Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Elle

Inlägg av Elle »

kattklo skrev:
Elle, vi kommer gärna! Jag ska PMa dig har jag tänkt, är bara så borta i nattmössan.
\:D/ Vad roligt, det ser jag fram emot!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gablex

Inlägg av Gablex »

Kattklo - Åke! Åh, det hette min ÄLSKADE :heart: morfar, som var världens härligaste gubbe! Jag såg honom aldrig någonsin arg eller sur - han var helt enkelt världens nöjdaste människa som tyckte att han hamnat på helt rätt ställe i världen! Så jag tycker självklart att Åke är givet :wink:

Kan ni fatta varför det är FOTBOLL på TV en lördag kväll?! Jag tycker det är upprörande. Möjligen kan jag få maken att byta över till Winston Churchill om en stund, annars är det stripp som gäller :lol: :lol: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Kvällsrapport:

Körslaget... DET har vi roat oss med i hela två timmar. Jag tyckte det var roligare än väntat. Kanske beroende på mitt egna körintresse...

Annars har jag gjort fynd idag. Lämnade man och barn och begav mig till köpcentret för att bara titta. Kom hem med två klädesplagg till mig + ett par örhängen. Jag har fått en sån förfärlig LUST till att städa ut allt gammalt och bara FÖRVANDLAS!!! 8) :lol: Bli litet uppfräschad åtminstone. Det är inte en 40-årskris men en 40-årsnånting... :lol: Jag skulle vilja vara snygg och cool och bättre än nånsin om 1.5 år! Tänk vilken 40-åring jag skulle kunna bli! :lol: 8) :wink:

Nu är klockorna framflyttade och då blev det nästan sovtid! Time flies...
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gablex

Inlägg av Gablex »

K-ina skrev:Jag har fått en sån förfärlig LUST till att städa ut allt gammalt och bara FÖRVANDLAS!!! 8) :lol: Bli litet uppfräschad åtminstone. Det är inte en 40-årskris men en 40-årsnånting... :lol: Jag skulle vilja vara snygg och cool och bättre än nånsin om 1.5 år! Tänk vilken 40-åring jag skulle kunna bli! :lol: 8) :wink:
Been there - done that!! :lol: :lol: :lol:

Ja, det där med strippen var rent skryt, kan jag erkänna. Winston Churchill lyckades inte hålla mig vaken utan jag slocknade i soffan ca. kl 21.30. Åldern tar ut sin rätt!!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Haha! Så kan det gå. :lol: Mycket snack och lite verkstad. :wink:

Vaknade imorse, en timme tidigare, på hugget för att skojsa till det med alla barnen nu när de skulle upp enligt sommartid. Medan jag ammar Nella (det går fort nu för tiden) hör jag darlingen ropa: Vi har inget vatten? Vad gjorde vi igår kväll? (Här syftar han då inte på tandborstning eller andra förlustelser.) Läcker det nånstans? (Samma sak.)

Åbäkar mig ner för trappan, in i badrummet, kissar - kan inte spola. Nä just nä.

Tänker tvätta händerna. Nä just nä.

Byter blöja på Nellan och ska blöta en trasa. Nä just nä. Får torrtorka, inte så rent och inte så populärt heller.

Åbäkar mig ut i köket, sätter på kranen för att göra välling. Nä just nä.

Slår på tekokaren. Nä just nä.

INSER ni hur mycket saker man använder vatten till i ett normalt (nåja, lite mer än normalt) hushåll?

Ringer Gävle Vatten och möts av en hurtig röst som informerar om att det gått en vattenläcka men som tur är är den begränsad bara till just vår gata med åtta hushåll. Ja, vilken TUR! Lite som Postkodmiljonären nästan.

Så nu är vi precis hemkomna från farmor som upplåtit toalett, dusch och bjudit oss på lunch. MYCKET tacksamma föräldrar. Eftersom jag inte fått min morgonkopp med te, ja faktiskt ingen frukost alls, känner jag mig fortfarande obotligt trött, lite yr och har huvudvärk. Inser att det här nog är mitt riktiga jag som jag annars sminkar över med tein. Skrämmande bara det.

Utanför bullrar grävskopor, sugar och traktorer men det går bra. Det är i såna här lägen man inser vad sårbar välfärden är och vad glad jag är över att jag får betala skatt så kommunen kan skicka en grävare samma dag och laga det där attans röret.

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Ja vilken enorm TUR ni hade Jannika :roll: :!: Så himla käckt och skoj att det var just NI som blev utan vatten. Vilken ynnest :wink:

Läser med stort intresse era inlägg men skriver desto mindre. Och vad dålig jag är på att kommentera och bekräfta nu för tiden... Sånt som jag själv blir så glad för :oops:

Dyker bara in emellanåt med små skildringar om mig, mig och MIG.

Tänkte idag komma med en betraktelse kring hur trevligt det är att dela intressen med sina barn. Om än med lite olika vinkling :wink:

:heart: Leia och Lussi älskar BWO. Vi sitter i en stor fåtölj och plöjer varenda BWO-video som går att uppbringa på youtube. Jodå, mina barn får även lyssna på både klassisk musik, moraliskt uppbyggliga 70-talssånger från Klapp och Klang samt klassiska barnvisar så ingen behöver vara orolig för just DET :wink:

Jag tror att det är de rytmiska och lättillgänliga melodierna som tilltalar barnen.

Själv gillar jag den blonde sångaren... Även om min man inte fattar vad jag ser hos honom för han tycker inte att det verkar vara "min typ".

Maken frågade ifall sångaren fanns på min "lista" :?:

Ni har väl sett Vänner... när Ross laminerar en lista på 5 kändisar som det är "fritt fram" med ifall chansen skulle dyka upp... Han vill egentligen ha med Isabella Rosellini men så får han kritik för att hon är för gammal så han byter ut henne. Sen träffar han Isabella på caféet...

Ja svarade i alla fall min man att den enda som verkligen har en stående plats på min lista är Sean Connery och har så gjort sen jag var runt 20. Fast nu börjar nog han bli lite gammal...

Jag vek mig dubbel av skratt då maken svarade att "jo jag förstår att du har honom med, han får nästan vara med på min lista också"

Min man är världens Bond-fan... :roll: :wink: :lol: Hade alla filmerna först på VHS, köpte dem sen på dvd, hade svensexa med Bond-tema och har ännu inte givit upp hoppet om att få leva lite mer som en hemlig agent.

Så Mr Connery, om du skulle ha vägarna förbi Kode så finns här en blivande trebarnsmorsa och en heterosexuell Bond-galning som väntar :wink: Vi lovar att ta väl hand om dig. Om vi inte är upptagna med att byta blöjor eller torka kladdiga trip-trap-stolar förstås. Då kanske du kan sätta dig en stund och leka med Leia och hennes "polissaker" (polisstation, polisbil, helikopter och figurer, allt i plast). Då blir hon lyckligast i världen även om hon inte har en aning om vem du är.

:heart: Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

ps. Tycker att Karla och Allan låter fint ihop :D ds.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Haha, Nancy! Då ska du få en bekräftelse här av mig. Underbart inlägg!! :lol:

Kram!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy, när ni har kört skiten ur Sean C uppe i Kode så kan du skicka ner honom till Malmö. Jag är så gammal nuförtiden att jag inte är så ålderskänslig - haha! Verkar han tveksam så kan du locka honom med primtalsfaktorsdiskussioner.

Min lista.... ärligt talat toppas den fortfarande efter 19 (NITTON!!!) år tillsammans av Mr Cool :oops: :oops: :oops: Och något annat verkar inte heller aktuellt, men får man dagdrömma skulle nog Bono och Daniel Day-Lewis finnas med på den.... Ahhh!
Gablex

Inlägg av Gablex »

PS. Jannika, har ni fått tillbaka vattnet? Jag tycker du låter mycket tapper. Vi hade avstängt vattnet en gång (hade glömt att betala räkningen - NEJ! :wink: De höll på att lägga om vattenrören) och då hade Malmö kommun öppnat någon sorts kran i gatan :!: :!: :!: så man fick gå dit och hämta vatten i dunkar. Snacka om att man kände historiens vingslag. Och så skönt att bara vrida på kranen!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Ringer Gävle Vatten och möts av en hurtig röst som informerar om att det gått en vattenläcka men som tur är är den begränsad bara till just vår gata med åtta hushåll. Ja, vilken TUR! Lite som Postkodmiljonären nästan.
:mrgreen: :mrgreen:
Är du HELT säker på att du inte är det minsta gravid, Jannika :lol: :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Gulle-miar70! :D Nejdå, inte bokstavligt iaf men det kanske har dröjt sig kvar nåt gravilt bildligt? :roll: :lol: Vill man ju gärna hoppas, haha!

Allvarligt Nancy och Gablex, Sean Connery är GAMMAL. Oavsett grå tinningars charm så har han den äldre mannens sladdriga gubbstjärt, lite fläckiga skinn och andedräkt (vet jag egentligen inte men inbillar mig, haha!). IRL tror jag faktiskt inte att ni skulle kasta er över honom unisont. Jag har ingenting emot just dessa attribut SEN när jag själv blir gammal och likvärdig men nu är jag helt nöjd med min vackra karl. Och det är yttre skönhet parad med den klokaste och mest empatiska själ jag någonsin träffat. :heart: Skulle jag ha nån på min lista så vore det kanske.... David Beckham. Eller förresten... Eller jo, han får stå kvar. :D

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev:Sean Connery är GAMMAL. Oavsett grå tinningars charm så har han den äldre mannens sladdriga gubbstjärt, lite fläckiga skinn och andedräkt
Mmmmm - I can't wait! Eller vad säger du, Nancy?!
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:Sean Connery är GAMMAL.
Jag kan lite hålla med dig, Jannika. Han är gammal nu, men mmmmm vilken goding han har varit! Det måste ha varit något särdeles särskilt med vattnet förr i tiden för det är ju betydligt lättare att få ihop en lista över gamla godingar än över nya sådana...

Vilka har vi...Paul Newman, Marlon Brando, Anthony Perkins, Burt Lancaster (för övrigt även min farmors favorit), och så godingarnas goding Montgomery Clift =P~ .
Han skulle gärna fått svänga förbi! Fast han skulle förståss hellre vilja bli uppraggad av maken har jag förstått. Men det gör inget :D !

En aktuellare lista skulle väl precis som Gablex innehålla Daniel Day-Lewis och... och...och... nej, det måste jag fundera över! :D :wink:
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men hallåååååå! Snacka om tantvarning här i tråden! :shock: :lol:

Fast ok då, Jannika, David Beckham går väl an. Han går vääääldigt väl an!

Och så Robbie förstås... mmmm

Maken.... njaeeee det får jag fundera på 8) :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"