Anton - jag fnissar i smyg.... :)

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Anton - jag fnissar i smyg.... :)

Inlägg av Gäst »

Ja, det gör jag nästan hela dagarna nuförtiden. Han är så himla rolig, och stackarn vet inte om det själv...

Idag:
Anton har burit ut badbaljan på vardagsrumsgolvet. Han åker båt, faktiskt. Säger han. Och så ror han (med låtsaråror). Var han snappat upp det har jag ingen aning om - någon roddbåt har han vad jag vet aldrig sett.

- Måste hämta nåt, iallefall! :-k

Han hämtar ett par ballonger från kalaset i lördags, och försöker klämma ner i badbaljan. Sedan sätter han sig själv i. Varpå alla ballongerna flyger ut ur baljan. Anton hämtar tillbaka dom, sätter sig. Ballongerna flyger ut igen. Efter sisådär 5 gånger blir Anton arg och sparkar iväg ballongerna.

- Behöver nåt mer, faktiskt.

Kommer fram till mig i soffan, där jag ligger och vilar (och fnissar i smyg :) ).

- Mamma, behöver lite vinduuuvor, eller nåt sånt!
(Var har han fått det här "nåt sånt" ifrån??)

Jag skickar iväg honom till köket, där pappa befinner sig. Han får ett minimalt paket med russin, som färdkost i båten.

Anton ror vidare, med avbrott ungefär var 30:e sekund för:
- Behöver nåt mer! Behöver en filt!
eller
- Behöver lite pärlor!
osv...

Med jämna mellanrum lägger han sig ner i badbaljan, så bara fötterna sticker upp.
- Ja e så tött, så tött...

Detta har han alldeles tydligt hört från sin höggravida mamma rätt ofta på sistone :oops: !

När detta har försiggått ca en timme, är det dags att gå till vår fejk-öppna spis (skall renoveras bort så snart vi orkar!!). Där har Anton kafé. Men det går tydligen inte så bra på kaféet idag :? .

- Åh, va befäääligt, utbrister han plötsligt.
Minuten senare hör pappan och jag:
- Jag ha mycket tålamodig!

Hur rolig får man bli??? :heart:
Det är så kul att han pratar mycket och gärna, så man vet hur han tänker. Kan ni förstå hur mycket dom har i sina små smarta hjärnor redan??
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

gissa hur fnissigt det är med 4 stycken...?

Kram!
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ja var får de allt ifrån? Här håller vi på att byta värmesystem, så det är lite svalt inne medan de håller på. Jag frågade storasyster (5 år): "Är det kallt här?" "Nejdå, det är lika varmt som mellan två kor i en lagård!" Hon har vad jag vet inte varit i närheten av en ko nånsin...
Tv-underhållning, vem behöver det? :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

:heart: Anton :heart: :lol:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack för att du delar med dig Jenny :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack för den fina hälsningen i gänstboken, Jenny :heart: och Anton ser precis så klok och busig ut som jag föreställt mig :heart:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Anton är den ständiga hjälten 8) :lol: :heart:

Å tack KarinÖ för ännu ett skratt! :wink: :lol:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :heart: alltså - de är ju bara för HÄRLIGA när de går och småpratar och resonerar md sig själva!

krama honom från mig!
anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D

KarinÖ! Apropå varmt!
Han var ju på badhuset igår med sin pappa också. Pappan ville gärna introducera bastun. Jahaja, tänkte Anton. Varmt och skönt har pappa sagt. Låter ju bra.

Väl inne i hettan säger Anton:
- Dä ute KALLT å SÖNT. Vill gå ut, pappa!

Gubbarna därinne hade skrattat gott.

Men ikväll är jag mest glad att han lever och ligger trygg i sin säng. :cry:
Jag är också glad att han är så liten att han slipper veta allt ont som händer.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"