Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:Tinis,
Näe, lite java va...hm...nästa helg är det kurs i Sthlm...o jag vill inte bo på vadrarhem igen, det var bedrövligt o en kompis som jag frågade om övernattningsmöjlighet har inte hört av sig...vad betyder det??? :shock:

Stora kramen! :wink:
Vi har tre soffor :!: (på 100 2m) du får ta en av dom :lol: en timmes extra resa men det kanske det kan vara värt :lol:

Här är det solsken, strålande sol. Men min rygg är trasig :twisted: ont som attan. Dessutom verkar TV-n ha gått sönder :twisted: sonen är sjuk i förkylning :twisted: Mio är glad för hon är hos dagmamman, hon älskar sin dagmamma. Jag är sugen på kaffe men fixar istället ett förkylningste till mig och sonen, ingefära, lime och timjan.

Jag har Fibro i hjärnan :oops: Jag träffar en vän varje torsdag. Jag hjälper henne med ett program för att se sina brister och sina bra egenskaper :lol: vi träffas kl 10 varje torsdag... Idag gick jag här och såsade och planerade för att gå till henne kl 12 :shock: Hur funkar min hjärna :?: Helt konstigt.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, Kiki, en sån vän vill jag också ha! Jag HAR nog massor av sådana egentligen, men vi har inte direkt systematiserat något feedback-system av det slaget (Guuuud, vilken byråkratisvenska jag fick till där... :roll: :lol: )

Här är det också sol och härligt. Lillan är pigg och killen är såååå glad över alla grävmaskiner, jobbargubbar och annat kul som finns här hos oss just nu. Vi får släpa in honom varje kväll och dusch av honom ett stor svart smutslager. Han är lycklig sonen (Och trotsig!!! Fattar inte, NU vid 4,5???? :shock: ).

Jag har fått gå tillbaka till 2 lurar för Signe nu när hon varit sjuk, så nu ska jag brygga kaffe och sitta i solen en stund när hon sover.

KRAM! Jag är så glad idag! Gillar er alla så mycket! :heart:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 09:49, redigerad totalt 1 gånger.
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev:Gottis, du sa något väldans klokt där. Om att följa sitt hjärta. Min chef vill träffa mig nästa vecka för att diskutera vad jag ska göra i augusti, antar jag. Och jag bara känner HJÄLP! Jag vill gå ner i arbetstid så mycket jag bara kan, jag drivs av andra idéer just nu och har möjligtvis en liten makeover som lurar runt hörnet... Men jag vet att han har massa stora planer för mig, vill att jag ska ta något tungt projekt eller någon ansvarsfull position...och jag rycks så lätt med! Och så är man där i ekorrhjulet igen.
Det där kan du få feedback på :lol: Bekräftelsebehov och om vi styrs av det "tillkortakommandet" blir vi duktig flicka Och jag är ju en vän av tillkortakommanden, för jag tror att vet vi inte vad som styr oss kan vi heller inte styra våra liv :wink: Så lyssna på ditt hjärta :heart: som Gottis (vilket strålande smeknamn, passar henne perfekt) föreslår.

Kramar

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Ååååååååååååååå, ni anar inte, sicken LYCKA! Jag har köpt (njae, mor min betalar ju) en ny cykel, en sportig Crescent o det var ljuvligt å cykla hem från affären. Vi var på Intersport hela familjen o maken o barna lekte med basketbollar medan mamma provade cyklar. Å jag fann den, beigevit o grann, vojne i lyckolandet, vad glad jag ÄR. Det är magiskt. Vilken fröjd det är att cykla med en BRA cykel. När vi kom hem allihop, sa maken; gud vad fort det gick...jahapp! Here I come! :lol:
Nu badas barna av pappan o jag sitter här o myser ens tund, innan jag ska laga lite indiskt t oss vuxna. Ska nog ta lite rödvin åsså. Måste ju fira nya cykeln.
Gottis - det var nog det finaste namn jag haft. Gud vad rörd jag blir. :oops:

Jo, det är lätt att man gör saker o ting för att behaga andra, men man borde oftare göra det som känns rätt för en själv, följa hjärtat o den kvinnliga intuitionen som vi faktiskt har!
Jag får känslan av att du skulle vilja bli egen på nåt vis, styra lite som det passar DIG Tinis. Du har så mkt vilja o kraft o ambition, du kommer lyckas med att göra det som du innerst inne drömmer om. Är självkänslan god?

I natt sov jag från 22.30 till 07, i ett svep, brukar annars vakna några ggr...men vad skönt det är att sova så många timmar i följd. Känner mig som en annan människa!

kiki, tack för din invitation. Jag ska kolla upp det, hur går buss t Norrtälje från Sthlm?
Gotlandsmamma

Jag blir glad när du skriver att du är GLAD Tinis! :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Gottis, bussarna går var 20 minut :heart:

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Vad kostar en busstripp till Norrtälje då?
Näe, nu ska jag laga mat...redan smakat på vinet!
Ni ser, det är ju görsvårt att hålla sig från forumet...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Klokingar! :D
Rörd liten Gottis skrev:Gottis - det var nog det finaste namn jag haft. Gud vad rörd jag blir.
:lol: :heart:

Klart Gottis ska ha en ny cykel. Alltså, jag kan bli pinsamt glad över nya saker. Jag VILL inte vara sån, men jag är det.... :oops: 8)
Gotlandscoachen skrev:Jag får känslan av att du skulle vilja bli egen på nåt vis, styra lite som det passar DIG Tinis. Du har så mkt vilja o kraft o ambition, du kommer lyckas med att göra det som du innerst inne drömmer om. Är självkänslan god?
Du är något på spåren, darling, så mycket kan jag säga. Men jag är heeeeemlig. Självförtroendet var länge betydligt bättre än självkänslan. Jag har lätt för att tro på det jag gör och det jag kan, men jag har svårare för att ta in att jag duger som den jag är, oavsett vad jag har för mig.
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 09:52, redigerad totalt 2 gång.
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis, gud vad kul du beskriver storsonen, inte kul att behöva ha en ful mamma :oops: eller hur.

Jag kom att tänka på min storson, detta har ju hänt här med och ofta är det då att jag har misslyckats i att tolka honom rätt :oops: :shock: Alltså t.ex en kompis frågar honom -får jag följa med dig hem? Han vill inte göra kompisen sedsen så han säger -jag ska fråga mamma. Sen kommer frågan bönande på ett för sonen olikt sätt. När jag senare tänker efter så syntes det på hela honom att han ville att jag skulle säga NEJ. Istället säger jag JA det går bra och sonen vet inte var han ska ta vägen. Jag började kolla av lite bättre med sonen vad han verkligen ville och då kom det ofta fram att NEJ han ville inte att jag skulle svara ja på hans fråga. Det har inte alltid varit lätt att vara mamma till honom :?

Gottis, jag ska kolla upp priset på bussen

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Gottis, åker du 11 färjan eller på kvällen

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

kiki skrev:Gottis, åker du 11 färjan eller på kvällen
FEL HÅLL :? 8) 8) :?

Du åker nog kl 16 :lol:
Ta pendeltåg 35 från Nynäshamn mot Västerhaninge.
Det går från Nynäshamn 20:05
och kommer till Västerhaninge 20:34.

Vid Västerhaninge byter du till anslutande pendeltåg 35 mot Bålsta.
Det går från Västerhaninge 20:37
och kommer till Stockholms central 21:08.

Vid T-centralen byter du till tunnelbanans röda linje 14 mot Mörby centrum.
Den går från T-centralen 21:23
och kommer till Danderyds sjukhus 21:37.

Vid Danderyds sjukhus byter du till blåbuss 676 mot Norrtälje.
Den går från Danderyds sjukhus 21:48.
Du är framme vid Norrtälje busstation 22:40.

Restid 2 timmar och 35 minuter.

Trevlig resa!
Om du springer fort som tusan kan du åka så här
Ta buss 858 från Nynäshamns station mot Grödby.
Den går från Nynäshamns station 19:28
och kommer till Ösmo centrum 19:48.

Vid Ösmo centrum byter du till anslutande buss 847 mot Västerhaninge station.
Den går från Ösmo centrum 19:48
och kommer till Västerhaninge station 20:17.

Vid Västerhaninge byter du till pendeltåg 35 mot Kungsängen.
Det går från Västerhaninge 20:22
och kommer till Stockholms central 20:53.

Vid T-centralen byter du till tunnelbanans röda linje 14 mot Mörby centrum.
Den går från T-centralen 21:03
och kommer till Danderyds sjukhus 21:17.

Vid Danderyds sjukhus byter du till blåbuss 676 mot Norrtälje.
Den går från Danderyds sjukhus 21:23.
Du är framme vid Norrtälje busstation 22:15.

Restid 2 timmar och 47 minuter.

Trevlig resa!
Och då är det bästa alternativet att köpa ett dygns kort... då får du hela den här resan genom hela SL-området för 100:-

Det låter rätt långt faktiskt...

men du är välkommen

Social delaktighet
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Hillo görls!

Tack skall ni ha för utbyte av tankar ang mitt dilemma :thumbsup: (Jag blir dessvärre inte klokare på mig själv *s* Men det kommer!)

Jag kontrar Tinis inlägg ang att ha fått se Klimp med att jaaag minsaaann ooockså fick se TinisFamiljen :D Och jag lovar er att bilderna överenstämmer exakt med den karisman Tinis utstrålar i alla sina svar! Jag skall ha in Klimp i bilen en ledig helg och så skall vi åka och (våld)gästa Tinis, så har jag bestämt.

Åh kära nån, så nu är/har varit/kommer vi att bli fula mammor för våra söner också?! *S* tja på tal om att (inte) sänka sig till samma nivå så kan vi bara föreställa er till vilken nivå jag ville sjunka förra helgen då Klimp så totalt dissade mig :roll: Fråga mig inte med vilken del av hjärnan man tänker då men så var fallet :lol: (Jag tog ut det över maken istället, not so very bright drag men han var den närmsta vuxen i min omgivning...)

På tal om tandborstning så njä, inga såna fasoner här men ikväll har jag hunnit med stor make-over utav mina fötter och en sejour med silk'e'pilen *aj*!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Snabbt inlägg. Måste verkligen lägga mig i tid i kväll för jag ligger back sen kvällen jag inte kunde somna (pga syprojekt).
Var roligt och intressant ni skriver. Vill kommentera en massa men jag har inte tid!
Mannen packar för USA-resan och jag har varit på bio! Företaget var bjudna av banken på Arn. Först fick vi förstås lov att lyssna på en del reklam men det var helt ok. Bra film tycker jag. Jag har nog inte varit på bio på över ett år tror jag.

Sådär har vi det lite då och då Tinis. Angående sonen alltså. Fast med undantaget att Lovisa inte blivit riktigt så raffinerat att hon kan dela ut såna förolämpningar. :shock: :lol:
Delvis på grund av att jag bara inte orkar bråka (man måste väl välja sina strider?) så har jag beställt en dubbelvagn och den kom idag. Beställde från Tyskland och våra återförsäljare skickade hit den. Var rätt billig för att vara en slag Urban Jungle kopia. "Bara" 1600 sek.
I somras tyckte Lovisa ståbrädan var helt ok och hon vill ju gärna cykla också. Men inte alltid och dessutom kommer man ju inte framåt så fort på det viset. Känns som om jag med en dubbelvagn kan få lite extra motion och vi blir mer rörligare inom närområdet. Ska bli spännande att prova i helgen.

Jag är också helt fascinerad av hur tålmodig Hannes är när det gäller att sitta still! Inte för att han får göra det alltför ofta och länge men han kan verkligen var hur nöjd som helst med att åka runt i vagnen på stan och sitta på fik och äta i lugn och ro. Var på stan idag och träffade en kompis. Rätt ovanligt att det händer, vi är mest hemma eller hälsar ev. på hos någon. Iallafall var ju Hannes hur nöjd som helst i vagnen. Iofs klädde jag på honom utekläder och han fick krypa omkring på en lekplats ett tag också. Tycker faktiskt att det är hans rättighet att få röra på sig ordentligt varje vakenpass.
Min fascination kommer förstås från att Lovisa inte alls kunde sitta still i varken vagn eller matstol. En kort stund för att snabbt slänga i sig mat, sen var det bra och hon skulle uuuuur.... Men nu gillar hon att åka vagn!

Kiki: Jag kommer ihåg det där med att man ville att mamma skulle säga nej från när jag var liten. Men jag försökte nog signalisera lite lagom tydligt att vi inte ville att hon skulle tillåta övernattning eller vad det nu var. Tja, det är inte lätt!

Godnatt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej tjejer!
Fredag idag 8) maken skall dock jobba extra i morn på dagen, lite tråkigt. Men jag har bjudit hit min pappa med fru så jag hoppas de kommer å fikar lite. Tänkte berätta att det flyttat in någon i min mage också :lol: Idag kommer min syster och mamma och fikar. Min syster vet heller ingenting så jag tänkte berätta för henne idag då. Hon kommer inte vara hemma när bebisen kommer :( i juni åker hon till Australien och skall vara där ett år och jobba, resa och ha roligt! Unnar jag henne verkligen, men det känns lite konstigt att jag kommer ha en 6 månader gammal bebbe när hon kommer hem :shock:

Jag är faktiskt lite nyfiken på hur Tinis ser ut! :lol: Har tänkt på det flera gånger faktiskt haha! Svårt! Smal har jag förstått, lång har jag alltid tänkt, mörk har jag med tänkt (eller mörkhårig då men jag kan se henne ljus med haha!). Så jag börjar fundera på att KRÄVA ett foto! :lol: :twisted:

Jag hade också en jobbig dag med Arvid igår, men jag kan inte låta bli att gapskratta åt dina tankar tinis, "som om du är så söt vavava" hahahaha! jag döööör! 8) :lol:

Arvid testar mig, nåt så galet mycket! Jag vill inte förbjuda. Verkligen inte. Jag är barnaboksmänniska i själ och hjärta. MEN jag tycker man skall kunna lära sig att ha respekt för saker och ting. Att man inte kan känna och klämma på ALLT! Nästan allt. Men jag vill ju också att när man åker bort, kan man säga "de sakerna rör vi inte, det är inte våra och de är rädda om dem". Vi har tittat och klappat på finporslinet här hemma. Finfint. Massa gånger. Men han är otroligt smart, min lille kille. Han går dit och öppnar dörren när han är less på att roa sig själv, för se då kommer mamma rusande :? Så vi har en liten konflikt med skåpet. Jag å ena sidan vill klappa i all oändlighet, å andra sidan vill jag att han skall kunna accpetera att det där är någonting som inte är okej att röra. Hmm. Kluven. Får era barn röra ALLT hemma? Hur hanterar ni det?

Han är ganska rolig också. Skall alltid vara med när jag öppnar kylen. Då kommer han springande. Ställer sig och pekar på saker och ting å säger edeeeee. Så säger jag vad det är också härmar han och säger typ gjkfjafmke 8) :lol: men nu lärde han sig faktiskt att säga guuucka i går (gurka), så det var det första ord han sa till mig i morse också :lol: också har han lärt sig att ställa sig upp själv om han ramlar, min lilla sötunge! :heart:

Vad har ni för helgplaner? Jag drog upp massor med ogräs och rensade hela vår lilla trädgård förra helgen. Tänkte försöka röja upp allt den här helgen, när jag skaffat sopsäckar, som jag giiiivetvis inte hade förra helgen och inte haft enegi att ordna med den här veckan ( guuud va trött man blir av att vara megaförkyld och gravid :shock: ) också hoppas jag på den där fikan då. Lite god mat och röj inomhus så vi blir klara med all ommöblering, skall försöka utnyttja ytorna lite bättre här hemma. Lite lagom helg sådär alltså.
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Smyygsurfar under min frukost innan jag tar tag i dagens rapporter.
Yeeih det är freeedag, GUD vilken skön känsla :D Mitt förra jobb älskade jag men fick aldrig uppleva denna helgkänsla fullt ut.. Som jag brukar säga till Klimp "Vet'du Grodan, idag är det fredag. Och vet du vad det bästaste med fredagar är? Att jag får gå upp med dig på lördag ocg vara med dig heeela dan!" Inte vet jag om han fattar hela mitt utlägg men nog tycker jag mig skönja ett leende var gång *s*

Ville säga till Gotlandsmamma; nu vet jag inte alls hur dela kursupplägget ser ut. Om jag förstår det rätt är kursen ute i N-tälje?
Åker du från Gotland på en söndag?
Om du vill så kan jag ställa upp som skjuts. Vi bor i Täby, inte så värst långt ifrån N-tälje. Så om du vill så kan jag hämta dig i Nynäshamn och skjutsa ut dig till Kiki. Det är inte omständigt, det är inte jobbigt och jag gör det så gärna. Dä' ä' bara te' och säga till :wink:

Så, ses sen rarings :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"