Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, fina rara du!!!! :heart: Nu blir jag rörd. Det är inte klokt vad mycket ilska och hat det finns i vissa människor. Även du har gjort flera fina inlägg i dylika debatter. Att önska andra det man själv har, kärlek. Det är fina grejer det.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

:sleep: övertrött Linda just nu. Inväntar kebab o arab. Hårt arbetande man har jag o känner mig ganska överarbetad själv...saknar mina päron, vill ha dem här o få lite stöd och avlastning stundvis, får ingen hjälp av nån här på kobben...hm. Jag är glad för att jag har ljuveler. Intensiva sådanan men gudomliga. Söta som socker. Och trotsiga. Mamman är ju ganska trotsig själv. Ja ja. 26 april är nästa kurstillfälle o det ser jag fram emot! Indeed.

Gud vad det pratas tandborstning till höger o vänster...milda makaroner. Och jag drömde häromnatten att jag var hos tandläkaren o lagade hål...VAD betyder det??? :?:
kiki

Inlägg av kiki »

Gud vad du är rolig Gotlandsmamma, du kanske är gravid :lol:

Jag ska på träff :lol:
stockholmsträff, massa kul forumfolk, tjohej vad jag är modig, (risken jag tar är ju att dom inte gillar mig :? men det är det värt) Jag har lagat en LCHF-paj som jag ska ha med mig, första pajen jag lagar i mitt liv :!:

Maken, var på klassträff i går och prioriterade inte att han skulle spela final i en tennistävling i dag :? kom hen kl 3 typ och har varit "lite" slak idag. Jag tyckte inte det var så kul att han skulle spela match i det tillståndet, vi hade en vän som dog av hjärtinfarkt efter en tennismatch i januari. Men nu ringde han och dom ska spela på fredag i stället, gud är god :lol: :lol: :lol:

Trots all sorg jag känner med lilla Englas död, så är jag vid gott mod, kanske just för att hon faktiskt har hittats, ljusen brinner här i kväll och nästan alla tankar går till hennes familj.

:oops: Men, jag har också "förbjudna" tankar, som jag inte vill dela i Englas tråd. Jag tänker på 42 åringen, han är någons son :cry: någon mamma sitter där med vetskapen om vad sonen gjort, kanske (inte troligt men kanske) är han någons pappa :cry:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inte är det väl några förbjudna tankar, Kiki. Alla människor, onda, goda, är ju någons barn.... Förälder tror jag däremot inte att han är. Men jag har egentligen ingen aning.

Grymt är det. Och riktigt, riktigt otäckt! :cry:
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Sophie - jag går på ashtangayoga, snarlik poweryoga! :wink:
Ahhh, tror jag förstår :wink:
Har själv inte provat det men hört om det typ.
Vet du skillnaden? Jag har noll koll... vet bara att i någon form av yoga så är det huvudstående och dubbelknut av kroppen som gäller men det klarar inte min stela kropp av så Power yoga fungerar ypperligt för mig!
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tiiituuuut :D (finns ingen sån smiley juuu..)!

Se, det krävdes en migränattack för att jag skulle kika in, prata, återkomma, säga hej, höra av mig.
Det är absolut hysteriskt här hemma, alltså hysterin ligger i mig själv eftersom jag ju började jobba heltid och bytte yrkesbana helt varpå jag inte fattar hur man gör och blir hysterisk *s*

Hur som, hej allihopa, heeej kära Tinis! :heart:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Lillknas vaknade just och vi må åka och köpa skor till Herrn. Herrn börjar nämligen gå närsomhelst och har inga vettiga skor till sina små Hobfötter.

Men jag lovar på hedersord att jag återkommer ikväll efter läggning!

Kärlek i massor :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Meeeeen! Kalaskakan :heart: :D

Jag har en vattkoppsflicka på armen och skriver med svårigheter just nu. Men berätta nu! Klimpen? Nya smulor? Allt väl?

Kraaaaaam! Saknar dig!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gör du inte det så blir det kalasmos! :lol: :wink:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Då sååå, nu till lite briefing!
Hej alla goa, vad jag har önskat mig mer tid för engagemang här inne. Jag har bara inte fått till det :roll:

Då så; Knasboll har växt så det har knakat, orden börjar sprudla ur honom. Döm makens förvåning, som nu går på pappaledighet, när Knas plöstligt häver ur sig "Oh aj aj aj aj buff!" :shock: Sen kom det en "Pappa, titta där". Så himla söt!

Så nu oh aj aj aj aj buffas det för fullt här, det gäller för oss att inte förvirra honom och säga "Aj aj" när han pillar på det som inte skall pillas på :lol:

Går snart utan stöd om han ids eller glömmer av att inte hålla oss i handen, sig på bordskant etc. De nyinköpta skorna är konstiga manicker. VAD i alla sin dar skall jag ha dessa på fötterna för??

Jag skall strax starta en tråd om detta men jag tar det lite här; Knas har även börjar nonchalera mig och dä' göööör sååå oooont i mammahjärtat :( Jag veeet att det är hans sätt att visa att han är ledsen över min frånvaro om dagarna, att hans är mer pappig än mammig men ALDRIG hade jag trott att det skulle göra mig så ont. Så jag har en del att jobba med (tror jag), hur handskas med det ledsna osv.

Inga smulor här än, "inte för att vi försöker" [-X oh nej, vi kan bara inte låta bli att få till det under ägglossningar 8-[

Huuur mååår ni andra? Berätta genast!

Och Tinis, va härjar vattkoppor nu? Oh mon Dieu, pussa massor från mig!!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Jag vågar mig hit 8-[ troooor jag!

Har läst lite här och var, men vet långt ifrån allt! Tinis, kan du inte göra en rask uppdatering ala -tinis ungar har vattkoppor
- kalaskakan jobbar heltid

Ja du fattar :lol: pliiis. bara kort uppdatering :lol: :lol:

Vad hittar ni på här på kacklet då? :wink:

Jag är sjukskriven fortfarande :roll: , fick idag på pappret att jag har fibromyalgi. Visst är det så att du också har det kiki?

Nåja, har bestämt mig att söka nytt jobb och verkligen komma igång lite. Har ont i perioder men känner att det skulle va fint för mitt psyke om inte annat.

Speciellt nu när det flyttat in någon i min mage 8) :lol: :heart:
*lyckliga jag* kan man behöva lite annat att tänka på emellanåt.

Ville iaf tacka tinis för dina vackra ord i FL-tråden här på AW (hur skumt lät inte det :lol: ) Du har ett förträffligt sätt att uttrycka dig. Jag blev väldigt varm inombords och har gått tillbaka flera gånger å läst. Konstigt att det inte fick nån konkret kritik :lol: :lol: 8)

KRAM!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Men Blivandemamman!! Nu gör du ju skäl för ditt namn IGEN :D
Jätte jätta grattis, vad roligt att höra! En liten i magen.. åh se där :heart::heart::heart:
Hur långt är du gången? När kommer liten? Namn? Skall ni ta reda på om det är en Hon eller Han? Kära nån, verkligen roligt att höra!

Tråkigt dock att läsa om din diagnos, här är mina ord så tafatta så jag sänder över stora stora kramar istället och hoppas att du finner ngt gott att göra så som du önskar :)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Haha! javisst göööör jag :lol: fattar dock inte varför jag tog ett så uselt namn, hur tänker man liksom!? (förmodligen att jag måste va blivande mamma alltid :lol: )

Jag är nästan nygravid (nattagammalt som vi säger i skåne 8) ) strax v. 9 :oops: så tidigt är det! Japp, vi skall ta reda på vad det är för krabat där inne (maken vill inte men han har inget val moahaha :lol: ) Namn är det sådär med. Känns liiite tidigt :wink: MEN jag kan inte låta bli att fundera haha!

Hade ni lite syskontankar eller hur var det?

Å tack för tanken ang diagnos. Den räcker långt :heart:
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

här är man på nåder kan jag säga... Hockeyfinal ni vet. Och maken som är från Jönköping men bor i Linköping sen typ 15 år är svårt kluven... Ja alltså, vi har inga kanaler som visar hockey så han sitter och tittar via nätet.

Snabbis då, blivandemamma (som är såååå välkommen! Herrgud, man kan ju inte vara här jämt och ständigt... :oops: 8) ):

Tinis: barnen har vattkoppor. Vi bygger till huset.
KajsaIE: översätter SHN till estniska. Byter mycket bajsblöjor
Kiki: har skaffat sig humor av att umgås med oss ungdomar här i tråden
Gotlandsmamma: har snart gjort städschema till den j-a araben
Sussi: Inte varit här på ett tag. Jobbar
Miar70: kämpar med värk och olika symptom. Befarar MS
anna: hinner inte kackla, bara träna
Krümel: varit ganska tyst ett tag. Har en tysk man (hur nu DET hänger ihop?)
ilindstrom: har haft härlig fjällensemester utan magsjuka
ms Sophie: yogar
TorpSara: krigar på Föräldraliv
Cissii: Ska göra arkitektprovet

har jag glömt någon som mer frekvent brukar hänga här..... förlåt i så fall!

Oj, nu ska jag tända ljus för Engla :cry:

Kalaskakan, återkommer om dig!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

men guuud, du är för rolig Tinis. Fnissade :lol: :lol: :lol: åt listan. Men ååå visst kan man inte va här jämt. men jag borde. den saken är klar!

Mycket spännande på gång alltså!

Hetast här hemma är att min make springer runt som en yr höna och tänker köpa en platt-tv, vilket hans fru hindrat honom för i all evighet å nu börjar ge upp. Dataingengör och oliiiidligt teknikintresserad som han är, snackar vi nästan tortyr :lol: 8)
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"