Ny här!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Emmalie

Ny här!

Inlägg av Emmalie »

oj oj oj så mycket att läsa och lära! Jag har två tjejjor 2 år resp 5 mån. Vi har haft det minst sagt kämpigt ett tag här och i veckan fick jag nog. 2 åringen har alltid haft ganska bra och välfungerande rutiner. Det problem vi har med henne just nu är läggningen, men det får jag nog återkomma till senare. För den lilla tjejen så har vi början haft inställningen att hon ska få styra, vilket fungerat bra den allra första tiden förståss. Jag och hon samsov i början men överflyttningen till spjälsängen gick jättebra.

Ju större hon blivit dessto rörigare har det dock blivit. De senaste månaderna har varit ett kaos av snuttätande (flaska) snuttsovande som vi då försökt få ihop med storasysters rutiner. Det har varit ett knot utan like vill jag lova! Vi har haft svårt för att komma oss ut och vissa dagar har jag inte ens fått på mej byxorna eller borstat tänderna då gubben kommit hem vid 17-tiden :oops: Ingen har varit direkt lycklig här hemma och en dag kom jag på mej själv med att ha svurit och bitit mej i tungan hela dagen och kände då att det fick räcka! Jag sökte upp den här sidan och är så TACKSAM att jag gjorde det. Det första jag gjorde var att göra ett schema. Våra två små har varit helt osynkade både med mat och sömn men med hjälp av schemat kan jag ju styra det där själv kom jag på.

Igår var första "riktiga" dagen som vi följde schemat, och det var nästan som att båda barnen förstod att nu var det andra bullar som gällde :lol: Jag lade dem samtidigt vid 10.30 och väckte dem 12.00! Har aldrig hänt förr, lilltjejen har sovit max 30 min varje lur. Det kändes helt overkligt! Dessutom fick vi oss en promenad (med borstade tänder....) på eftermiddagen.

Än har vi som sagt en hel del att lära och korrigera innan vi är "där" men jag känner mej mycket inspirerad, motiverad och positiv
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej och välkommen hit :D :heart:

Vad bra att ni tagit tag i döttrarns sömn och vad bra det gått för er hittills. Bra jobbat där med attityden. den är A och O som du säkert har märkt. :wink:

Vi finns här för att svara på frågor och stötta. Så du fortsätter väl att raportera så vi får följa er spännande resa fram till en harmonisk vardag? :)

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan! :D

Vad härligt! Jag hittar inga frågor, utan ville bara heja på och vi finns här för frågor som kanske kan dyka upp på vägen "dit" :wink:

:heart: //Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"