insomnandet helt pløtsligt

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mullan1

insomnandet helt pløtsligt

Inlägg av mullan1 »

Hej alla! Regnar hær i Oslo kan jag meddela..fast det gør inget utan det blir ju riktigt mysigt :D

Mia som nu ær 10m har helt pløtsligt børjat få svårt att somna in. De senaste dagarna ligger hon længe och væl och gnæller, pratar, ibland ropandes men som igår helt nøjd babblandes i en timme innan hon somnade.. hon vænder sig om och kryper upp på tæcket och ropar på oss som fortsætter med vårt och nær vi inte svarar så ligger hon dær och babblar. JAg skulle in och vænda henne tillrætta igår nær jag trodde hon sov men då satt hon upp och skrattade nær jag kom :roll: :roll: I natt var hon också orolig flera ggr och ær nu såklart trøtt och grinig. Ska jag lægga henne innan hennes sovpass på morgonen nær det blir så hær? Nåt sætt att få snabbare insomning på kvællen igen? VI sover i samma sovrum før vi bor i en 2a och det har varit ok so far (ingen flytt på G før oss inte), har mørkt med lakan och filtar øver fønster och skynke øver sængen som avskærmar.
Mvh /Malin
Malin och Mia f?dd i Oslo den 15 juli 2004
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ber dig vända dig till kurbarnens hjälpforum :!:

Det viktiga är inte att hon sover varje minut hon "ska". Det viktiga är att hon har förutsättningarna. Stör henne så absolut lite som möjligt :D

Marginalkvartarna är till för lilla barnets skull. Dem kan du utnyttja när du märker att hon blir trött och grinig "för tidigt", och du kan också låta henne sova en kvart längre, om det skulle behövas. Leta nu inte bekymmer där inga finns :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"