Å va roligt det är att fnissa lite, nej, jag mena MYCKET till er varje dag
/Tessan
Susanne G skrev:Sambon är oxå lejon. Vi brukar skämtsamt säga att förr slogs vi om vem som skulle gå in först genom dörren till en fest. Nu har vi levt ihop i snart 14 år och kanterna har slipats till. (Vi är dock lite beserwissrar båda två och han är värst )
Aha! Trodde liksom att lejon var eldiga, passionerade och temperamentsfulla, därav mitt inlägg om lugne, trygge maken. Jamen DÅ stämmer ju allt!Jannika skrev:Och Tinis, lejonen är lugnet, säkerheten och njutningen personifierade (apropå Annas nya bok). Inte helt oväntat har Anna sin Måne i just nämnda tecken (Månen symboliserar en persons känslor, vanor och grundläggande behov).
Solen är det som redovisas i veckotidningar. Byter varje månadungefär. Månen byter cirkus varannan dag. Månen kan jag kolla om jag får ditt födelsedatum. Bring it on.Tinis skrev:Men visst är det solens placering vi vanliga dödliga normalt kan vad gäller stjärntecken? Det är det man kollar i vanlig veckotidningsastrologi va? Hur kan man ta reda på månens placering? Månen låter ju faktiskt mer spännande ju...Jag är ju ett känsloknippe, vilket väl är lite vattumänskt har jag förstått... men det är ju bara solen.... hmmmmm.
Vilka tecken hör till de olika elementen?
Laguppställning Tinis då:
Tinis: Vattuman
Maken: Lejon
Sonen: Dubbelskorpa
Dottern: Vädur
Och så måste jag fråga dig, Jannika: Har du planerat dina barn efter stjärnorna?