Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev:Hej vänner!

Har grejat med massa ikväll. Tittar bara in för att säga hej! Vilka fina inlägg ni skriver. Härligt med vår, jaaaaaa! Gotlandsmamma, något säger mig att vi har synk i humor... 8) :lol:. Jag kan var så apbarnslig så du fattar inte :roll:.

Gonatt, gonatt!
det är precis därför jag behöver ER :lol: jag är APTRÅKIG, ska inte gå på maken :shock: för seriös alltså, jag skrattar för lite helt enkelt, så jag skulle införa skratt på beställning häromsistens då hotade både maken och sonen med att flytta ](*,)
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

ja kiki, du lät himla seriös o vuxen på min telefonsvarare, ett gott skratt förlänger livet, vad ska vi göra åt aptråkigheten då månne tro? hm!!!
näe, du får inte banga ur nu ang helgens bravader. men jag har inte fått nåt inbetalningskort...jag ska bo på city backpackers fre-lör, sen funderar jag på att åka hem på lör kväll...ringde min kompis o lämnade meddelande, men hon har inte hört av sig...så jag kan lika gärna pallra mig över östersjön på aftonen. det blir nog bra!
fick hämta Caesar på dagis vid 10.30, för han hade ögoninflammtion igen sa de när de ringde. så jag tog nissan o for dit. han hade inget gegg i ögonen nej, men mamman hade säkert varit slarvig (missat rättare sagt) med att tvätta sorken på morgonen. så nu är han hemma med sin mor o bror. lika bra det! kuligast så! :!:
kul med en till tinis som älskar att skratta! så härligt!! :lol:
ska sätta mig i trädgården o lapa lite sol 8) innan väckningsdax. och kiki, bra att du påminner mig om TÅLAMODET.
vad har du fixat med tinis? var har ni beställt kök från? ååååååååååååååå! :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej och hå!

Köket blir IKEA. Snyggast, bäst, mest prisvärt. Tycker vi...

nä, inte beställt kök, utan sammanfattat massa standardmodell, skrivit ner Signes alla scheman, valt ut viktiga länkar osv... till min svägerska som blir mamma för första gången i maj. Tänk om jag hade haft en svägerska som jag! 8) :oops: :lol:

Men Gotlandsmamma, du har väl förstått för länge sen att Kiki är Gudinnan av Humor, hon bara SPELAR!!! :lol: :shock:

Men damer kära, VAD är det ni ska på? Vad har jag missat?
Gotlandsmamma

Hoppas att blivande mamman köper massor av champagneflaskor som tack för finfin hjälp Tinis!! Jag hade varit så tacksam o glad. Ibland tänker jag på tiden som var innan jag hittade hit...hyfsat men långtifrån riktigt bra. Just nu mår hela familjen riktigt bra.
Vi ska på en kurs som heter Aktivt föräldraskap, med Petra Krantz Lindgren, i Stockholm.

http://www.petrakrantzlindgren.se/

Spännande ska det bli. Dyrt men skit samma. Jag vill vill vill gå!

IKEA-kök är toppen. Det ska jag oxå ha. Sen lyxar man till det med attiraljerna!
Nu ska vi till ÖB o handla trälack till barnas nya miniutemöbel.
PUSS!! :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:ja kiki, du lät himla seriös o vuxen på min telefonsvarare, ett gott skratt förlänger livet, vad ska vi göra åt aptråkigheten då månne tro? hm!!!
hahaha :lol: :lol: :lol: Vuxen jag :?: aldrig :shock: men sen är ju några år äldre än dig och och Tinis och det ska väl märkas.
Men Gotlandsmamma, du har väl förstått för länge sen att Kiki är Gudinnan av Humor, hon bara SPELAR!!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: det är du som är lurad Tinis :lol: Du ska inte tro på allt du läser i Jannikas tråd :lol:

Här är saker lite mer uppåt i själen :lol: kanske är det så att solen ändå har sin inverkan även på mig :?: :roll: Men nu borde jag ta i tu med en massa saker, rensa i röran :shock: Vi ska byta sovrum med Mio har jag bestämt... men i Mios rum står en STOR soffa som jag måste sälja och i vårt rum står 10 av makens skivkartonger och jag som inte kan bära måste vänta på att maken ska tycka att det behöver göras. Först städa och röja på vinden för att sen kunna bära upp "skräpet" (ha skulle nog bli :twisted: om han visste att jag kallar hans skivor skräp)

Ikväll ska jag har lite klädvård tror jag nog, sortera Mio kläder, herre gud vad hon växer från str 74 till 92 på nolltid, och jag som köpte massa begagnat i 86 som hon växte ur på 2 veckor :shock:

Jag längtar till lördag.

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

kiki skrev:hahaha :lol: :lol: :lol: Vuxen jag :?: aldrig :shock: men sen är ju några år äldre än dig och och Tinis och det ska väl märkas.
Åh, här blir man ihopkopplad med ungdomarna. Jag tror Gotlandsmamma är typ ett halv decennium yngre än mig... nästan... 8) :lol:
Kiki skrev: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: det är du som är lurad Tinis :lol: Du ska inte tro på allt du läser i Jannikas tråd :lol:
Jojo, försök med den du! :lol:

Alltså, rensa är bland det bästa jag vet. Jo, ni har kanske förstått vilken otäck liten städtant det bor i Tinis. Det är nästan bättre än... eh.... tandborstning :oops: 8). Nääää, nu får jag skärpa mig. Tips på att få saker att hända på det planet? Och då menar jag inte rensning...

Därmed inte sagt att jag har det så rensat som jag skulle vilja. Det finns ALLDELES för mycket prylar här hemma! Och ostädat är det också efter några dagar själv med ungarna och mycket inneliv med vattenkoppor.

Klädvård ja.... jag tycker jag jämt lägger undan, plockar fram och byter ut Signes kläder. Växer som en toka! Med Henning har jag kört få plagg av god kvalitet som tvättas, tvättas och tvättas. Jag avskyr överfulla garderober, och tvätt blir det ju ändå så bättre med få plagg tycker jag. Med Signe har det redan börjat bli lite mer utsvävningar. Mycket lånekläder, och så är det ju så KUUUUL med tjejkläder. Ja, jag erkänner... :oops:
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev:och så är det ju så KUUUUL med tjejkläder. Ja, jag erkänner... :oops:
Ja eller hur :shock: det trodde jag aldrig :shock: När Mio var liten fick hon en klänning :? som hon inte såg "klok" ut i så jag bestämde inga klänningar på min unge, hon heter ju Mio könsneutralt och bra. jeans får det bli, men nu har hon massa klänningar, inget rychpych utan fina tuffa klänningar och hon är så fin :lol: Men jag trodde verkligen att jag inte skulle tycka det var så kul.

Social delaktighet
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Vi ska på en kurs som heter Aktivt föräldraskap, med Petra Krantz Lindgren, i Stockholm.
Tjohoooooo!
Jag ska också gå nu på lördag :D
Vad kul att se att det är fler som jag "känner", eller känner igen ska jag väl säga... :lol:
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Menar ju att jag känner igen nicken på ju. För jag har ju ingen aning om hur ni ser ut :lol:
Gotlandsmamma

ms Sophie, vad kul!! Undrar hur stor gruppen blir? Oj oj, det kommer bli så spännande. Vi får återberätta för er andra sen, lovar!

Sitter här med en kopp te, köpt på nyöppnade Village i Visby, 45 balubas för 100 gram, vojne vojne, men gott och rött är det. Varit ute på en kvällsprommis på en timma, så det var gott med nåt värmande.

Växa ja, det kan de de små livena! Halleluja! Caesar han är redan uppe i stl98 och Josef han är rund han. Går på affären ibland o sneglar på sööööta tjejkläder o tänkaer; ah...och får gå bort till robot-t-shirtsen...ha ha...ingar robotar eller döskallar för mina barn nej, jag älskar färg och god kvalite. Synd att Polarn o Pyret är dså dyra, men fina kläder det har de. Caesar fick en superfin fleecejacka av min syster när vi var i Kallsta sist nu. Han gillar den.

Det fanns inget trälack på ÖB, men däremot chokladtryfflar...jag som köpte knäckebröd idag o tänkte; nu jäklar ska det bli viktnedgång...men jag har INTE öppnat asken än...

Ja tänk Tinis, du är 4 år äldre än mig, det är låååång tid det!!!
Och jag som är såå nyfiken av mig, fick ju lov att kolla upp Päivis ålder, för jag tycker att gud vad hon verkar så där erfaren å klok, men hur gammal är hon egentligen...typ så...och så fyller hon o jag år på samma dag. Nu är jag pinsamt nyfiken, förlåt. Men det var lite kul. Och hon är lika gammal som Tinis.

Hola bandola! :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

jag skrattar :lol: :lol: :lol: Du är så rolig Gotlandsmamma, jag förstår att du skrattar ofta att leva med en sån som du måste vara urkul :lol: :lol: :lol:

Ms Sophie, gud vad kul, en till :lol:

Gotlandsmamma, du har väl sett att vi håller på och presentera oss på "vårt" nya forum :?:

Ingen matlåda, väl :?: en trevlig lunch ute blir väl bra :lol:

Lördag lördag lördag \:D/ \:D/ \:D/

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Matlådor är görtrist. Klart vi ska ut och äta gott! :wink:

På fre ska jag göra rulltårtetårta...snabb tårta med andra ord...bara för familjen. Caesar blev överlycklig när jag sa att han skulle få ljus på sin bit...och ballonger vill han ha. Ni ska höra honom, han pratar hur mkt som helst o rent, o dessutom kan han allt på arabiska. Så häftigt! :!: :!:
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev: På fre ska jag göra rulltårtetårta...snabb tårta med andra ord...bara för familjen. Caesar blev överlycklig när jag sa att han skulle få ljus på sin bit...och ballonger vill han ha. Ni ska höra honom, han pratar hur mkt som helst o rent, o dessutom kan han allt på arabiska. Så häftigt! :!: :!:
:heart: :heart: :heart:

Social delaktighet
Krümel

Inlägg av Krümel »

Åh, jag vill också gå på kurs! Kanske nästa gång den blir av. Just nu är det lite bökigt att bo hos syrran eftersom de har så pyttig bebis så pappan sover i vardagsrummet...

Apropå rensa. Jag är rätt så bra på det på ytan men under ytan, dvs. i skåp, förråd och garderober är det inte så tip topp precis. Det här med urvuxna barnkläder är ett gissel. Jag vet inte var jag ska göra av det! Egentligen skulle jag nog kunna slänga eller ge bort mer än hälften. Vi har så himla mycket ärvda kläder och det är jättebra men det blir precis som du inte gillar, Tinis, helt fulla garderober. Sen används bara en bråkdel iallafall sen. Men jag tänker hela tiden att det kan ju vara bra att ha. Ibland önskar jag att vi inte hade så mycket ärvda (pojk)kläder så jag kunde shoppa loss lite med gott samvete! En del nytt blir det ju till Lovisa iallafall. Lite söta tjejkläder tex...
Sen så får de ärvda pojkkläderna ett nytt liv på Hannes. Sånt som funnits i garderoben men aldrig blivit använt till Lovisa tycker jag helt plötslig är riktigt fint på honom. Hm, jag som inte vill vara så könsstereotyp. :wink:

Gotlandsmamma: Visst är det fascinerande med tvåspråkighet! Vad duktig han är som redan pratar så bra på båda språken. Lovisa pratar ju tyska också men det tog ända tills hon var drygt 2,5 år innan hon verkligen började prata hela meningar på tyska. Innan förstod hon allt men pratade nästan bara svenska. Spelar ju ingen stor roll men det var lite opraktiskt när vi hade besök av farmor och faster i somras. Hon förstod dem men de förstod inte henne. Men det kanske hade att göra med att den hon "får" tyskan av, dvs. pappan, vet hon ju att han förstår svenska bra.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Japp, Krümel! Mindre kläder åt folket... eller jag menar färre kläder åt folket...eller jag menar färre antal klädesplagg åt folket! 8) :lol:

Man SER ju ingenting och så blir man bara stressad över alla valalternativ.

Jaha, ni ska på kurs, flickor!? Avis, avis!

Välkommen till Kackleriet, Ms Sophie!

Nu har detective chief inspector Gotlandsmamma varit i farten igen :lol: . Det känns på något sätt väldigt rätt att Päivi är årgång 74 faktiskt. Vi är ett synnerligen klokt släkte... En UNIK årgång, på min ära...8)

Maken har kommit hem. Gud vad han ligger back här hemma, karlstackarn! Går runt här som värsta tofflen (som man säger i Småland) och erbjuder te, dammsuger, pussar nacken. Trevligt, trevligt! :P (vad betyder den gubben, förresten? Razz????)

Kram från Tinis
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"