Försvunnen Engla!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Försvunnen Engla!

Inlägg av Jannika »

Fick just ett uppskakande mejl från Nellas gudmor Lisa. En väninnas barn är försvunnen sedan igår! De har hittat flickans cykel och bilspår bredvid men vet inte mer än så. :shock: Jag skulle vilja be er hålla ögonen öppna men jag vet inte flickans signalement, ålder eller bostadsort än så just nu vill jag bara be er om hjälp att be [-o< för hennes säkerhet och trygga färd hem igen. :( Ofattbart!

Jannika
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Nej, vad hemskt! Jag läste om flickan i kvällspressen nyss. Kan inte förstå att det är en bekant till er gudmor!!! Jag klarar inte att läsa om sånt just nu, så jag måste erkänna att jag inte läst om några detaljer, bara själva rubriken. Flickan och hennes familj får mina tankar ikväll. :cry:

Hälsningar Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :(

nej! huvva...
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vi tänder ljus för dem ikväll...

:cry: [-o< :cry:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Uppdatering.

Flickan skulle för första gången cykla hem själv, inte långt alls i lilla byn Stjärnsund i Dalarna. Mamman hade ringt flera gånger på vägen hem för att försäkra sig om att allt gick bra, sista samtalet var hon ca 500 m från hemmet. En annan mamma hade noterat att det stod en grön Volvo på vägen upp mot huset där bara den här familjen bor som en liten stund senare var försvunnen. Hjulspåren visar att bilen vänt just där och cykeln hittades inslängd i skogen en bit därifrån.

Engla är tio år gammal och har mörkt, långt hår och glasögon.

Snälla, håll ögonen öppna! Hellre ett felaktigt samtal till polisen än ett ogjort, tänker jag.

Storasyster Sol är helt uppriven såklart och mamman sitter sedan ett dygn tillbaka i skolan där polisens sambandcentral samlats. Och kvällspressen är som hyenor.

Tänd ett ljus och be en bön för Engla ikväll...

Jannika
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:cry: :cry:
Oj oj oj, jag läste om detta för ett tag sen och jag tänder många ljus och hoppas, ber och tänker på familjen.

Så hemskt och svårt att förstå hur sånt här kan hända.

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag är helt chockad! Får sånt här ens hända? Vad är det för djävla människor som gör en sån här sak?

Darlingen kom precis hem med båda kvällstidningarna. Jag har helt missat det här och läste inte Lisas mejl förrän alldeles nyss. I Aftonbladet är det en bra bild på Englas ansikte och en suddig där man ser hur hon var klädd vid försvinnandet.

Må alla goda makter samla sig och föra den lilla ungen hem igen. Mitt hjärta brister...

Jannika
inger
Kontakt:

Det här tipset kan vara jobbigt

Inlägg av inger »

för säkert får Englas närstående en massa jobbiga tips just nu.
Men likväl får jag inte ro förrän jag ger tipset.
Det finns en medial person osm heter Anna-Lena Wikström och som håller till i Karlstad.
Hon är ett seriöst medium och har hittat försvunna människor och djur.
Hennes telefonnummer är 054-190111 eller 070 367 83 54.

I en liknande situation skulle jag konsultera henne.
Hon är nybliven mamma nu. Men jag har en känsla av att hon skulle ta sig an fallet om hon blev konsulterad angående det.

Hon har också en hemsida
Tror att länken är
http://www.annalena.se
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
inger
Kontakt:

Rätt länk

Inlägg av inger »

Rätt länk är
http://www.anna-lena.se/
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Jannika

Inlägg av Jannika »

TACK Inger! Jag vidareförmedlar till Lisa, mamman orkar nog inte...
Gablex

Inlägg av Gablex »

Men usch & fy!! Hjärtat satte sig i halsgropen direkt - man kan riktigt känna vilken ångest föräldrarna måste ha :cry: :cry: :cry: Hoppas innerligt att det slutar lyckligt.
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag läste nyss Aftonbladet och tänkte på dig Jannika. :heart: Jag vet att du har vänner i Stjärnsund. Det är så fasansfullt så man finner inte ord.
I kväll sänder vi tankar och ber!!!
Kram! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
kokos

Inlägg av kokos »

Helt fruktansvärt, när jag hörde om detta fick jag rysningar genom hela kroppen. Tänker på lilla Engla och alla er som känner henne.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Måtte Engla få komma hem :( [-o<
Många tankar har gått till flickan och hennes familj idag...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack kära vänner! Det var i Expressen det var en bra bild...
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"