala spelet. Behöver mycket intellektuell stimulans.![]()
![]()
Jag SKRATTADE högt för mig själv när jag läste det du skrev om stora tjejen! Det stämmer på pricken!
Hon har samma tålamod som mig... dvs. inget![]()
Och så det där med blandning av tjänstvillighet/hjälpsamhet och självhävdelsebehov. Så exakt på pricken rätt!
Tack och lov (än så länge) så är det inte mer än "vanlig" tonårsfunderingar runt kropp och hälsa från hennes sida. Men vi har helt klart märkt att hon behöver mycket stöttning (indirekt då hon gärna drar sig undan och har attityden att allt är bra om man frågar henne direkt) från oss.
Lillfian behöver intellektuell stimulans som du skriver. Frågar om allt, vill veta - behöver veta om allt.
Vad menar du förresten med att hon vill ha koll på det sociala spelet?
kan säga att efter detta så längtar jag efter mer... men vem ska jag börja med![]()
Hm... stora tjejen fyller ju tonåring i september, kanske kan hon uppskatta ett eget horoskop för henne?! Hm... borde hon gilla... eller är det bara jag som gillar tanken![]()
![]()
TACK Jannika!![]()
![]()
![]()
ps. Förresten, är lite nyfiken på maken som är så "fel" jämfört med den bild av skorpioner som jag har.
Då ska vi se...Jannika skrev:[
Tomas 700424 Oxe med Måne i skytt
Jag,ulrika 700110 Skorpa med Måne i väduren
Jacob 020317 Fisk med Måne i vädur/oxe?
Liw 070101 Stenis med Måne i tvillingarna COOLT födelsedatum!