James Blunt och jag....

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

James Blunt och jag....

Inlägg av SusanD »

... ja vi har något speciellt ihop. :oops: Alltså jag gillar hans musik väldigt, väldigt mycket. Våra bägge barn är födda till hans första album och så fick vi träffa honom nyligen när vi var på hans spelning i Köpenhamn.

Det faller sig således naturligt att jag har en av hans låtar som ringsignal på min mobiltelefon. Tyvärr faller det sig inte naturligt för mig att svara :shock: utan jag faller in i någons slags njutning och bara diggar låten 8) istället för att svara.

Detta skeva beteende leder till en hel del obesvarade samtal och att Pappan i familjen ständigt rotar i mina jackfickor när min mobil ringer. När han hittat den räcker han den till mig som sitter i sjunde himlen och är totalt omedveten om att det är min telefon som ringer.

Idag spelades "min låt" med James Blunt på radion och Emil, sötnosen, rusar ut i hallen och börjar leta i jackorna samtidigt som han ropar MAMMA! Mamma! Det tar ett ögonblick innan jag begriper vad han är ute efter, min mobiltelefon! Han var ju så säker på att det var den som ringde och så skulle han hjälpa mig eftersom Pappan inte var hemma. Han såg ganska besviken ut när jag berättade att det var på radion låten spelades. :(

I efterhand önskar jag att jag varit lite snabbare i handling och tanke. Då hade jag hjälpt honom att ta fram telefonen och så hade jag svarat och pratat lite på låtsas. Men så snabb var jag inte, den här gången.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :lol:

kram på dig knäppfia..

/Fjällmor (som kan ha mobilen på ljudlös i dagar)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Du är för gó du, Susan, såklart du har en lika gó Emil :heart: säger jag som inte ens HAR nån mobil :shock: 8)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Vad han tyckte att han skulle hjälpa till där du :!: :lol: :heart:
Lille härlige killen :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

miar70 skrev::D Du är för gó du, Susan, såklart du har en lika gó Emil :heart: säger jag som inte ens HAR nån mobil :shock: 8)
:shock: :lol:

Skojar du Mia?! :lol:
He he, här är man storstadsbo ut i fingerspetsarna och har två mobiler, ständigt på och kollas ofta.

kram på dig knäppfia..

/Fjällmor (som kan ha mobilen på ljudlös i dagar)
Blir man så här i Norrland :?: :lol:
Skönt låter det...

Susan:Jag har gjort precis samma misstag flera gånger, har Dolly Parton och Kenny Rogers (nu spelas ju inte den nya låten på radio så mycket :oops: ) på och den påminner mig starkt om första sommaren med Thomas så jag brukar också relaxa av och njuta. Emma hämtar telefonen liksom :lol: 8)

Dom har verkligen stenkoll :heart:

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tessan skrev:
miar70 skrev::D Du är för gó du, Susan, såklart du har en lika gó Emil :heart: säger jag som inte ens HAR nån mobil :shock: 8)
:shock: :lol:

Skojar du Mia?! :lol:
He he, här är man storstadsbo ut i fingerspetsarna och har två mobiler, ständigt på och kollas ofta.
:mrgreen:
Nää, jag skojar inte :roll: :lol:
Grejen är den att jag fick en mobil av familjen förra året på morsdag - det sista jag önskade mig... Så efter att ha INTEanvänt den på nästan ett år, har jag gett bort den till behövande dotter :wink: !
Nu behöver jag inte bli nådd om jag inte vill :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"