Kotte påväg

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Men oj vilken förlossning! Mina ögon tåras, Du har ju varit fantastiskt duktig!! Det här hade ju kunnat sluta med ett akutsnitt om du inte varit så skärpt, hoppas ni njuter av lilla guldgrynet nu! :heart: :heart:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
kattklo

Inlägg av kattklo »

Vad bra att du är proffs och kunde puffa ner honom till rätt "hål"
Nåväl, det var väl främst superdroppet som tillslut tvingade min livmoder att krampa ihop så pass mycket att han inte hade något val än att glida ner, men då blev han ju strypt å andra sidan, så det var ju tur att krystningen gick så bra, och snabbt. :shock:
Det jag undrar över är varför de inte kollar läget när du så tydligt känner att det inte känns helt rätt. Skulle de inte kunna upptäcka navelsträng runt halsen med ett UL?
Jo, det tycker jag nog. Vi var ju på ett UL så sent som fredag morgon, eftersom jag började närma mig överburen och då kollades flödet i navelsträngen men inte hur den låg. Till exempel runt halsen. :?
Vilket den gjorde redan då. Det var ju därför han så statiskt befann sig över bäckeningången på vänster sida och tröck emot där när värkarna startade.
Hur mår ni?
Tack bra. Ödmjuka inför livet. Tacksamma att vi ändå åkte in i tid, att det finns sjukvård som kan skynda på förloppet. Ludvig beskriver det som en jobbig förlossning, inte underligt, men det gör mig ledsen. Jag vill ju att han ska säga häftig, underbar... du vet såna ord. En bagatell i sammanhanget förstås.
Kotten är hungrig på livet och jag inbillar mig att hans tuffa start märks.
Du har ju varit fantastiskt duktig!! Det här hade ju kunnat sluta med ett akutsnitt om du inte varit så skärpt, hoppas ni njuter av lilla guldgrynet nu!
Tack! Ja, tänk att vi orkade, både kotten och jag.
Njuter varje sekund. Med Karla längtade jag framåt hela tiden, nu skulle tiden kunna få stanna. :wink: :D
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Oj, oj vilket drama!
Och vilken fantastisk tur/skicklighet att du krystade ut honom så snabbt!

Får man se sötnosen den 14:e april hos Elle, tro?
Och dig med såklart!

Kram
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

MEEEN HÄRRREGUUUUUD vilket proffs du är! Jag är imponerad och chockad om varannat! Tänk vilka underverk profylaxen åstadkommer. Och fy vad läskigt. Kanske tur i oturen att du inte visste om hur det låg till när det nu gick så bra. Lilla Kotten då! :shock:

Ska det lilla barnet heta Kotten för tid och evighet eller ska han få ett vanligt hederligt Svensson-namn också? :wink:

Puss till alla duktiga! :heart:

Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:shock: oj! :cry:

Men också

=D> :heart: =D>

Tårarna trillar och jag är stum..

Varm kram
/Fjällmor
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Vilken förlossning :( :shock:

Otroligt bra jobbat. Var själv på extra UL igår då min bm inte tyckte magen hade växt ordentligt och då kollade de navelsträngen faktiskt. Märkligt att de inte tittade på det hos dig tycker jag också :shock:

Ta hand om er, :heart: :heart:

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj :shock: :!:

Vilken tur att allt gick bra!

Tack för att du delar med dig, jag tror det är bra att skriva av sig också när man varit med om nåt sånt här, för att reda ut sina egna funderingar!

De säger att en förlossning är som ett marathon - du gjorde väl två du då :wink: !

Grattis till :heart: Prinsen :heart: iallafall!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vilken pärs :!: :shock: Så skönt att det gick så bra till slut. Njut nu av Kotten och vila upp dig ordentligt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

OJ Kattklo, VILKET SUPERJOBB du gjorde. Bara en härligt intuitiv mamma vet dessa saker. Tänk om ändå sjukhusen ville lystna lite bättre på oss mammor, för innerst inne vet vi ju! TUR att du kunde krysta så fort och bra!! Du är en underbar födselmaskin!!

Tack, för att ni båda är ok efter hela bravaden! [-o< :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Helt galet, raring!
Du är ju superwoman!

Tusen kramar till er alla!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"