Ähdu, Jannika, jag satt faktiskt och funderade över vilket tjusigt ord du slängde dig medJannika skrev:responesens
Surkål och ödlor
-
Gäst
Men hallå Tinis! [-X
Jag är lejon och jag är både snäll och lugn och rar! Så det så!
Jag - mammalejonet - har i min familj
Pappa: Vädur
Storpojken: Vädur
Lillpojken: Kräfta
Vad nu denna konstellation kan innebära?!?!!! Kaos? Eller en god mix?
Idag har jag ramlat rakt in i verkligheten igen. Sambon - Vädurspappan - har börjat jobba på sitt nya jobb idag och barnen fick en LÅNG dagis/fritidsdag. Gissa vem som fick dåligt samvete ungefär på en gång?!
Och ungarna då? De tyckte att de hade haft en toppendag!!!
Så här första veckan kan han ju inte gärna flexa hem jättetidigt heller...
Och jag har det rätt tjockt just nu... Så det blev en rivstart som hette duga! Och jag som hade gjort upp med det dåliga samvetet och beslutat mig för att det räcker att vi gör så gott vi kan...
Barnen har haft pappa hemma i 1.5 år och innan detta arbetade vi inte heltid heller... Gustav är snart fem och har inte behövt ha lång-dagar mer än några gånger under sitt liv. Jag behöver INTE skämmas! [-( Så nu får jag ta itu med mig själv igen! [-X

Annars undrar jag om Päivi hittade hem igen????
Jag är lejon och jag är både snäll och lugn och rar! Så det så!
Jag - mammalejonet - har i min familj
Pappa: Vädur
Storpojken: Vädur
Lillpojken: Kräfta
Vad nu denna konstellation kan innebära?!?!!! Kaos? Eller en god mix?
Idag har jag ramlat rakt in i verkligheten igen. Sambon - Vädurspappan - har börjat jobba på sitt nya jobb idag och barnen fick en LÅNG dagis/fritidsdag. Gissa vem som fick dåligt samvete ungefär på en gång?!
Så här första veckan kan han ju inte gärna flexa hem jättetidigt heller...
Annars undrar jag om Päivi hittade hem igen????
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
Fjällfolket
Jannika skrev:
Tack kiki! Jag mindes bara att lilla fjuttisen Meja hade Månen i tvillingarna jag. Så där precis hängde över kanten från oxen. Selektivt minne. Underligt hur man hänger upp saker i huvudet. Vilken tid föddes hon nu igen?
Och lilla damen har Merkurius i vattumannen i konjunktion med Neptunus. Ojojoj. Den du. Mycket smart brud med öga för det vackra och konstnärliga. Tvättäkta humanist. Och Venus i skytten. Blir inte så lätt att fånga för hugande friare. De fria viddernas själ.
meeeen va bra!!!TorpSara skrev:Jag återför oss bryskt till ursprunget! http://taffel.se/
Nu ska jag bara välja kålsorter, och broccoli,, för årets testodling...
Alla...?
hmpf!Tinis skrev: Men mitt lejon är så himlans snäll och lugn och rar så lejon är liksom lite fel känns det som...
..och apropå listan, jag hade en sån...förut...
innan jag hittade Fjällfar
Den innehöll bara en person
Lenny Kravitz
8) =P~
/Fjällmor
Jag vill bara informera om att det smyger omkring ett LEJON här och läser allt ni skriver, (jag alltså), ofta skrattar jag gott, ibland oj-ar jag mig, någon tår kan slinka ner för kinden och alltid, alltid lär jag mig något nytt och känner mig samtidigt väldigt välkommen ( i smyg).
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
-
Gäst
Jamen alltså, ni MISSFÖRSTÅR väl inte!!!???
Jag bara menar att lejon som djur ju är lite... tja...roviga och bryska sådär! Inte att folk som är födda stjärntecknet lejon inte skulle vara snäll, rara och lugna. Men det kanske är så att lejon (människolejon alltså) ÄR just lugna och snälla av sig? Hilfe, Jannika!!!
My god!!!
Kram till alla lejon
Jag bara menar att lejon som djur ju är lite... tja...roviga och bryska sådär! Inte att folk som är födda stjärntecknet lejon inte skulle vara snäll, rara och lugna. Men det kanske är så att lejon (människolejon alltså) ÄR just lugna och snälla av sig? Hilfe, Jannika!!!
My god!!!
Kram till alla lejon
-
Gäst
-
TorpSara
-
Nancy
Jannika: Klart jag såg hur tjusigt du fetstilade alla
Kram från Nancy med följande laguppställning:
Nancy: Vädur
Maken: Vattuman
Leia: Kräfta
Lussi: Lejon
Jag får nog ta och läsa på mer om horoskop för det jag sett hittills så stämmer det om kräftan bättre in på Lussi och Leia, ja hon känns som ett lejon hon. Fast jag antar att det finns många nyanser i varje tecken. Kan för lite helt enkelt.
Nu skall jag ta upp Lussi från morgonluren. Kram på er oavsett stjärntecken

Kram från Nancy med följande laguppställning:
Nancy: Vädur
Maken: Vattuman
Leia: Kräfta
Lussi: Lejon
Nu skall jag ta upp Lussi från morgonluren. Kram på er oavsett stjärntecken
Nancy: Det där skulle nästan kunna vara vår laguppställning! Det var bara vattumannen som felade.
Vårt lag:
Ebbab: Kräfta
Maken: Vädur
Storebror: Skytt
Lillebror: Lejon
Synnerligen intressant blandning tycker jag.
Jag är en tvättäkta kräfta enligt vad jag har läst, och lillebror känns som att klockrent lejon. Skyttar och vädurar vet jag däremot inte så mycket om men de är säkert toppen de också
Vårt lag:
Ebbab: Kräfta
Maken: Vädur
Storebror: Skytt
Lillebror: Lejon
Synnerligen intressant blandning tycker jag.
Jag är en tvättäkta kräfta enligt vad jag har läst, och lillebror känns som att klockrent lejon. Skyttar och vädurar vet jag däremot inte så mycket om men de är säkert toppen de också
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731