Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

Ebbab skrev:Inge mera pendling, inge mera kliva upp klockan 5, inge mera distansarbete borta från kollegor och händelsernas centrum!! Nu blir det cykelavstånd, trevliga kollegor, och en massa nya spännande saker att lära sig!!

Sen att det blir löneförhöjning + ingen tågbiljettskostnad, jäklar vad vi ska få pengar över!
Grattis! Det låter ju som att du gått från Helvetet till Nirvana, typ!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev:What else to do en fredagkväll?
Borsta tänderna? [-o< :wink: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

kattklo skrev: Alltså hur gööör folk som helammar med större barn hemma? Vad är det jag inte fattat? Det tar ju tid att amma. Åtminstone för oss.
Teletubbies, Teletubbies, Teletubbies och lite Byggare Bob.

Det funkar för oss. Kram!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jannika skrev:
What else to do en fredagkväll?
Borsta tänderna?
:lol: :lol: :lol:
Ja just det! Men det ena behöver ju inte utesluta det andra. :lol: Det är ju rätt långa reklampauser också... 8)

Ebbab, då ska du kanske jobba med återvinningspedagogen Britt-Marie?

Kram på er gullrumpor! :D /Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jamen... Tack för tipset tjejer... Borsta tänderna kanske? :-k

Vi spelar in Let´s Dance finalen så att vi kan titta tillsammans med Axel i morgon. Å sen satt jag här och surade för att det inte var nått annat trevligt att titta på. Men?!!! Vem behöver TV:n - eller för den del Datorn - en fredag kväll!???? :wink:

Ebbab: Grattis!!!!
Päivi: Vaddå nervös? Du kommer att köra helt galant RAKA vägen, utan felkörning... OCH hitta en parkering... :wink: :!:

Bye bye! Nu tror jag att jag ska försöka ägna mig åt litet tandvård eller åtminstone nått åt det hållet! :D
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jippiiiiee!! Tina! \:D/ \:D/ \:D/ Girl Power! Heja Skåne! \:D/ \:D/ \:D/ sällan har väl en smajli passat så bra?!

Nä, mot tandborsten! Bara för att fira!!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Det här är helt underbart.
Tack för alla tips! Kanske blir det att införskaffa video dårå. Annars finns mycket annat på min lista, påsen till exempel. Och ett sånt fint schema som du föreslog Päivi. :heart:

Men det är svettigt att amma. Jag hade glömt det. Så mycket känslor inblandat också. Jag får typ ångest när utdrivningsreflexen kommer igång så jag skulle nog behöva en påse med mutor i jag med.

Efter 2 nätter när mr kott har vaknat EN GÅNG I HALVTIMMEN har jag kommit på lite olika saker,
1. det är lite ökningsdygn på G
2. han är ju inte så glad i sin vagn (måste ändras på)
3. han är inte en tröttmössa som K var en massa månader, utan tvärt om, han är lätt vaken för länge och blir övertrött om följd/ kommer inte ner i djupsömn plättlätt.
Dax att kavla upp armarna med andra ord och damma av vagningstekniken samt kavla ner tröjan och amma järnet.

I går frågade Ludvig mig när vi kunde borsta tänderna igen. :lol:

Vi väljer just nu mellan namnen:
Åke Eli

Bengt Allan
kattklo

Inlägg av kattklo »

Om ens onger får en annan färg än blå på sina ögon, till exempel mörkt gröna som sin käre mor, när visar sig detta?
Med K har jag förstått att det är kört men med kott?
Elle

Inlägg av Elle »

kattklo, får vi träffa dig och dina juveler den 14/4 på Stockholmsträffen? Vilka härliga namn ni har som förslag! Är det släktnamn? Sambon hade Åke som en STOR favorit om vi fått en pojk. Tjoa till om jag kan göra något för dig :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kattis, amnings- och efterförlossningen-hormoner är jättejobbiga. Båda gångerna har jag fått kämpa med endel ångest. För mig gör också vakentiderna på nätterna sitt till, sömnkänslig som jag är. Tack och lov går det ju över, men ack så jobbigt det är med dom däringa panikkänslorna. Blir det föööör tungt finns det bra hjälp, vet du.

Kram!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeej DUKTIGA katten! Jag har ingen naturlig fallenhet för amning och har fått kämpa i början varje gång så du har min fulla förståelse och sympati. Nu fjärde gången var det nästan lätt men bara nästan.

Jag vet att jag dissade Åke ihop med Karla nån gång i urtiden men det tar jag tillbaka nu. De är jättefina ihop! Och Åke är sååå ballt. Eli. Mjukt och lätt i munnen. Bengt. Hm, nja. I min värld hårt och svårt. Enstavigt. Allan. Ännu ett coolt namn som börjar bli väldigt poppis. Har två Allan-bebisar i bekantskapskretsen faktiskt.

Men allvarligt, för mig är det här fyra väldigt olika namn. Alla kan väl inte passa med kottens personlighet, eller? Det kanske bara är jag som tänker så. Pay no attention i så fall. :D

Ögonfärg kan ta upp till ett år om jag minns rätt.

Långkramen! Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jo 4 olika namn, nu är ju bara 2 förstanamn, Allan och Åke och det är dom som ska passa.
Bengt är efter en älskad farfar och Eli för att vi gillar att det blir 3+3.
Simpel as that. :D
Men inte lätt att bestämma sig.
Vi bestämde oss för Allan för några dar sen men tog sen fegt tillbaka det. Tur att det bara är vi som funderar högt här hemma. Och att vi inte träffar folk.
Åke har ju varit favorit hela gravven, han är dessutom gjord på Åland men Åke passar inte så bra ihop med mitt efternamn vilket däremot Allan gör.

Vi kanske får leta ännu djupare i någon namnbrunn.

(Eli som förstanamn kan min karl tänka sig på en dotter, men tycker inte det är lika speciellt på en son.)

Elle, vi kommer gärna! Jag ska PMa dig har jag tänkt, är bara så borta i nattmössan.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Den här tråden är jätterolig att läsa i!

Ebbab.. Gratulerar till nytt jobb...
Jag är lite nyfiken, det är möjligtvis inte så att du ska börja på ett ställe som börjar på R???

Jobbar själv sen 8 år på det stället och såg att vi sökte folk i Gävle förrut och det är återvinning och sopor för hela slanten hos mig!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

kiki, Gablex, K-ina, Tessan: Tack, tack, tack för era grattis! Det ska bli så kul med nåt nytt!
Jannika skrev:Ebbab, då ska du kanske jobba med återvinningspedagogen Britt-Marie?
Japp! :D Är det någon du känner? Har bara träffat henne en kortis, men hon verkar trevlig. Vilket förövrigt var fallet med alla de andra jag hittills har träffat på där. Jag hoppas att det stämmer.
Tessan skrev:Ebbab.. Gratulerar till nytt jobb...
Jag är lite nyfiken, det är möjligtvis inte så att du ska börja på ett ställe som börjar på R???
Nej, tyvärr, inga R i början :lol: ! Menar du kanske konsultföretaget på R?
Kul att du jobbar med sopor - några heta tips att ge en nybörjare :?:
Kattklo skrev:Åke Eli

Bengt Allan
Grattis kattklo till liten :heart: .
Schyssta namn ni har på gång. Åke och Allan är ju toppennamn! Eli med för den delen. Och vad gäller Bengt så...är jag lite mer kluven.

Har två Bengtar i min närhet som båda undrar hur det stod till i föräldrarnas huvuden när de valde namn. Ingen av dem trivs alltså. Men å andra sidan har de namnet som förstanamn, och ni funderade som andranamn så det är ju inte riktigt samma sak. Och jag har bara träffat trevliga människor som heter Bengt så det måste ju vara ett namn som drar till sig positivism!
Tessan skrev:Den här tråden är jätterolig att läsa i!
Visst är den?! En helt sanslös blandning av högt och lågt :thumbsup: :!:
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Tessan, jag såg just i din profil - Jättegrattis till din liten!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"