Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

shit pommfritt va ja e glaaad! Tessan ringde nyss från förlossningen!!!

\:D/ :heart:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men vad roligt! :heart: Jag känner inte Tessan vare sig IRL eller här men har läst i hennes tråd. Gratta från mig också!

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Läser, skrattar, läser igen, förundras, förargas lite och skrattar sen ännu mer.

Ni har en särdeles förmåga att blanda humor, drömmar, allvar och hederlig diskbänksrealism mina vänner. Strålande, underhållande, lysande :!:

Att hänga med när man är en otrogen trådhoppa är helt omöjligt...

Nu skall jag väcka mina töser. Eller ja, Leia åtminstone. Lussebusan snuvar oss på den konfekten varje morgon och vaknar två minuter innan väckarklockan ringer. Sen står hon i sängen och hoppar och skrattar medans storasyster sover djupare än en tonåring.

Återkommer senare. För jag kan ju inte låta min pinsamma fadäs avhålla mig från denna eminenta tråd. Det finns nog fler teorier att nosa upp... :roll: 8)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:förargas lite
Alltså t.ex. på chefer i maktposistion, inte på Er.
Jannika

Inlägg av Jannika »

:D GLAD PÅSK alla mina vänner! :D :-& O:) ](*,) :-({|= (Eftersom det inte finns någon påskkanin bland smajlisarna så gjorde jag en egen påsk-logisk följd; Glad gubbe, mätt gubbe av påskmat, Jesus gloria, studsa mot mur får symbolisera korset, båda gör iaf ont och slutligen ljuv musik när Jesus återuppstår och får bo hos änglarna i himlen. Typ.)

Heeeeej :heart: Nancy! Du får så gärna vara en otrogen trådhoppar så länge du hoppar in här IBLAND. Det känns inte komplett utan dig, vettu. :D
Nancy skrev:Återkommer senare. För jag kan ju inte låta min pinsamma fadäs avhålla mig från denna eminenta tråd. Det finns nog fler teorier att nosa upp...
Knäppo! :lol: Det går bra att hänga här utan teorier också även om jag med spänning väntar på fler. =P~

Igår ville inte min dator vara med ute på internet alls förrän på kvällen så när jag skrev mitt inlägg var jag lite stressad så inte det också skulle försvinna ut i cyberrymden presis som det låååånga inlägget jag skrev först gjorde. Därför...

Tack Tinis, för informationen om Milo &Co! Ska vid bästa tillfälle försöka få en glimt av detta namne-program. När, var?

Och de snitslade banorna går mellan flyttkartonger och allt annat bråte som samlas i högar när man ska flytta ur ett rum. Eller ett helt hus! :shock:

Och jag blir fortfarande helt rörd när jag tänker på din fiiina dikt till döda morfar. :heart:

Igår var det en riktigt lång fredag. Jag skulle behöva en pangramsa på morgonen! Jag vaknar alldeles för tidigt och kan omöjligt somna om. Sen är jag en zoombie på em.

Vi hade besök av vår gulliga farfar som ska flytta till Gävle nu när han är pensionär. Han har storslagna planer på middagar, lövkrattning och annat pyssel hos oss. Det blir mysigt, speciellt för barnen. Då kommer vi ha fyra mor/farföräldrar, några med nya respektive och mina tre syskon i stan. Ganska lyxigt socialt nätverk va? Lite skillnad mot förr när vi bodde i Stockholm med tre barn och närmsta barnvakt 40 min med bil från oss. Som dessutom bara kunde om det var förbokat. Spontangrejer fick inte hända bara. Nu hade vi gulliga grannar men det är ändå inte riktigt samma sak.

Näe, horrisarna väntar.

Påskpussar till er alla!

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Å, vad roligt, har lilla Rasmus :heart: kommit! Jag som träffade Tessan och Emma i parken i tisdags :D

Nu är vi inflyttade, känns såååå skönt! Vi var ett stort gäng som flyttade igår så när vi kröp i säng igår så fanns det inget spår av flytten. Nu är det bara några kartonger kvar i förrådet med lite kontorsgrejer. Ja, å så ska vi få upp lite tavlor och mys men vi ska boa in oss lite först. Vi har det så fint hemma nu :D Storebror stortrivs hos moromor o morfar, han kommer hem imorgon och då ska vi göra iordning i hans och syrrans rum.

Nä, nu ska jag fixa lite och sätta på en panna java!

GLAD PÅSK alla Forum-vänner :heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det låter helt underbart, Elle! Och smidigt! :shock: Ni måste ha många snälla kompisar om det bara är en pesig liten kontorskatong kvar. Och vad smart att låta Olle få mysa med morföräldrarna och slippa hets och stress. Jag skriver som du brukar: NJUT av erat fina nya hem! Vilken påskpresent. :D

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ÅH som jag önskar att ni alla i favvotråden min var här i mina snödrivor nu!!!

8) 8) :lol: 8) 8) :D 8) 8) :lol: 8) 8)

Strålande, bländande sol, -5, renskinn i snögropar, takdropp och fnissande skratt...

:heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Skulle GÄRNA vara i en snögrop med sol i ögonen 8) tillsammans med DIG :heart: vännen!
Elle

Inlägg av Elle »

Fjällmor :heart: , det låter alldeles UNDERBART!!! 8)

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeeen Gablex, min vän, vilka usla cybervänner vi är! :( Vi har ju helt missat DIN stora dag, 40 år med den äran. 8)

Jag hoppas du hade en alldeles underbart svullig och romantisk fölseda' med Mr Cool i Paris. :heart: Snyggare 40-åring har väl aldrig satt sin fot på fransk mark mig veterligen. Och HUR ofta har jag fel? Nancy, eller hur?

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till 40 snajdiga, välfyllda år! Hoppas resten blir minst lika roliga.

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

:-({|= GRATTIS från mig också!!! Till dem som grattas bör! :D

Har lånat en dator som drivs av solaggregat i mörker... Eller av vindkraftverk i stiljte typ.... Så nu kopplar jag snart ner igen.

Vi ses när rutinerna återgår till det vardagliga!

Kramar till er alla!!! :D
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :D

Då måste jag ju skvallra om att jag faktiskt får forumfrämmande nästa helg!

8)

:P

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

K-ina! Ser fram emot ditt återvändande till surödlan och de civiliserade livet. :lol:

Fjällmor, är det LO som dyker upp med mage, make och mysunge? :heart: Påskpussa alla som vill från mig! :wink:

Jag ser verkligen fram emot att få höra Gablex 40-årshistoria. Är du inte hemma snaaaaart?

Och vad är Päivi ute på för äventyr? Henne var det länge sen man hörde nåt från...

Ebbab? Slalom? Pulkaåkning? Snöskottning?

Kram på er! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Det är /LO med mage (och utan make och mysunge!) som dyker upp! :heart:

:D

Måste passa på att slå ett xtra slag för Jannikas glass... =P~ Ni som missat den vet inte vad ni gör... 8)

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"