/Fjällmor
Surkål och ödlor
-
Gäst
Jannika, har du läst aftonbladets bilaga idag, stort reprtage om Fredrik & Lisa
Kram Kristina
Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
Jag tänkte att säkert var såJannika skrev:Ja, de försökte skjuta upp det men det gick inte. De tyckte inte att det kändes så passande nu....
kram på dig
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet
Hej alla!
Hur känner ni inför den här tråden nuförtiden? Efter den senaste veckan tar det givetvis emot att vara skojsig och flamsig, men jag måste erkänna att jag saknar vår samvaro här inne.
Det har varit två konstiga dygn sedan lilltjejen hittades. Svårt att sova. Många tankar på familjen och de övriga som blev kvar. Vanmaktskänslor inför att ett liv kan gå så fruktansvärt snett att man måste överträda det största av alla tabun för att få en kick.
Strax innan läggdags i kväll tog Sessan upp Engla. Vi pratade en stund innan hon deklarerade att "nu vill jag inte prata om det mer". Jag svarade henne "OK, men då vill jag bara säga en sak till. Han som gjorde det har åkt fast och kommer aldrig att göra så mot ett barn igen. Han kommer aldrig att komma ut från fängelset." Sessans lättnad var påtaglig.
Jag tänder ljusen i fönstret igen kl 21.
Stora kramar till er alla!
Hur känner ni inför den här tråden nuförtiden? Efter den senaste veckan tar det givetvis emot att vara skojsig och flamsig, men jag måste erkänna att jag saknar vår samvaro här inne.
Det har varit två konstiga dygn sedan lilltjejen hittades. Svårt att sova. Många tankar på familjen och de övriga som blev kvar. Vanmaktskänslor inför att ett liv kan gå så fruktansvärt snett att man måste överträda det största av alla tabun för att få en kick.
Strax innan läggdags i kväll tog Sessan upp Engla. Vi pratade en stund innan hon deklarerade att "nu vill jag inte prata om det mer". Jag svarade henne "OK, men då vill jag bara säga en sak till. Han som gjorde det har åkt fast och kommer aldrig att göra så mot ett barn igen. Han kommer aldrig att komma ut från fängelset." Sessans lättnad var påtaglig.
Jag tänder ljusen i fönstret igen kl 21.
Stora kramar till er alla!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Gäst
Jag håller med dig, svägerskan.
Veckan har inte varit upplagd för skämtande och trevligheter. Jag är glad för att mina barn är så små att de inte kan förstå sånt här.
Slipper prata sånt som är nästan för svårt för mig med.
Impad över att du hanterade Sessans frågor så bra.
Här hemma händer följande: Kejsarinnan har kärat ner sig i Pippi!
Igår valde hon BORT kvällsbadet som hon älskar till förmån för mera Pippi. 8-[ Molly Mus har fått en svår kombatant. Sotrebror sitter med och sällskapstittar/sällskapsskrattar. 8) Så har han snappat upp en fras från filmen: NÄMENTITTA!
Den får man höra titt som tätt medan filmen är igång.
"Annika, har DU några kakor
Har TOMMY några kakor
"
NÄMENTITTA!
8)
Jag ber om ursäkt ifall den här kommentaren om mina barn känns helt fel i stämningen.
Jag försöker inte sopa något under mattan.
Jag förstår att det kan ta MYCKET lång tid för sådana - som exempelivs Jannika - som har varit personligt engagerade i söknadet att ens försöka återvända till någon slags meningsfull vardag.
Nu skall jag också tända ett ljus för Engla.
Här hemma händer följande: Kejsarinnan har kärat ner sig i Pippi!
"Annika, har DU några kakor
NÄMENTITTA!
8)
Jag ber om ursäkt ifall den här kommentaren om mina barn känns helt fel i stämningen.
Nu skall jag också tända ett ljus för Engla.
Jag håller med dig, Gablex, den här hemska händelsen med Engla har berört på ett nära sätt, säkert också för att Jannika hela tiden varit delaktig i händelseförloppet och förmedlat allt som hänt med sån stark inlevelse...
Vi pratar också mycket om flickan, och de andra barnamorden, och min fjortonåring har tagit det mycket hårt - det är hemskt att upptäcka hur grym världen kan vara, mot små barn
Nu till något jag blev glad i magen av ikväll: jag tittar på "Sverige campar" varje vecka, tycker det är så svenkst och härligt, och i kvällens program var det med en åttabarnsfamilj som skulle ut och campa (sex flickor och två gossar - visst är det OFTA det är många tjejer i en mångbarnsfamilj!?). Familjen hade köpt en gammal skolbuss och inrett, då en vanlig husvagn omöjligt räckte till
Och inte EN enda gång beklagade sig föräldrarna över hur jobbigt det var med barnen, det var BARA glädje!
Underbart!
De barnen njöt, för att inte tala om föräldrarna!
Och skrattade gott gjorde jag när mamman låste dörren om huset inför avresan, och hade låst in en av tjejerna
- "organiserat kaos" sa hon själv
Så åtta barn är minsann inget hinder för att ut och campa! Om nu nån skulle tro det
Vi pratar också mycket om flickan, och de andra barnamorden, och min fjortonåring har tagit det mycket hårt - det är hemskt att upptäcka hur grym världen kan vara, mot små barn
Nu till något jag blev glad i magen av ikväll: jag tittar på "Sverige campar" varje vecka, tycker det är så svenkst och härligt, och i kvällens program var det med en åttabarnsfamilj som skulle ut och campa (sex flickor och två gossar - visst är det OFTA det är många tjejer i en mångbarnsfamilj!?). Familjen hade köpt en gammal skolbuss och inrett, då en vanlig husvagn omöjligt räckte till
Och inte EN enda gång beklagade sig föräldrarna över hur jobbigt det var med barnen, det var BARA glädje!
Underbart!
De barnen njöt, för att inte tala om föräldrarna!
Och skrattade gott gjorde jag när mamman låste dörren om huset inför avresan, och hade låst in en av tjejerna
Så åtta barn är minsann inget hinder för att ut och campa! Om nu nån skulle tro det
-
ms Sophie
Här hemma har vi Lotta på Måtegatan måtegatan som favvis för tillfälletPäivi skrev:Här hemma händer följande: Kejsarinnan har kärat ner sig i Pippi!Igår valde hon BORT kvällsbadet som hon älskar till förmån för mera Pippi. 8-[
Och för de som inte förstod så är ju Måtegatan måtegatan - Bråkmakargatan