Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men alla anständiga aladåber! :shock: JAG HINNER INTE MEEEEED! Ni kacklar ju så mycket och roligt att jag inte vet vad jag ska börja.:-k

Tack Fjällan, jo hon är rätt söt på sitt eget flintskalligt kinesiga vis, vår minsta donna. :heart: :lol:

Men hur objektiv är man i frågan? Min vän Lisa, även hon med fyra, ville inte gå ut i uppehållsrummet på BB efter sin första förlossning för hon tyckte så synd om alla de andra föräldrarna som omöjligtvis kunde ha ett så fint barn som hon. :lol: På sant! Och tur är väl det att föräldrar drabbas av detta så att alla barn blir beundrade och älskade som de unikum de är.

Kompromissa hör väl kanske inte till eldens signum nej, Ebbab. :lol: Men du har helt rätt i att kräftor brukar få som de vill med lite list och omvägar. OM de nu händelsevis vet vad de vill då. :lol: Skyttar är frihetens och frimodighetens tecken. Filosofiska funderingar, ja. Grubblerier, nej. Inte om det är en "ren" skytt men det är det ju sällan. Datum? Så kollar jag Månen...

Tack Nancy! :heart: Vad blir nu trean för sort?

Elle, jag är chockad över att du inte vet vad barnen är födda i för tecken! :shock: :wink:

Blivande maken är jungfru med Månen i tvillingarna.
Olle är lejon med Månen i vågen
Lilly är skorpa med Månen i jungfrun
Mamma är lejon med Månen i ?

Annars Elle tycker jag att du är en mycket god representant för ditt tecken. Cool, varm, självklar, ledartyp utan att skriva det på näsan.

LO, jösses vad mycket tvillingar! Tydligen är det bara enäggs (eller var det tvåäggs?) som är ärftligt men jag undrar det ja...

Mama Su, det behövs inga utbildningar, du är SÅ välkommen med eller utan fetstil och citationsteknik. :heart: Och Fat A känns väldigt oxig, stabil och lugn. Det passar ju bra till världens mest energiska människa. Du måste ha din AC eller Måne i nåt väldigt aktivt myror-i-brallan- tecken. :lol: Vad har du för datum på pojkarna då?
Ja men visst är det kul att man har koll på sin familj då. Har fullt upp att leva med dem men jag borde kanske skaffa mig lite mer fakta för att hantera dem bättre. Vad vet jag.
Ingen större risk va? :D Men det kan ju vara kul ändå. Puss!

kiki, Ewa och LO vad trevligt att ni fyller på jordsidan litegrann!

Ewa ni saknar vatten. Du har ett rörligt, anpassningsbart tecken och det är ju tur för du lever med tre fasta tecken. :shock: Envisa som synden men på tre olika sätt. Grattis! :lol:

LO, det blir ju bra med lite fart i er sävliga hög! Heja lillebror! (Näemen vad skrev jag? DET vet ju inte jag... Heja lillasyskonet, menar jag.)
K-ina skrev:Det är nog sant att han blir litet överkörd ibland, men jag har hänvisat till rangordningen i ålder...
:lol: :lol: :lol:

JAG känner av omställningen som bara den! Efter sommartid i kombination med no water/no breakfast kom jag helt ur fas. Jag har inte haft nån aptit fram till nu! Jag måste ha gått mner massor av kilon [-o< för jag har inte kunnat äta. Och jag är inte gravid...så slipper ni spekulera, haha!

JennyH, jag tycker du ska propsa och kräva att din kära sambo faktiskt gör som ni kommit överens om. Starten är viktig. Min stress över att darlingen skulle börja jobba igen efter vi fått Nike gjorde att det blev rätt kajko för oss och jag höll på att dimpa ner i en depression. Jag kände att han var stressad över att ta ut mer ledigt från sitt ogina jobb och jag bet ihop istället för att säga som det var. DET tjänade ingen i vår familj på och det misstaget har vi inte gjort om. Det är INTE värt lite mer goodwill på ett nytt jobb. Familjen är viktigast och det rör sig ju inte om en evighet direkt. Sen kan jag väl tycka att din snubbe inte är världsbäst på att planera. Det kan ju inte ha kommit som en överraskning att ni var med barn, eller? :roll:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tinis! Du har (troligen, det beror på tiden) din Måne i vattumannen! Och typ sjuttioelva andra planeter där också lite a la Päivi (fast hon är ju skorpa). Spännande! Månen står i konjunktion till Solen vilket ger en mer sammansmält energi. Månens olika faser kommer synas tydligt i din personlighet kan man säga (ang din "känsloknippighet") trots att den ligger i vattumannens tecken.

Och JennyH, jag glömde svara på din fråga. Vi har tagit ledigt båda två de första fyra månaderna med de tre sista barnen. Jaja är född i maj så då kom semestern rätt snabbt på. Plus att jag varit sjukskriven för mina fogar de sista månaderna av graviditeterna och då har darlingen kunnat vara hemma med föräldrapeng. Utvilad innan och lugnt efter. :D

Kram Jannika
Lua

Inlägg av Lua »

Åh, vilken härlig tråd detta är :D :!:

Familjen L. ställer upp med följande uppställning:

Pappa P: Jungfru, 24/8
Mamma Lua: Vattuman, 13/2
Storsmumlan A: Våg, 30/9
Lillsmumlan A: Stenbock, 18/1
Lillgodis I: Skytt, 11/12

Storkramen från Lua. :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev:
Elle, jag är chockad över att du inte vet vad barnen är födda i för tecken! :shock: :wink:
Ja, jag erkänner, jag har NOLL koll på horoskop :oops: :lol:
Jannika skrev:
Blivande maken är jungfru med Månen i tvillingarna.
Olle är lejon med Månen i vågen
Lilly är skorpa med Månen i jungfrun
Mamma är lejon med Månen i ?
Jag är årgång -77
Jannika skrev:
Annars Elle tycker jag att du är en mycket god representant för ditt tecken. Cool, varm, självklar, ledartyp utan att skriva det på näsan.
:heart: TACK!

Jag ser verkligen fram emot att i framtiden få fina horoskop ställda av dig Jannika :heart: Jag ska gå in på din hemsida och se vad det är för info du behöver sen kommer beställningen. Men ta det lugnt, vi har ingen brådska :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Elle

Inlägg av Elle »

Ja, menade att jag är född 25/7-77...

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det är helt hopplöst, jag kan inte hålla mig härifrån! :lol:
Lua skrev:Pappa P: Jungfru, 24/8
Mamma Lua: Vattuman, 13/2
Storsmumlan A: Våg, 30/9
Lillsmumlan A: Stenbock, 18/1
Lillgodis I: Skytt, 11/12
Åh nu minns jag, Lua är ju också vattuman! Kan du inte bidra med lite årtal så kollar jag Månarna?

Elle, lejon med Månen i skorpan! Ujujuj, maken gillar er tandborstning va? :wink: :lol: Inte konstigt att du blir gift, haha!

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Laguppställning so far:

Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara

Vädur:
Gablex
Nancy

Skytt:
JennyH

Vattukvinns:
Tinis
Jannika
Lua

Twins:
miar70
Krümel

Kräfta:
Ebbab

Skorpa:
Päivi

Jungfru:
Kiki
Ewa

Oxe:
/LO

Och var håller vågarna, fiskarna och stenbockarna hus?
Jannika

Inlägg av Jannika »

Laguppställning so far:

Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara
Elle

Vädur:
Gablex
Nancy

Skytt:
JennyH

Vattukvinns:
Tinis
Jannika
Lua

Twins:
miar70
Krümel

Kräfta:
Ebbab

Skorpa:
Päivi

Jungfru:
Kiki
Ewa

Oxe:
/LO

Och var håller vågarna, fiskarna och stenbockarna hus?
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh! Varför följde inte min fina färgmarkering med då? Va? :shock:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack rara Jannika för att du är så generös med dina kunskaper. Det här är ju bara såååå spännande. Säkert skaffar du dig en och annan kund på kuppen här också, för detta är ju asakul! :wink: :D

Men en tanke... Det där med barnhoroskop (ja, och vuxendito också för den delen...). Är det inte risk för självuppfyllande profetior när man får skrivet svart på vitt sina egenskaper?

Stor kram!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det finns ju risker med allt så svaret är såklart JA. Men jag litar på att "mina" föräldrar har sunt förnuft och förmåga till kritiskt tänkande. Samt att jag inte tror att de som får hem ett horoskop sitter och läser det noga varje dag och slutar observera det barn de faktiskt har. :wink: Det är ju tänkt som en rolig present, inte ett alternativ till terapi, haha!

Vad säger ni som har ett hemma?

Kram Jannika
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Å vad roligt med astrologisnack, i LÖV it!
Jag är skorpion (14 nov), sen har jag en stenbock (stönbock brukar jag säga) till man, en vädur och en fisk hemma. salig intensiv blandning.
Är på språng, får läsa mer snart!
Kram Linda :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Gotlandsmamma skrev: sen har jag en stenbock (stönbock brukar jag säga) till man,
:lol: :lol:
Haha, är du möjligen gravid :wink: :?: :D stönbock... :mrgreen:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol: Gud så kul! Undrar vad min mamma stönbock säger om det? :lol:
sen har jag en stenbock (stönbock brukar jag säga
Hos er fattas luft alltså? Lite underskott på objektivitet, analys och känslomässigt klartänk. Ni får låna hem Tinis som har så det räcker och blir över. :wink:

Laguppställning so far:

Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara
Elle

Vädur:
Gablex
Nancy

Skytt:
JennyH

Vattukvinns:
Tinis
Jannika
Lua

Twins:
miar70
Krümel

Kräfta:
Ebbab

Skorpa:
Päivi
Gotlandsmamma

Jungfru:
Kiki
Ewa

Oxe:
/LO

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:Det finns ju risker med allt så svaret är såklart JA. Men jag litar på att "mina" föräldrar har sunt förnuft och förmåga till kritiskt tänkande. Samt att jag inte tror att de som får hem ett horoskop sitter och läser det noga varje dag och slutar observera det barn de faktiskt har. :wink: Det är ju tänkt som en rolig present, inte ett alternativ till terapi, haha!

Vad säger ni som har ett hemma?

Kram Jannika
Och det säger du NU?? :shock:
Vi som jobbar aktivt för att Anton ska bli preciiiiiis som i horoskopet...

Nej, men, allvarligt, vi har också funderat på det där med om det är självuppfyllande, men precis som Jannika säger så läses det ju inte så jätteofta (längre :roll: ). Och varje gång man läser så blir man impad över hur många egenskaper som faktiskt stämmer med vad Jannika har skrivit. Dessutom gör det inte så mycket om det SKULLE vara självuppfyllande, för det är en rätt trevlig person som beskrivs i horoskopet! (Nu lät det som att Anton inte är trevlig som han är nu, men det är han faktiskt - en av de trevligaste jag känner! :heart: ).

Apropå min klagolåt igår om sambon som inte ville (hrrrmmm, det var inte sant) vara hemma... Jo, han hade planerat jättebra, men fick ett jobberbjudande enligt Lagen Om Attraktion (ni vet, Päivis grej!), som var alldeles alldeles underbart. Och man kan ju inte ta med sig semesterdagar från ett företag till ett annat, så han fick ju plocka ut 12 dagar över påsken.

Men det går liksom inte att skjuta upp om-planeringen längre, för bebis kommer om en månad. Vi pratade om det igår (jag försökte ta upp det pö om pö, men råkade börja störtgrina och häva ur mig en hel massa, så han fick typ ett ton ångest i famnen istället...

Jag har iallafall sagt att jag vill att han är hemma så mycket som bara går de första två månaderna, och han skulle diskutera med sina (vad jag förstått underbara) chefer hur det funkar bäst. Om han behöver jobba 50% är det ok med mig, men jag VILL VETA hur det ska bli... Som tur är har jag ju Anton härhemma. En stor trygghet för mig, och nu skojar jag inte. Han är trots sina ynka två år en stor klippa!

Nu har jag lovat klippan att spela Ljudjakten!

Förresten Jannika, vad betydde färgkodningarna?

Kram Jenny
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"