-Hoppet är det sista som överger en, man KAN testa svagt svagt negativt också!blödning, du vet som man får efter ägglossningen om man inte lyckas bli gravid
"Två halvaraber på en kobbe", jag synar och höjer med likadan tegelvilla i en förort och en halv- eller rättare sagt, en trekvartsbrasse. Eftersom vi vet att gräset alltid är grönare på andra sidan så skulle jag gärna sitta på kobben jag.
Kiki nääh den kommentaren om att barnen inte är till för att bekräfta oss hade inte hjälpt *sagt med glimten i ögat
Till min historia då; jag fattar inte varför jag var så himla "hemlighetsfull" när jag kunde ha skrivit saker rätt ut.
Både jag och maken är Sjökaptener. Vi jobbade båda till sjöss innan graviditeten, 10v ute och 10v hemma. Iom. Klimp så slutade jag, har bytt jobb och jobbar nu i land.
Havet har alltid varit min passion, efter 16 år så är jag så pass "skadad" att det sitter i blodet på mig. Alltså sitter jag stundtals och längtar tillbaka så magen knyter sig på mig och attacker av ångest light infinner sig. (Och nej, färjor är inget alternativ, det skall vara oceaner långt bort).
Maken vill inte riktigt fortsätta där ute; han skulle vilja ha mitt jobb och jag hans. Nu pratas det om att korta ner 10v. resor till 5-6v, men 5-6v ledighet.
Så mitt dilemma består sig av att om jag räknar ihop timmar jag får med Klimp nu, med jobb i land så är de så få jämfört med timmarna/tiden jag skulle få med Klimp om jag gick tillbaka.
Jag skulle förvisso utsätta Klimp för en separation och vara ifrån honom veckor i sträck, i gengäld skulle vi få kvalitetstid utan dess like under ledigheterna.
-Vilket är klokast? 40 min på morgonen + 2 timmar på eftermiddag + lör och sön /eller/ 5-6v ifrån Klimp och 5-6v med Klimp 24/7?
Kommer jag att förstöra min unge om jag åker?
Beslut beslut beslut. Egentligen så är det ingen fara på färde för det är inte så att jag MÅSTE fatta ett beslut, jag menar att inget jobb hänger på en skör tråd. Vill jag fortsätta i mitt nuvarande jobb så gör jag det och vill jag sluta här så är det också upp till mig.
Jag är bara halvt olycklig eftersom jag känner mig instängd på land och skulle vilja ha mer kvalitetstid med Klimp än de ca 36-40 timmarna i veckan.
Nu får jag dock vara produktiv så jag återkommer till kvällen!