Men till slut så orkade jag inte mera
Funderar på amningen också...
Kom gärna med kommentar och tips? Vill verkligen inte ge upp...Vill att han ska lära sig sova hela natten...
Louise skrev:Hej
Har jag fattat rätt att det var andra kurnatten som ställde till det för er?
Det stämmer...Ärligt, så hade jag ingen ramsa utan bara en kort sång som jág sjöng om och om igen...men nu har jag uppfattat det där med ramsan och har hittat på mitt eget![]()
Redan andra natten ska ramsan ha tagit över det mesta, dvs minska trafik med tillrättaläggning, buffning och solfjädring till ett minimum.
Om han inte är ledsen eller ställer mycket högljudda frågor utan bara smågnäller ska du ge honom chansen att komma till ro själv. Det är ju bl.a. det kuren handlar om: att barnen ska kunna komma till ro och somna om själva, om de skulle råka vakna.
Jag håller med dig, men grejen är att jag ställer sig direkt i sängen och då börjar gnällandet som fortsätter till skrikandet om jag inte lägger honom igen...![]()
Och fr.o.m. andra natten är det ramsan som ska göra jobbet och övriga verktyg är kristilldelning. Låt honom lägga sig själv om han rest sig upp. Och om han inte kan lägga sig själv så får han stå tills han faktiskt ber om hjälp att lägga sig.
Läs på mer och ännu mer och skaffa på så sätt den berömda attityden, och fråga igen om det behövas.
Ang. amning kan jag bara ge mina personliga sypunkter: Det är klart att du kan fortsätta att amma på morgon, dag och kväll om du vill det, MEN inte på natten för då sover man!
håller med här också att på natten ska man sova....från och med nu!!!![]()
Ge nu inte tappt utan ta nya tag, med rätt attityd går det vägen!
Ska göra mitt bästa för bådas skull!
Louise