Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men nu du Fjällan får du allt fördjupa kunskapen lite på oss som inte hänger med. Eksembarn har du, visst var det så? Mirakelkuren är?

Vi har en kajfamilj som tyckte att vår skorsten var en fin plats för småkajor att bo på. Det tyckte inte darlingen som helt sonika rafsat bort bygget och slängt det lilla ägg som låg där. :shock: Äggtillgripandet är jag helt oskyldig till, jag fick inget veta förrän det redan var gjort. Som mamma kan jag tom identifiera mig med en kaja och tycker någonstans att det är lite hemskt. Det är också bäst att vi inte berättar det för MIN mamma trädkramaren för då får hon dåndimpen.

Annars har storebarnen hällt ut allt hönsfoder i små och medelstora högar över heeeela gräsmattan, inne i hönsgården och hönshuset för de ville ha tunnan att bada sina båtar i. Hm. Det får kanske bli vår gemensamma försoningsgest mot kajorna och tomtens övriga småfåglar. Darlingen tyckte det var mindre kul men endel straffar Gud direkt, haha!

Nu ska vi snart på inflyttningsfest a la Ryssland hos min stora lillasyster. Hon och hennes sambo från Tadjikiztan har köpt sin första egna lya. Jag hoppas vår nyaste släkting - lilla kusinen Felix - dyker upp med sina föräldrar.

Nu har min vårlossning börjat. Jag kommer snart inte ha ett hårstrå kvar på skulten om det ska fortsätta i den här takten. Och elektriskt, slaskgrått och lesset är det också. Nån som vet nån fiffig inpackning? Jag är SYYYPE-känslig mot parfymer och konstiga tillsatser. Kan man göra själv kanske?

Och ni som undrade om olika astroprylar, uppdatera mig, jag kom helt av mig.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner :heart: !
Hej Jannika :heart: !

Ville bara säga att jag lever (och läser), men energin räcker sällan till något skrivet. Om andra blir roliga av att vara gravida, så blir jag sur :oops: . Till och med gulligaste Anton får sig några oförtjänta slevar ibland. För att inte tala om stackars sambon. Och tur är det att jag inte orkar formulera något i några av de debattrådar som var här för ett tag sedan, där nivån inte var vidare hög.

Antons reaktion är dock alltid förlåtande och uppmuntrande - imorse fick jag och pappan frukost på sängen :heart: . Kaffe och mjölk, med ost- och leverpastejmackor, serverat på finaste tulpanbrickan. Han hade fullt sjå att hälla upp åt oss och berätta vad vi drack och åt. Sprang som en skottspole fram och tillbaka till köket och hämtade mer mat (eller ja, decilitermått och muffinsformar och annat som föreställde kaffe och mat :lol: ).

Hans senaste roliga kommentar!
Mamman lagar mat. Energin är långt under noll hos mamman. Pappan fattar inte alls att han borde skicka mamman i säng och ta över ruljansen i köket. Mamman bryter ihop och sätter sig framför ugnen och gråter ilsket. Pappan frågar vad han ska göra. Mamman fräser något ohörbart.
Anton kommer in i köket, med förvånad min:
Vad håller ni på med, jentligen :?:

Kan man annat än börja skratta då? :D :heart:
Sedan beordrade Anton pappan att kama (krama) mamman så hon blir glad igen. Och sedan gick dom och köpte färdigmat så var middagen ordnad!

Nu är det v 37+3. Snart klart. Helst igår. Jag orkar inte vara gravid mer. Och då har jag ändå en av de lättaste graviditeter jag nånsin hört talas om...

Tjoho! Jag gillar att läsa allt vad ni skriver. Det är en skön middagsvile-rutin att läsa ikapp och sedan sova så gott.
Kam på er alliopa!
Jannika

Inlägg av Jannika »

JennyH skrev:Om andra blir roliga av att vara gravida, så blir jag sur
Sur OCH ROLIG i så fall! :lol:

Hur söt är inte din Anton? :heart: Gullerumpan då! KAMA lilleman från mig.

Men nu är det inte långt kvar, hjärtat! Heja, heja! Det ska bli ohyggligt spännande att få höra vad Antons lillasyskon är för en liten filur.

Nella gudfar fick sin andra son i förrgår så bebbarna rullar in i jämn takt. :D

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, visst är det VÄLDIGT många bebbar som föds just nu? :D Och mest pojkar... :shock: .

Jag gillar din teori, Jannika, om att det varit många av manligt kön som verkar ha gått bort, och att balansen därför uppfylls genom nytillskott av pojkar. Lycklig som jag är, så har ingen i min nära krets gått bort på länge, åtminstone inte sedan Anton föddes. Vi får väl se. Själv vet jag inte alls längre vem som bor i magen, men filuren försöker gräva sig ut via revbenen rätt ofta :o ... Så det kanske är någon som inte går den vanliga vägen i livet?

I eftermiddag ska vi gå till glasscaféet och båt-lekplatsen där Anton har sitt fina träd planterat. Och NJUTA av solen!

Förresten Jannika (att jag skrev dig särskilt i Hej-inledningen i mitt förra inlägg betydde ju inte att du inte tillhörde vänner :shock: , utan att jag tyckte du behövde ett alldeles eget litet hjärta att fyllas med!):
Någon bra hårinpackning vet jag inte, men Body Shops olivschampoo och balsam är jättebra för mitt hår. Kanske finns det inpackning i samma serie? Vet inte hur du ställer dig till blonda slingor - men jag ser ut som en helt ny piggare och snyggare människa sedan jag fick mig lite slingor i håret förra veckan. Man ser liksom solbränd ut fast man är blek som ett a4-papper.

Nej, nu är det glasscafé-dags!
/Jenny
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Jenny!

Hoppas att du får en bebis i maj för att jag är född i den månaden. Det är en bra månad att ha kalas i.

Jander
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:oops: :roll: :lol:

ok...felåt...lite ivirg i lyckoruset.. #-o

2 av mina barn har atopisk eksem. Dermasilk är klädesplagg i ett speciellt tyg. Klassat som medicinskt hjälpmedel men ej möjligt att få på recept. Man måste ha råd att köpa själv...

Länk för den som vill läsa:
http://www.medeca.se/se/dermasilk/dermasilk.html

:idea: Inpacking - länk till receptsamlingen numero uno :thumbsup:

:arrow: http://www.shenet.se/recept/harinpackning.html

Jag skulle titta på olje och/eller hennainpackningar (henna är bra för volym) om jag var du

När det gäller hår vill jag också slå ett slag för att trappa ner tvättandet rejält. Jag tvättar mitt max en gång/vecka. :wink:

astrologiupdate..

*letar bakåt i tråden*
Fjällfolket skrev:
Jannika skrev:
Fjällan skrev: Fjällfar 29/7 -69 Lejon med Måne i vattumannen
Fjällmor 31/7 -71 Lejon med Månen i skorpionen :shock: (se Elle...)Stordottern Fjällfolk 9/9 -96 Jungfru med Månen i lejonet
Storsonen Fjällfolk 10/3 -98 Fisk med Månen i lejonet
Lillprins Lo 17/8 -05 Lejon med Månen i stenbocken
Lillskrotan Meja 18/1 -08 Stenbock med Månen i oxen/tvillingarna?
Jösses vad många lejon ni har i er flock! :lol:
jo..alltså... vad innebär egentligen alla dessa lejon..? Jag fick inte riktigt kläm på det där med månarna :oops: och vad de betyder :oops: 8-[

Vill du förklara för en tröttmössa ? [-o<
Körslaget då...? Tittar ni...?

:-({|=

/Fjällmor som har VÅÅÅR!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

ms Sophie skrev:
Jannika skrev: Make: 21/11-68 Skorpa med Månen i skytten
Jag: 23/5-73 Tvilling med Månen i oxen
Lillskruttan: 15/7-05 Kräfta med Månen i vågen/skorpan?
Unga fröken: 12/9-95 Jungfru med Månen i väduren/oxen?
Unga herrn: 16/1-94 Stenbock med Månen i fiskarna

Sophie, du och maken har en utmärkt uppsättning Sol/Måne! Hans Sol står i opposition till din Måne och din Sol detsamma med hans Måne. Excellent för äktenskap. Fast det visste du kanske redan? :wink:

Fröknarnas Månar är svåra att sia om, den byter tecken deras dagar men unge herrn har en vänlig och självuppoffrande fisk-Måne. De stora hjärtanens placering. Känsliga och ofta konstnärliga.

Stora fröken är en jungfru och dem får man hålla koll på i tonåren, deras självkritiska sidor kan göra det jobbigt för dem. De behöver mycket stöd och uppmuntran.
TACK! :heart: :heart:
Stämmer så bra detta. Jag och maken har ju känt från början att det stämt. Som hand i handske liksom. Lite "men där är du ju"-känsla när vi träffades.
Unge herrn är vänlig, lugn och "mjuk" och unga fröken är mer temperamentsfull, så där har vi redan märkt att detta med puberteten "tar" hårdare på henne än på killen... Ska ta till vara på ditt råd om tonåren.
Vet inte om det hjälper angående tjejernas månar, men Tintins födelsetid är 10.27 (eventuellt någon minut tidigare... jag tyckte att de tog tiden lite "sent", så det kan vara typ 10.25).
Unga frökens födelsetid är ungefär vid 5 på morgonen (maken har ingen superkoll direkt *S*).

Så intressant detta, och det stämmer ju så bra bara detta lilla.
Har ju hört att skorpioner ska vara temperamentsfulla, "hämndlystna" och eldiga eller vad man ska säga, men maken är luuuuuuuugnet själv... skulle tro att han var en sengångare om det fanns ett sånt tecken :lol:
Här är mitt inlägg sedan tidigare om horoskop.
Förresten, tänkte på det du skrev om jungfrutjejen och att de kan ha det jobbigt i tonåren. Det stämmer så väl :(
Hon har det väldigt jobbigt i skolan för närvarande.

Tack på förhand!
Kram
Sophie
kiki

Inlägg av kiki »

kiki skrev:

Maken - Stenbock 18/1
Jag - Jungfru 27/8
Sonen - Stenbock 3/1
lillMio - LEJON 18/8

Kram kristina
Jag skulle bli överlycklig av en kommentaren på Team-norrtälje

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Okej - nu är jag också nyfiken på vår laguppställning:

Jag - skorpion

Maken - våg

Hugo - tvilling

Sofia - stenbock

8)
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

JennyH skrev:Om andra blir roliga av att vara gravida, så blir jag sur. [...]Och tur är det att jag inte orkar formulera något i några av de debattrådar som var här för ett tag sedan, där nivån inte var vidare hög.
Du la ju in ett väldigt trevligt inpass i Kenya-tråden ju. Så särdeles sur verkar du ju inte va!
Jannika skrev:inflyttningsfest a la Ryssland
Hur är en sån? Hur skiljer sig en sån från en svensk? Och förresten - finns det en svensk variant av inflyttningsfest?
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

glömde! #-o

du frågade efter Mejas klockslag också 08.48 var dte, varför undrar jag ju genast nyiket då...?

och hörrni, apropå fest...
tänk om man skulle kunna ordna en surödlefest i en snödriva nästa vårvinter...?

*drömmer*

:heart: :-({|=

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack Fjällan! Jag ska kolla inpacket senare. Gävles vatten är stenhårt, iaf för mig. jag är torr som fnöske här, det led jag aldrig av i Stockholm. Jag kan inte trappa ner tvättandet, det kliar som hell då. Och jag använder bara Urtekram och Tea tree-schampoo.

Många lejon i flocken betyder att ni har lätt att förstå er på varandra eftersom ni har liknande behov och driv. Det är mycket eld men ni blandar ut det bra med resten.

Päivi, ni saknar eld i soltecknen men annars måste jag säga att det ser balanserat och bra ut. Med tanke på att du är dubbelskorpa är det nog tur att du har en diplomatisk och lite mer objektivt lagd sambo. Vågar och tvillingar trivs utmärkt ihop och skorpor och stenbockar är en fin kombo. Det blir tjejerna mot killarna, haha!

Då ska vi se kiki.

Maken - Stenbock 18/1 Måne i...
Jag - Jungfru 27/8
Sonen - Stenbock 3/1
lillMio - LEJON 18/8

Nämen, jag kan ju inte kolla månarna om jag inte har födelseår. Men av bara solarna kan jag säga att lilla Mio kommer ta all plats i er familj, haha! Hon kan nog tycka att ni är bedrövligt trista och praktiskt lagda mellan varven. Livet ÄR ju så fyllt av dramatik! :wink: Men ni är 9:or (1+8 och 2+7=9) på dagen allihopa utom sonen vilket tyder på samstämighet. Och 3 passar bra med 9:or.

ms Sophie, din tonårstjej har Månen i väduren. Känslomässigt entusiastisk men inte världens bästa tålamod. Handlingsinriktade, de känner sig trygga när de kan agera. Får de inte utlopp för sina spontana sidor kan de bli irriterade och stingsliga. Tävlingsinriktade men har man Solen i junfrun kan man ha undertryckt den sidan. Hon är en blandning av tjänstvillighet/hjälpsamhet och självhävdelsebehov. Inte helt lätt att pussla ihop i känsliga tonåren men en bra motor att ha som vuxen. Många Sol-jungfrur kan bli helt kropps- och hälsofixerade i tonåren på ett sätt som inte är bra för dem. Håll uppsikt.

Lillfia har nog Månen i vågen. Känner sig trygg av att ha koll på det sociala spelet. Behöver mycket intellektuell stimulans.

Annars har Nella slutat amma helt självvalt (ja, det heter dia, jag veeet men jag kan inte förmå mig att skriva det, det känns helt corny som om jag vore nåt djur på savannen...) och hon är snabbast till avslut av mina fyra. Känns lite snopet men också skönt att få tillbaka sina tuttar. Inte för att det är mycket kvar av dem men ändå, haha!

Körslaget. Nej. Slött zappande med mina vänner chipsen, dip och lite pliktskyldiga morotsstavar på sidan? Ja.

Medium på TV? Ja. Medium på riktigt? Nej med eftertryck.

Kram på er! Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men ni är 9 :or? Que? Jag skulle skriva nior fast med kolon och då blev kolonet med o:et en gubbe. Haha!
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika skrev:
Då ska vi se kiki.

Maken - Stenbock 18/1 Måne i...
Jag - Jungfru 27/8
Sonen - Stenbock 3/1
lillMio - LEJON 18/8

Nämen, jag kan ju inte kolla månarna om jag inte har födelseår. Men av bara solarna kan jag säga att lilla Mio kommer ta all plats i er familj, haha! Hon kan nog tycka att ni är bedrövligt trista och praktiskt lagda mellan varven. Livet ÄR ju så fyllt av dramatik! :wink: Men ni är 9:or (1+8 och 2+7=9) på dagen allihopa utom sonen vilket tyder på samstämighet. Och 3 passar bra med 9:or.
Tack, jannika 9 or och en trea låter ju fin fint :lol:
Och ja jag tror Mio kan skriva under på det där med trista (jag har ju tjatat om hur tråkiga vi är :lol: ) Tur att hon får komma ut ibland till dagmamman där äventyren avlöser varandra. Jag skriver under på att hon tar all plats i familjen, om hon av någon anledning inte har tillgång till, vad det nu är, så ser hon till att hon får det. :lol:

Jag är ju glömsk också, årtalen var det :oops:

Maken - Stenbock 18/1 -62 Måne i...
Jag - Jungfru 27/8 - 64
Sonen - Stenbock 3/1 -92
lillMio - LEJON 18/8 -06

Jag tolkade gubben mitt i nian som ojojojoj ni är nior :lol:

Tack Jannika du är en pärla
kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika insinuerar att vi saknar något här :lol: ja du - min man håller med dig han skulle börja producera det där eldtecknet imorgon dag :P om jag gav startsignal, vilket jag inte ger... :roll:

Jaså, man kan bidra med mer fakta? :D Ja, om du orkar Jannika så... :)

Ola 70 10 07

Jag 74 11 14

Hugo 05 05 23

Sofia 06 12 27

och tack för analysen - det stämmer nog bra det där med balanserandet av mig ja :roll: :P och ja, Ola och Hugo går ju väldigt bra ihop medan jag och lillaste lilla har en väldigt speciell "bond" vi med - där kom den förklarningen! :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"