Gunzan skrev: Vår dotter får väldigt sällan kakor och sådant och är det mellanmål så är det frukt som gäller. Såg att ditt barn är bara en liten en så länge så det kan vara svårt att veta hur en matvägrande 2-3 åring är. Idag är det dagis för tjejen och då brukar hon äta bra så idag kan jag vara lugn. Hon bör även vara väldigt hungrig då hon inte ätit nästan någonting under snart 3 dygn.
Man skall göra så som med sömnen. Man erbjuder mat och sedan tar man undan maten och det blir inget förrän det bjuds mat nästa gång. Så håller man på tills barnet förstår att man äter då det står mat på bordet för det blir inget annat. Om det var det du undrade över hur man skall gå till väga om barnet inte äter.
Jag är medveten om att jag egentligen inte alls vet hur det kan vara att ha ett matvägrandebarn i 2-års åldern då vår plutt bara är 9 mån...(dock är han nu inne i en efter-magsjuka-period och äter mindre än vad han brukar och han äter MYCKET annars. Jag försöker tänka på hur hans humör är, i stället för hur lite han har ätit och humöret är BRA).
Jag har också tänkt att vi skall köra erbjuda mat och ta undan om det inte äts etc. Jag återkommer om ca 1 år med rapport

.
Men, visst är det konstigt det där med att barnen äter på dagis, men inte hemma

... Min brorson är likadan

.... Ibland undrar jag om man inte skulle ta och göra en "Anna" och skaffa måååååånga barn. Då skulle det inte finnas tid eller lust till att hålla på och mecka med barnen och deras "konstigheter"

...
Ha det!
Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06