Försvunnen Engla!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tänder ett ljus ikväll och hoppas på att en högre makt ska hjälpa Engla hem. :heart:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Här tänder vi oxå ljus för lilla Engla.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev:kan vi inte försöka använda oss av tacksamhetens kraft - den starkaste som finns :?:

"Jag känner mig så glad och tacksam nu när lilla Engla har fått komma hem till de sina frisk och välbehållen."
Jag är med!
Självklart!
Finns det något man kan bidra med så... och samtidigt tänder vi ett ljus!

Engla måste hem till sin familj :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ewa

Inlägg av Ewa »

[-o< Hoppas nu innerligt att kraften räcker [-o<
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

[-o< :heart: [-o<
kiki

Inlägg av kiki »

Päivi skrev:[-o< :heart: [-o<
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Jannika

Inlägg av Jannika »

Fick det här mejlet från Lisa imorse och skickar det vidare:
Hej!
Räddningstjänsten anser sig ha fullgjort sitt uppdrag här i Stjärnsund och slutar att
leta efter Engla fr o m tisdag efter kl. 17.
Carina är djupt besviken och går nu ut i media och välkomnar alla frivilliga till Fridhem
för att fortsätta sökandet efter Engla.
Hon kommer att ringa runt till kursgårdar och bekanta för att informera om detta.
Kram Jannika
inger
Kontakt:

Det finns inga ord

Inlägg av inger »

Det finns inga ord.

Jag jobbar dag, eftermiddag och kväll i dag.
Men jag försöker sända ett inre ljus.
I våra ljus ska vi också innesluta alla de som står Engla nära.

Sen en fråga. Men jag behöver inte ha svar på den. Tvärtom känns det jobbigt att svara på den så vill jag inte att du gör det Jannika.

Men jag vill ändå ställa den
Får de vända sig till AnnaLena(medier) flera gånger(vet ngn som fått göra det utan att det kostat extra , alltså att man fått ringt tills i det här fallet djuret var upphittat)
I så fall om de orkar tycker jag de ska göra det.
Hon kan kännas något kärv som person men är ett seriöst medium.

Fortsätter tända ljus och be.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag förstår att mamman inte vill ge upp ens för en sekund...

Bara tanken på att hon finns nånstans, och är ensam och livrädd :( ...
Jag kan inget annat göra än att hoppas och be för att Engla får komma hem till sin familj, välbehållen.

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry: :heart:

så hemskt!

så fruktansvärt hemskt...
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ringde precis Lisa och just idag är det många frivilliga som letar. Lisa med familj har valt att åka på alla de ledtrådar de fått från otaliga medium i Sverige. Hoppet är det sista som överger människan...

Men det är kallt och tiden rinner ut.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

skänker en tanke... typ hela tiden. Hoppas...
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Har svårt att tänka på nåt annat och springer hela tiden till datorn för att kolla om det finns nya uppgifter på nyheterna.

När jag tänker på hur obekymrat vi lekte i skogarna som barn och det helt utan tillsyn av vuxna så känns det helt ofattbart att dagens barn inte kan få växa upp på samma sätt.

Må alla högre makter se till att Engla får komma hem till sin mamma igen.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej goa vänner!

Idag har jag och lillebror varit i Stjärnsund och hjälpt till i letandet efter Engla. Samordningen sköts av en mycket kompetent människa vid namn Anna. Allt runtomkring; mat material, kartor, transporter, fungerar smärtfritt som tur är.

En polis fanns på plats i Fridhem, kursgården som är samlingspunkt för det privata letandet. När vi var där hörde jag honom säga till en kollega i telefonen:
-Jag är i Stjärnsund så jag kan inte prata.

Utan att tala om varför letade nya polisgrupper med hund i området mellan Stjärnsund och Torsåker och vi var strängt förbjudna att leta där. Privatletandet kompletterade polisens arbete. Alla områden utöver de polisen letade på betades systematiskt av under Annas fasta hand. Mycket imponerande.

Vi hade inte så mycket att tillföra i arbetet lokalt utan fick sökområden mer mot Gävle där den misstänkte 42-åringen kan tänkas ha rört sig. Det har karaktären av nål i höstack eftersom den misstänkte är både bilburen och motorintresserad privat samt lastbilschaufför som yrkesutövning men det märktes inte i frenesin och aktiviteten bland de som letade. Det finns inget av hopplöshet eller uppgivenhet bland de som vi träffade.

Stället är såklart också nerlusat med mediafolk men de verkar respekt- och hänsynsfulla.

Min kära vän Lisa såg väldigt sliten ut, jag tror inte hon sovit mycket, och hon blev hela tiden avbruten av folk som ville saker eller ha/lämna information. Hon har haft huvudansvar för medium-spåren. Det har varit en anstormning utan dess like men mycket lite matnyttigt. Folk känner: skog och vatten, liksom... Nähä! :roll: Citat: Jag är väldigt synsk och jag känner att ni verkligen skulle försöka få tag i den där mannen som åt med den huvudmisstänkte på krogen. Nähä? :roll: Men de vågar inte chansa utan åker på allt som det går att få fram något konkret ur. Det finns ju människor med talang men hur vet man vilka det är?

Jag ringde det medium som Inger tipsade om, idag igen men det gav inget resultat. Jag skulle återkomma imorgon.

Mamman stod i allvarliga samtal med polisen när vi kom så henne fick jag inte chans att prata med. NU har de bett om att få Englas mjölktänder för att kunna matcha DNA-resultaten från mannens bil men det tar FYRA(!) dagar innan det går att få fram en profil! Man kan ju tycka att de kunde ha tänkt på det liiiiite tidigare, men vad vet jag...

Det många hoppas nu är att 42-åringen faktiskt hade en medbrottsling (vilket många oberoende medium sagt) och att det är en person med lite mer empati och spärrar än kumpanen och att han har flickan någonstans gömd inomhus men inte vågar sig fram. Annars tror jag att hoppet är ute om att hitta Engla vid liv. :(

Så jag vill uppmana alla, oavsett var ni bor i Sverige att kolla era uthus, sommarstugor eller andra byggnader som står lite avsides. Mannen var ju motorintresserad och alla ställen med koppling till det kan vara intressant att undersöka. Ett lokalt medium har sett att hon finns i en labbe/husvagn eller dylikt vid ett grustag eller något som liknar det. Att mannen som tog henne heter Anders (42-åringens namn!) och att han inte var ensam. Vet ni om att det finns ett grustag i närheten av där ni bor, SNÄLLA åk och titta för säkerhets skull.

Annars får vi be och hoppas, tända ljus och hålla ögonen öppna.

Ikväll är det ett reportage om Englas försvinnande på Efterlyst.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"