Bestickurplockning

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
ms Sophie

Bestickurplockning

Inlägg av ms Sophie »

Här hemma (i alla fall när jag är i närheten när diskmaskinen är klar) så är det Tintins ansvar att plocka ur besticken ur "hållaren".
Detta är inte alltid helt populärt och en del protester kan det bli.
Men jag bara måste ju ha hennes hjälp med detta för jag bara kan ju inte :wink: :lol:
Jag lägger gafflar på knivar, skedar på osthyveln osv. och Tintin suckar åt mig, pekar var besticken ska vara eller tar dem själv och lägger dem rätt :heart: :lol:

Härom veckan satt hon vid tv'n, diskmaskinen var klar, maten höll på att göras och jag var halvstressad och tänkte "äsch, jag gör detta själv". Sätter igång och förstås när jag kommit till besticken och står och öser ner dem i lådan så kommer Tintin in :!: :shock:
Tittar på mig och säger "Men mamma, kan du det där" :lol: :oops:
Hann finna mig själv och säga att jag nog börjat lära mig, men de där småbesticken (som tack och lov var kvar) visste jag ju inte alls vart de skulle vara så där fick hon hjälpa mig :heart:

I går morse när diskmaskinen var klar igen och det var dags för urplockning tog jag som vanligt bestickhållaren, ställde den på en utdragen låda bredvid besticklådan och sa till Tintin att jag behövde hjälp med besticken. Hon kommer in i köket och säger "mamma kan göra det" :wink:
Näe, men det kan jag ju inte, jag vet ju inte - kör jag med som vanligt.
Vilket medför att hon går fram till mig, tar min hand, leder mig till bestickhållaren och gör HANDEN OM HANDEN på mig och visar mig var alla besticken ska vara :lol: :heart:

Snart har hon nog lärt mamman det där med att lägga besticken rätt i lådan :lol: :wink: :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :lol: :heart: :lol: :lol:
Genomskådad 8) :?: :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hon är så klok allas vår Tintin. :thumbsup: :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

go Tintin :heart: :lol:
sömnlös

Inlägg av sömnlös »

:lol: :lol: :lol:
Vilken goding :heart:
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"