TACK oh surödlor
[-o<
Vet ni, nu är det lite pirrigt. Om ett par timmar kommer forumets ordförande /LO hit. Vi har bara träffats en gång tidigare, hos Anna i Gastsjön, och det var ett år sen...
Kram!
/Fjällmor (lite gladare idag)
ÅH men jag vet precis hur det känns!K-ina skrev: Nu är min 8-åring iväg på sin första övernattning/lägeraktivitet... Han lämnades av kl. 10 vid församlingshemmet utrustad med sovsäck, ficklampa, gosedjur mm. Vi hämtar honom först om ett DYGN!HUR blev han så stor? Var har dessa 8 år tagit vägen? Hur 17 gick det till?
Jamen du vet, då kan de ju missa alla era 150 möten och VEM vill det? Nu när ni ju ÄÄÄÄR så snygga?Gablex skrev:Jag undrar bara lite stillsamt varför det är så otroooooooligt svårt att berömma och glädjas åt det som är bra, och så superduperenkelt att slå på stora trumman och gärna kalla till krismöte så fort det är tillstymmelse till negativt? Nästa vecka ska jag & Mr Cool sitta i vårt typ 150:e möte om Storprinsen och antagligen få höra en massa skräp om vår son. Maken till sönderanalyserat barn finns inte på denna sida ekvatorn, det kan jag garantera .
Ja, förlåt om jag sabbade stämningen. Jag har i alla fall fått tårta på jobbet i dag igen.
Gulle-Anton då! Pem å och fyja pefentej.JennyH skrev:Dagen till ära har han haft fri mangoätning (fryst från ICA ), och det har gått åt en del Sedan tog det honom en timma att öppna fyra pefenter. Öppna första paketet låååångsamt, leka lite, äta mango, leka lite till. Också så vidare. Jag och pappan satt och hoppade eftersom vi inte riktigt hade koll på vad det var i varandras paket
Haha! Norrlänningar! Darlingens farfar hade gjort en liten men riktig yxa till honom i tvåårspresent.Fjällan skrev:Så satt vi denna första vinter och fikade med andra familjer från byn. Barna deras hade yxan med bland fjällbjörkarna... Jag vågade mig på en fråga:
Ursäkta en nyinflyttad, men är ni inte orolig att det ska hända något..?
Jo, men om he' gör det så gör de ju int' om'et..
ok.. 8-[
Fast hon har ju ingen rumpa att genera sig över heller. Jag menar, hade det varit min rumpa så hade den fyllt upp heeela TV-rutan - inte lika lätt att hålla sig cool dåGablex skrev:Tänk att ha visat trosorna för halva Sveriges befolkning och inte bry sig ett skvatt!
aha, en sopgummaEbbab skrev:
Nu kommer jag pyssla med återvinning och sopor! Ska bli jättekul (Och ja, jag vet att det låter lite knäppt, men det är faktiskt sant. Folk tyckte att jag var lite knäpp den gången jag läste vattenreningsteknik och tyckte det var jättespännande med reningsverk också).