Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika skrev:
Gotlandsmamma skrev:Känns som att Lindadeppsnäpp förstörde den här, från början muntra kackeltråden, med mina tråkiga bekymmer. Förlåt!
Nu hänger inte jag i den här tråden så värst (men läser lite ibland) och DET kan jag dementera å mina och ALLA de andras vägnar direkt. Du behöver verkligen inte be om ursäkt.:heart: Livet är både regn och solsken och det vore väk dödligt tråkigt om det bara var vaniljsås och tussilagosolar överallt och man bara fick skriva om det som var roligt?

Skönt att det känns bättre. Kram på dig.
Jannika
Jag håller med Jannika, vad har man annars kackeltrådar till :roll:

Vi åker också så där megatidigt men inte föränns på torsdag, kl 05 går bilen härifrån, räknar med att Mio sover vidare en stund i bilen :sleep:

Gud vad skönt det ska bli att komma till gotland, jag längtar. Vi ska renovera där i sommar, om gud vill :idea: två nya små sovrum ska det bli så Mio slipper sova i hallen, vi måste reka nu när vi är nere efter en bra hantverkare (har du någon på lut Linda :idea: :?: ) Vi skulle varit klara redan i höstas men killen som skulle bygga flyttade tillbaka till fastlandet :twisted: och sen har vi inte tagit tag i det men nu så ska jag tjata på maken.

kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Inga hantverkartips tyvärr, skulle själv behöva det till nästa sommar!

Hoppas att vädret kommer vara fint här på kobben när ni är här. 05 är tidigt.

Har en förtrotsig gosse som slår sin bror, men har fått bra tips från Ewa, som jag ska till mig o grunna på. Det behövs för jag blir lätt hysterisk när han rivs och buttas.
Jag vill göra rätt, så väl och få mina barn att bli trygga och välmående, men ibland så känns det som att hjärnan kokar av "allt" som jag borde göra/tänka på när det gäller uppfostran, tänket osv. Förstår ni hur jag menar?
Nu sitter jag o tänker på hur jag bemöta gossen när han slåss...och så tänker jag alltid på hur jag ska få till mer social delaktighet (tagit upp det tidigare), och så vill jag vara ute med dem å skratta...vojne!

Näe, nu MÅSTE jag packa. :roll:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jomen visst. Fyra stycken go'bitar på fem år. Jag är lite chockad själv, haha!

Kram Jannika
cissii

Inlägg av cissii »

Gotlandsmamma!
Jag vill göra rätt, så väl och få mina barn att bli trygga och välmående, men ibland så känns det som att hjärnan kokar av "allt" som jag borde göra/tänka på när det gäller uppfostran, tänket osv. Förstår ni hur jag menar?
JAG förstår PRECIS vad du menar! Iom att jag hittade till AW, som till skillnad från andra är så väldigt konkret (tack & lov :D konkret är min melodi) så känns det oxå som att det är mer att "hålla reda på". Jämfört med andra experter som kanske mer håller sig till Lyssna på barnet typ.
Jag brukar försöka tänka lite som att det är inte Anna (eller mer AW-tänket) som leder mitt barn med hjälp av mig, utan jag som leder mitt barn med HJÄLP av AW. Missuppfatta mig inte nu :roll:
Tex har jag lite problem med ettåringens sätt, och vad som är ok eller inte för mig. Så jag gjorde en lista på min egna normer, och upptäckte att jag är en stor Vän av Oordningen.

Tex, tycker JAG att det är ok att:
:arrow: Kasta mat? Ja, så länge de äts samtidigt.
:arrow: Äta kattmat? Ja, tyvärr...

Krångligt att förklara hur jag menar, men summan av det hela är att när man tycker något i hjärta och själ så blir det inte lika svårt att veta vad man ska göra från situation till situation. Med min lista över mina egna normer så insåg jag att jag tycker ju precis som det står i BB om tex ettåringen. Därför behöver jag mest lyssna inåt med inspiration av BB. Men när det bom tyst i det inre så har jag ju smörgåsbordet Forumet och BB att tillgå.

Äsch, jag vet ivf hur du menar och jag känner precis samma. Fast jag försöker arbeta bort det typ.

:heart:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Gotlandsmamma

Hej,

nu är vi i Karlstad, en lååång resa, men det har gått bra.
Ätit köttfärssås o spagetti o barna myser med mormor.

Jag är trööött. Men glad o så, kul att vara här.

Glömde Josefs skor så vi måste köpa nya vårskor i morrn.

Ska försöka skriva ner bra saker som C o J ska vara med på, tror lätt att "det går snabbare" om jag gör det själv. Min ork har varit knapp när det varit tufft på förhållande-biten...
C vill vara med mer o ta ansvar, han gillar det, för mkt lek blir flummigt för båda, njae...J skulle nog kunna leka hela dan, men C vill laga mat, hjälpa till och så. Jag har aldrig tänkt på att faktiskt barna kan öppna bildörren, duka, hämta post - mer egna uppdrag. Det står liksom still för mig...låser mig nog.
När han gör saker hemma o känner sig viktig slår han inte lillebror lika mkt; de blir så tydligt, när jag får det från andra perspektiv...
Men jag vill inte stressa mig...ibland tänker jag- ska jag vara ute och mysa i skogen med dem eller satsa på att laga mat med dem till lunchen...får väl inse att jag inte kan få till ALLT jämt. Jag vill framåt med dem, jag har motivation och försöker så gott JAG kan. Men som idag, har de inte varit ute på hela dan med tanke på att vi rest, då får jag lätt ångest, för då tänker jag, nej - nu kommer de sova dåligt o det är mitt fel...snacka om att vara hjärndöd.

Kanske ska vara lite social. Men jag kan inte stå emot forumet alltför länge. Och vad jag vet, finns det inget botemedel mot forumsjukan, som tur är!

Stor värmlands 8) kram!
kiki

Inlägg av kiki »

Hej Värmlandstösen :heart:

Skönt att ni är framme efter långa resan, vi åker härifrån kl 05 i morgon och är väl hemma i sommarstugan vid lunch, efter handling på ica maxi i visby med alla andra påskfirare. Det ska bli så skönt att komma dit, jag längtar.

Vi är lite sega här just nu, maken har jobbigt på jobbet så en paus är välbehövlig och jag har varit valberedning i vår tennisklubb och det var årsmöte ikväll så nu är det över. Storsonen ska husera fritt här hemma i en dryg vecka, han njuter av ensamheten även om jag tror att han åker en sväng till sin pappa i Bollnäs.

Jag ser framemot att du kommer hem, Gotlandsmamma så vi kan bolla våra tankar med varandra och kanske få ner lite av kraven på en rimlig nivå både du och jag.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Caesar trotsar för fullt...tålamodet testas!! Tjoho.
Allt är GAMMALT, inga kläder på för de är gamla, inte äta för maten är gammal...men sova vill han, hittills, än så länge är inte vagn/sängen gammal, men det kanske kommer?!
Läser lite på forumet om trotsen, sociala delaktigheten och så, men har inte riktigt ro när man är borta hos nån annan.(jag skulle ju kunna sitta vid datorn i flera timmar ju, shiiit) Får läsa mer o fundera när jag kommer hem! Att få till sovandet är ingenting mot trots tycker jag. Ja gär så rädd för attgöra fel, att mina ungar skulle få men för livet, jag inser nu att jag måste öva attityden av att det jag gör är bra för mina barn, tack miar70, du är så go när du skriver så fint om lilla mig, att jag är den bästa för mina barn! Värmer hjärtat.

Nu ska vi iväg o handla skor. När vi handlar vill Caesar alltid lägga maten på bandet o trycka på knappen när jag betalar med kort...mkt viktigt! Insåg också, när jag läste klistrade tråden om social delaktighet, att Caesar gör rätt mkt o mkt beröm får han, han t o m berömmer sig själv, he he. Prövningen kommer närJ ska få egna uppdrag, där är det svårare. Vi får nog köra mer handdisk...halleluja vad spännande det är med BARN! :D

Kram kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Min morfar dog inatt. Jag är så glad att jag hann åka ner till Småland och sitta hos honom några timmar på hans sista dag.

Det är tomt nu, morfar
Du var hela min barndom
Alla mina somrar, alla mina jular
Jag vet, jag är en vuxen kvinna nu
men jag vill knacka på i ditt skafferi i påsk
Kanske har trollet lämnat godis där
som det har gjort i alla år

Jag vet att vi var allt för dig
vi tre barnbarn och senare barnbarnsbarnen
Du lärde dig aldrig namnet på min flicka
det var för svårt för dig
Men du höll hennes lilla hand i din och fällde en tår
du tyckte hon var så fin och mjuk

Det finns inget du inte skulle gjort för oss
ja, för vem som helst egentligen
Du bar andras plank på sågverket när dom inte orkade
Förstörde din rygg
Kapade ett finger
Fick 5 hjärtinfarkter
Fick pension och kokade lunchpotatisen redan kl 9 varje morgon
Själv var du inte värd så mycket
Kunde gott ha en kaktus som symbol i dödsannonsen, sa du
Dumma gubbe!

Våren var på väg, morfar
Men det snöar nu
Jag vet vad du skulle ha sagt
Förbannat det hela
Men inga bekymmer mer nu
Solen kommer snart
då ska vi njuta som du alltid njöt av värmen
Kanske ser du oss
Kanske läxar mormor upp dig just nu som hon brukade
Eller så är det inget mer
Bara vila och tystnad
Det är du värd
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vad fint du skriver Tinis. Jag sitter här med några tårar trillandes ner för mina kinder :cry:

Tänker på dig och de dina idag :heart: :heart:

Ta hand om dig

En lååååång varm kram :heart: :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

En varm kram sänder jag dig Tinis, tänker på dig nu och de dina. Det är tungt när en som stått en så nära, försvinner. Vilken glädje för din morfar, att han fick träffa dig, och för dig också. Att ni fick se varann.
Blir det någon Ölandsresa ändå eller blir ni hemma?

/Linda :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:( Lilla morfar. Och lilla Tinis. :heart:

Längsta hårdaste kramen Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gullisar! :D

Det är vemodigt och endel tårar idag, men också lättnad. Det VAR inte roligt i slutet. Skönt att det är över nu så han slipper lida mer. Som han kämpade!

Nej, Gotlandsmamma, det blir inte Öland i påsk. Dels för det här med morfar förstås, men också för att det ska bli så dåligt väder. Sitta i en kall stuga med snöstorm utanför låter inte så lockande.

Så nu har vi massa härliga lediga dagar att se fram emot. SOOOVA, äta gott och kanske, eventuellt läsa en liten bok (eller foruma... :roll: )

"Skärtorsdag, har man massa knivar då?" Undrade Ögonstenen idag... :lol: Barn har sin verklighet, verkligen... Och så slog han upp ett stort jack i hakan så nu väntar vi på att få komma till jour och tejpa... :shock: . Varpå lillasyster damp i golvet och slog i näsan och fick näsblod, så tja..... lite knivigt blev det allt såhär på skärtorsdagen.

Liv och död! Vet ni, när jag läste mail i morse, strax efter beskeded om morfar så berättade en jättegod vän att hon är gravid. Efter ett provrörsbarn (nu 4,5 år), många misslyckade provörsförsök och ett jobbigt missfall. Och helt på naturlig väg! Då måste man ju gråta lite till ju... :cry: :D

Påskkramar på er, wherever you are... :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära, kära Tinis. Vilken underbar dikt :heart:

Tårar faller.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh Tinis!

:cry: :heart: :cry:
Krümel

Inlägg av Krümel »

:cry: Vilken jättefin dikt, Tinis. Sitter här och gråter. Samtidigt förstår jag att det också var en lättnad. Jag tror ju att man kommer till ett härligt ställe på andra sidan! :D

Vi har fullt med besök här över påsk. Tre pojkkusiner i åldrarna 3.5, 8 och 11. Nu har makens föräldrar och lillasyster som är 16 kommit också. Kul, kul, men lite extra jobb blir det även om pojkkusinerna med familj inte bor här.

Gotlandsmamma: Om det kan vara någon tröst mitt i förtrotsen så tycker jag den riktiga trotsen är mycket lättare! (Tror jag skrivit det förut, kanske?) Dessutom, det ska bra mycket till för att förstöra sina barn, även om jag förstår hur du menar!

Glad påsk på er! (Fast egentligen är det inte påsk förrän på söndag enligt min tyska släkt, som tar det här med Jesus Kristus på lite större allvar än vi sekulariserade svenskar...) :wink:
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"