Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej Jannika!

Ååh va rörd jag blev... :cry: ...Det stämmer ju precis...Tjejerna är så tighta! och stortjejen...ja...inget mer att säga!

Tack så hemskt mycket för din tid!

Kajsa
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Själklart blev jag ju mera nyfiken på det här Jannika...Vart läser jag mer?? Jag är ju helt blåst i det här, alla Solar representerade, vad betyder det??- du behöver självklart INTE svara men om du har lust att berätta HUR jag får reda på ännu mer, är jag mycket mycket tacksam :oops: :D

Kram igen! :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hoppar in här istället för Jannika :wink:
http://www.astrobarn.se/

Vill ocksåååå haaaa :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej gulle-Mia! :D Tack, tack. Hur är det med dig nuförtiden? Och hönsen? Vi har numera hög produktionstakt och slipper gå till Konsum och skämma ut oss. :lol: Nu har även de nya fattat att man inte behöver hålla sig innanför staket och är ute på rövarstråt heeela dagarna. Tur man har snälla grannar. :roll: Till sommaren blir de väl rävmat om de ska hålla på så här. Ja, hönsen alltså, inte grannarna. :shock:

Kajsa, ja alltså alla fyra elementen; jord (praktik), luft(intellekt), vatten (känsla) och eld (action).

Om du läser tillbaka i tråden finns lite matnyttigt om det.

Fjällan, citera hit din flock så ska jag se vad jag kan åstadkomma, haha!

Ebbab, ALMER var snyggt. Eget-hitt-på?

Nu är jag snart klar med ett SYYYPE-intressant horo till en forumist som fått vänta oförskämt länge, stackarn. Så jag har inte tid med pilutta- er! :lol:

Kram Jänks
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:Ebbab, ALMER var snyggt. Eget-hitt-på?
Nej, en kompis farfar hette så. En mycket älskad man så det är gott om goda vibbar kring namnet oxå!
162 st har namnet, varav 31 som förstanamn (Tack, SCB!)
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:
Fjällan skrev: Fjällfar 29/7 -69 Lejon med Måne i vattumannen
Fjällmor 31/7 -71 Lejon med Månen i skorpionen :shock: (se Elle...)
Stordottern Fjällfolk 9/9 -96 Jungfru med Månen i lejonet
Storsonen Fjällfolk 10/3 -98 Fisk med Månen i lejonet
Lillprins Lo 17/8 -05 Lejon med Månen i stenbocken
Lillskrotan Meja 18/1 -08 Stenbock med Månen i oxen/tvillingarna?
Jösses vad många lejon ni har i er flock! :lol:
Gablex :!:

690729
710731
960909
980310
050817
080118

...vad tycks om den raddan... :?:

åååh vad jag tycker detta är skoj :P :-({|= \:D/

Jannika, dina astrocomments är så grymt sköna :heart: aj löööv jo! :heart: Bävar lite för pubertetsdotra...tillika min underbara vän :heart: Nyfiken en masse på snusmumrikan Meja då jag mången gång vid ögonkontakt känt hur hjärtat skrikit .
Det är ju DU! :heart:
(kanske dags för brajjan vajs där... :wink: :lol: )

Gablex, visst har din son samma underbara bacill som min utreds för..? Om jag minns fel, ignore... :roll:

JennyH, jag slår fortfarande på trumman för en valborgsbebis :-({|= Och hakar på frågan: är det A-namn som gäller..?

Meja var nära att få heta Aneira, som betyder snö...

nä nu ska jag ta alvedon mot febern och se familjen min veckostäda, ni sku se mina snygga scheman för sånt :thumbsup:

Kram! :D
/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

glömde! #-o :oops:

hur har det gått med håret..?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej från Snorträsk :x

Alltså, KAN man snyta ut hjärnan? Isåfall är jag på god väg. Var kommer allt ifrån? Fast det är ju bra att vara förkyld nu innan bebisen kommer, så är det gjort liksom.

Almer! Det var fint! Fast låter lite som ett efternamn tycker jag... :D. Det behöver inte alls vara namn på A, vi har inga såna preferenser alls. Vilken bokstav som helst går bra. A-barnet Anton säger bestämt nej till alla namnförslag. Han har kommit på Otte, och det är det som gäller. Varje gång man frågar honom. Hmmm... :lol:

Okej:

Ebbab: Jag åker också ofta på tvären. Speciellt om det blir lite brant. Säkrast så. :D

Fjällis: Valborg?? Det är ju snart! På onsdag, va? 080430. Rätt snyggt pnr. Jag ska föreslå detta för bebben! Jag tror inte att Novaloucol hjälper mot infektion i axeln, men det skadar inte att testa! Eller är det bättre nu? (Nu såg jag att du har feber! :? Ska vi ha sjukstuga ihop...?)

Jannika: Ok, du vill inte ha mina förfärliga Gavi-scones. Om du ändrar dig (blir gravid :?: :wink:) så är det bara att säga till, så skickar jag dom! 10-11 maj går tyvärr inte att föda barn på, eftersom min mormor och morfar firar jättemycket bröllopsdag (60 eller 65 år :shock: , minns inte :oops:) och hela släkten (barnvakterna) är där. Rätt långt från här. Jo, vi har lite reserv-barnvakter, ifall att...

Hur mår du, efter Engla-dagarna? :heart: Har läst om din frustration över medier och media, och insamlingar som inte är okejade osv.

Snoriga kramar från rödnäsan :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Måste lägga in lite siffror jag också, fast inte just födelsenummer.

Vera är född kl 0503 - det är också min födelsedag (månad och dag).
Sedan har vi hennes sista siffror som är samma år och månad som jag började plugga här i Jönköping :D

Det är ju lite att hänga upp saker på i alla fall. Frågan är hur jag ska komma ihåg nästa bebis siffror...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag läser och läser så ögonen nästan blöder men hinner inte med att skriva något.

Nu tar jag mig tid; Snor-Sigge sover och snarkar som en hel karl, Emil har nästan slutat snora och snarkar bara lika vackert som sin mor, så där mjukt och fridfullt ni vet. :roll:

Jag är så otroligt stolt över mig själv just nu. Father A har precis fyllt år, inte så många men ändå :wink: värt att fira. Emil fick tag på kokboken och så letade vi upp sidorna med tårtor. Vi skulle nämligen göra en tillsammans. Hej och hå, jag visade såna där enkla tårtor där man köper färdig botten, smetar på lite vaniljkräm och grädde och garnerar med lite bananer och kiwi. Plätt lätt det borde ju till och med jag klara. Ni som känner mig vet att jag och köket inte är några element som passar bra ihop.

Emil backar dock inte för lite utmaningar i köket utan valde en tårta med lemoncurd (tror det hette så) och så skulle själva tårtbottnen vispas i kokande vattenbad och bara det verkade ju helt livsfarligt. Men här fick jag ju ge med mig eftersom jag lovat Emil att få välja tårta. Vi for i väg och shoppade och sen hem för att baka. Tårtbottnen blev jättefin fast inte visste jag att det tog dryga 45 min att visa den sval efter att ha vispat den i kokhet vatten till 40 graders värme. Emil tröttnade på att vispa och målade en teckning till Pappan istället.

På kvällen gick Emil och la sig klockan sju som vanligt och lämnade resten av tårtarbetet till mig. Där stod jag i köket och skrapade ut innehållet ur passionsfrukter, rev citronskal, klämde saften ut citroner, vispade ägg och socker tills jag trodde elen skulle ta slut (hur kan det ta så lång tid?) blötlade gelatinblad och pytsade i smeten. Ja sen skulle det kokas och silas blandas i grädde och smetas på botten. Hej vad fint det blev! Så gott sen då!! Jag är så stolt och så imponerad över att JAG framställde denna fantastiska tårta, jag som knappt hittar till kylskåpet.

Emil hade beställt födelsedagspresenter till Pappan på Bajens hemsida så nu går han alltid omkring i en svart munktröja med Bajenmärket på. Emil hade även beställt en liten tröja i sin storlek och ett par strumpor till Sigge så nu går alla killar omkring med Hammarby emblem på kläderna. Själv hejar jag på AIK. :wink:

Så om nu någon vill beställa en tårta så går det fint men jag kan bara göra den här som jag beskrev ovan, men å andra sidan var den fantastiskt god.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gäst

Inlägg av Gäst »

SusanD:
:lol: :heart: :lol:

Krab fråd sjukstugad...
(Den där nästäppan som inte ingick i förkylningen från början har kommit nu - jag känner inte ens lukten av Vicks Vaporub, som annars brukar få mina ögon att tåras. Fast nu tåras ögonen mest hela tiden ändå, av nysningar-på-väg.)
Elle

Inlägg av Elle »

Wow Susan, jag är djuuupt imponerad över ditt tårtskapande =D> Beställer gärna en till min födelsedag i sommar!

Jag och barnen har haft en uuuunderbar dag hemma hos TorsMamma där ilindstrom också var på besök. Vi NJÖT av solen och Olle var så lycklig när han fick kasta sten i vattnen så det "sa plupp". Han var djupt imponerad över TorsPappa som kan kasta macka :D

Nu ska jag krypa i säng, sov så gott alla kacklare :sleep:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

ms Sophie skrev:
Jannika skrev:ms Sophie, din tonårstjej har Månen i väduren. Känslomässigt entusiastisk men inte världens bästa tålamod. Handlingsinriktade, de känner sig trygga när de kan agera. Får de inte utlopp för sina spontana sidor kan de bli irriterade och stingsliga. Tävlingsinriktade men har man Solen i junfrun kan man ha undertryckt den sidan. Hon är en blandning av tjänstvillighet/hjälpsamhet och självhävdelsebehov. Inte helt lätt att pussla ihop i känsliga tonåren men en bra motor att ha som vuxen. Många Sol-jungfrur kan bli helt kropps- och hälsofixerade i tonåren på ett sätt som inte är bra för dem. Håll uppsikt.

Lillfia har nog Månen i vågen. Känner sig trygg av att ha koll på det sociala spelet. Behöver mycket intellektuell stimulans.
Men jösses! :shock: :lol:
Jag SKRATTADE högt för mig själv när jag läste det du skrev om stora tjejen! Det stämmer på pricken!
Hon har samma tålamod som mig... dvs. inget :lol:
Och så det där med blandning av tjänstvillighet/hjälpsamhet och självhävdelsebehov. Så exakt på pricken rätt!
Tack och lov (än så länge) så är det inte mer än "vanlig" tonårsfunderingar runt kropp och hälsa från hennes sida. Men vi har helt klart märkt att hon behöver mycket stöttning (indirekt då hon gärna drar sig undan och har attityden att allt är bra om man frågar henne direkt) från oss.

Lillfian behöver intellektuell stimulans som du skriver. Frågar om allt, vill veta - behöver veta om allt.
Vad menar du förresten med att hon vill ha koll på det sociala spelet?

kan säga att efter detta så längtar jag efter mer... men vem ska jag börja med :lol:
Hm... stora tjejen fyller ju tonåring i september, kanske kan hon uppskatta ett eget horoskop för henne?! Hm... borde hon gilla... eller är det bara jag som gillar tanken :roll: :wink:

TACK Jannika! :heart: :heart: :heart:

ps. Förresten, är lite nyfiken på maken som är så "fel" jämfört med den bild av skorpioner som jag har.
Jag vet att det är många frågor nu... men jag "aktualiserar" min frågar om maken (eller så har jag bommat svar...).
Plus att jag är impad av den träffsäkerhet som varit speciellt på Unga fröken!!!
Har du mer att bidra om lillfröken Tintin blir jag glad, vet inte hur hennes siffror står i siffersnacket som varit tidigare - 050715... Vet bara att mer mitt i sommaren kan man banne mig inte födas känns det som :lol:
kram
Sophie
Lua

Inlägg av Lua »

Men kära Susan :shock: :lol: :!: Du har vistats i köket??? Bakat tårta som kräver vattenbad och lemoncörrrrrrd??!! HOPPAS att Father A har vett att uppskatta din omtanke :heart: Borde rendera både massage och tandborstning... kanske :wink: :!:

Kram från Lua som har varit på vinprovning :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Tack du goa Jannika :heart: för att du tog dig tid.Jag har ju bara läst det ni skrivit hittils i tråden och nu när ni kom in på stjärntecken så kunde jag inte längre hålla mig...
Jannika skrev:[

Tomas 700424 Oxe med Måne i skytt
Jag,ulrika 700110 Skorpa med Måne i väduren
Jacob 020317 Fisk med Måne i vädur/oxe?
Liw 070101 Stenis med Måne i tvillingarna COOLT födelsedatum!
Då ska vi se...

Ulrika, du och din mans Solar står i opposition, utmärkt för äktenskap och ni har era Månar i samma element så känslomässigt förstår ni varandra bra. Kan kanske bli lite dramatiskt mellan varven men inget ni inte reder ut.

Jacob är en känslig fisk. En vänlig drömmare. Oavsett vilken Måne han har är den bra för honom. Väduren ger lite djävlar-anamma och oxen lugnar ett oroligt fiskhjärta.

[/quote]

Då ska vi se,...l.ja det stämmer ju på pricken vill jag lova.Jag och tomas är ju väldans olika men ändå väldigt lika på något konstigt vis.När vi träffades första gången sa vi båda att det kändes som vi aldrig har varit utan varandra för allt kändes så naturligt liksom.Det var vi två från början,så var det bara... :)
Och det du säger om att det kan bli lite väl hett mellan oss stämmer på pricken.Han social,med otroligt heltt temerament.Jag lite försiktig kanske tar ett tag innan jag blir arg och då gärna lite mer långsint
Jacob är kopia av sin far vad gäller temerament och hans sociala behov.En o´trolig känslig kille som man tror verkar tuff på ytan men är otroligt känslig.Har lätt till skratt och gråt.En riktig drömmare som drömmer sig bort ofta vid matbordet. :)
Liw ahr du redan beskrivit då hon föddes och det kan jag säga att det stämmer på pricken det med.

Kram tillbaka och tack än en gång.
/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"