Med riktigt bra (för en gångs skull) instruktioner av Father A så har jag citerat!! Han är ju sån däringa IT-kille men så fort jag inte fattar något så kan han inte förklara så jag begriper. Och då är det minsann inget fel på mina studieskulder som är både många och höga.Jannika skrev:Emil är våg med Månen i oxenMama Su skrev:Smågrabbarna är födda: Emil 19/10-05 och Sigge-Pigge 16/10-07 (det vet jag iaf )
Sigge är våg med Månen i skytten
Vågen är diplomaternas tecken. Mån-oxar är livsnjutare av rang; god mat, sova länge, bli klappad och kliad, mjuka kläder och gos. Mån-skyttar är frihetens fanbärare. De öppna viddernas människor, gillar när det händer grejer.
Emil är ju så go att man vill dit och pussa både honom och valparna!![]()
Jannika: Emil är verkligen en livsnjutare av rang. Igår gosade han med en riskudde på gymnastiken för den var så len, go och hal. 8) Valparna pussar han så fint och klappar kärleksfullt och tiken vill han bara bädda ner hela tiden. Mjukiskläder är Emil i ett nötskal men det kan han ju ha ärvt av mig som bara älskar allt som är mjukt i klädväg. Han är otroligt pussig och kramig och ibland svämmar det bara över och då måsta han krama någon fort vilket leder till att många okända människor på tex affären får goa kramar. De flesta uppskattar detta väldigt mycket. Han inriktar sig oftast på äldre personer, de har en viss dragningskraft eller så behöver de bara lite extra kärlek.
Sigge bara älskar livet, speciellt om han får ligga mitt i smeten bland barn, hundar och vuxna fötter som går omkring och bär saker. Han är otroligt nöjd med livet och är en riktig gosprick han med men inte riktigt på samma sätt som Emil. Sigge kan gapskratta och det kunde inte Emil när han var liten, han bara myslog.
Nog om barnen.
Susanne* - du kanske kan leda omkring på mig i morgon för då har jag ju inte Father A att stödja mig på?
Krya på sig kramar till Lill-Kotten, ont i öronen är inte att leka med. Håller med Jannika att en jinx är att föredra om man vill straffa sin svärmor.
Jannika: (om du inte ledsnat) undrar bara vad jag och Father A har våra månar och hur vi lyckats få så underbara barn. Våra "linjer" verkar passa varandra alldeles utmärkt för avkommorna blir ju helt perfekt söta och rara ( om man undantar vissa dagar då
Kram Susan