Melodifestival -08!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tja, väntat var det väl, och inte helt fel, men lite tråkigt... Jag hade som sagt BWO som favvisar...

Nu får vi se hur långt det här räcker ute i Europa!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
K-ina

Inlägg av K-ina »

En son sov
En son hejade på Perelli tillsammans med pappa
En mamma hejade på Sanna

Två fjärdedelar av familjen dansade upp till sängen!
Mamma tycker livet är OK ändå! :lol:
Lillsonen är nog ändå lyckligast! :heart: :sleep:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ujujuj! Fru Perelli blir farlig i Serbien. Jag tror hon kan vinna hela klabbet, jag. Hero är definitivt låten med mest vinstchans från Sverige, som jag ser det, men min favvo är :heart: SANNA :heart: .

Nu när alla hördes tillsammans tycker jag att hennes låt och FRAMFÖRANDE är ännu bättre. När hon sjunger Empty room första gången sjunger det i mitt hjärta och jag får rysknoppar överallt. Makalöst bra. Jag längtar tills den ska tjata runt på radio (jag är för snål och lat för att köpa skivan :lol: ). HUR kan du ha svårt för henne Sussi? :roll: Hennes personlighet är ju som vaniljglass och jordgubbar. Gott, lättsmält och soligt sommarväder.

Jag tycker mina tippningar gick bra! Sanna var min tippade vinnare och hon vann ju faktiskt folkets röst. jag hade glömt bort att det var jury också. Frida sist.

Jag är glad att vi slapp BWO. Tusen gånger hellre Aj lav juråpp. Nordman är mer poppis bland folk än jurygrupper och fick en hyfsad placering ändå. Och lilla Amy slapp komma sist, tack och lov, hon är för liten för det (hönsmamma, jag?).

Närå, kära melofestivad-anhängare, det här funkar för mig.

Kram Jannika

ps Jag kom på en till Lassie! Jag lekte och gick på judo med Christer Björkmans lillasyster när jag var liten. :shock: Guuu' vad jag frotterar mig i kändisutkanterna, har ni märkt det? ds
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äsch, vad trist det blev!

Perelli är ju superproffsig men ack sicken dålig låt. Låter helmossig, tycker jag!

Och var det något med medhörningen kanske, för usch och blä vad falskt det sjöngs både här och där. BWO lät ritigt riktigt illa, tyckte jag som normalt inte hör sånt så lätt.

Sanna var inte helle så bra som i delfinalen.

Så här hemma tyckte vi antiklimax :(

Ja ja, det var det det :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och där skrev jag samtidigt med Jannika :D

Men huuuuuuur kan du gilla Hero, Jannika???? Gääääääsp :roll: :wink:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

HUR kan du ha svårt för henne Sussi? Hennes personlighet är ju som vaniljglass och jordgubbar. Gott, lättsmält och soligt sommarväder.
Nu är ju inte jag Sussi, men...
Det är väl det som är problemet... Hon är för ung för att ha fullkomlig brist på attityd.
På radion sa de att hon ser ut som och beter sig som 42. Jag tycker att hon såg yngre ut än hon brukar och inte riktigt så tantig. Låten är ok, men för mig blev det för mycket med hjärta/smärta och gråt i ögonen.

Jag tror att Charlottes låt skulle kunna gått hem för 10 år sedan, nu har den ingen chans att vinna - tror jag alltså...
Men å andra sidan så trodde jag inte på att någon annan hade chans heller...

Äh, nu väntar vi väl på den stora finalen. Kul att få lite inspiration från omvärlden...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev:Ujujuj! Jag längtar tills den ska tjata runt på radio (jag är för snål och lat för att köpa skivan :lol: ).
Här får schlagerprinsen skivan i åttaårspresent. Förra årets skiva har förhoppningsvis snurrat färdigt snart. :lol: För att toppa gårdagens upplevelser har sonen Singstar-turnering med sig själv en trappa ner. Han väntar på att mamma ska komma och vara jury! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ang Sanna: jag tycker hon är så kärringaktig :lol: Jag hade visserligen inte hört att de sagt samma sak på radion, men jag kan bara hålla med. Hon är som en 20-årig kärring, och jag håller med /LO om att det blev en aning för mycket hjärta/smärta och gråt i ögonen :) Sen är jag inte så mycket för ballader heller.... Här hemma kallas jag allmänt för "Glam-mami" pga att jag gillar The Ark och Scissor Sisters :lol:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Du & jag Sussi! Kan man annat än ÄLSKA The Ark?! \:D/ \:D/ \:D/ What's not to like, liksom!

Fast jag håller inte med om Sanna. Hon är ju från Bromölla! Där har du förklaringen.... Och jag tyckte hon sjöng så bra så bra igår. Hade inte Sessan suttit och suckat högt över att det var för lite ös i låten :roll: så hade jag börjat gråta på riktigt!

Perrelliskan blir säkert bra i Belgrad. Hon ser ut att gå hem där. Och dessutom verkar hon så trevlig att jag verkligen unnar henne att vinna.
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Bibban

Inlägg av Bibban »

Nu har det mesta Festodimelivadssnacket lagt sig!
Så då tar jag ton!
Måste börja med att säga att jag tycker alla låtarna är bra, utom Sjögren (då tog jag en syndig rökpaus!)
Men min absoluta favorit är Sibel! Himla bra, tycker jag! Förtjänade bättre! Tycker jag!
Nummer två Sanna.
Håller memellertid med dig Tinis, hon gjorde den bättre i delfinalen. Hon blev lite för mycket i finalen! Men hon ÄR BRA!!!!
Sussi!!!! Skäms ! Kärringaktig! Hon har alltid varit "lillgammal". Uppträdde ju med mormor när hon var bara barnet, men kärringaktig är väl att ta i?
Och Gablex! Dubbelt skäms!!! Skulle Bromölla vara orsaken till kärringaktigheten? Som "granne" protesterar jag! Med glimten i ögat!
Puss på er!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Måste bara försvara Gablex lite ;) som skrev:

"Fast jag håller inte med om Sanna. Hon är ju från Bromölla! Där har du förklaringen.... "
Jag antar att det var förklaringen till att hon INTE höll med.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Bibban

Inlägg av Bibban »

AHA!!! Ber tusen gånger om ursäkt! Missuppfattning av högsta grad!
Skönt!!!!!

För att återgå till FESTODIMELIVADEN så vinner vi ju! Eller hur? Perelli är inte dålig! Sämre bidrag har vi haft! Eller hur?
Kram
Sussi

Inlägg av Sussi »

Bibban skrev: Sussi!!!! Skäms ! Kärringaktig! Hon har alltid varit "lillgammal". Uppträdde ju med mormor när hon var bara barnet, men kärringaktig är väl att ta i?
Jag skäms inte ett dugg ;) Fast vi kan kalla det lillgammal, om det låter bättre än kärringaktig :lol:
Gablex skrev:Du & jag Sussi! Kan man annat än ÄLSKA The Ark?! \:D/ \:D/ \:D/ What's not to like, liksom!
Nä, jag menar det! What´s not to like??? :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Pust! Saved by /LO! :wink: :lol:

Det är härligt med lokalpatrioter, Bibban :wink: 8) :!:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Bibban

Inlägg av Bibban »

Visst , så är det Gablex! Sanna gjorde vad vi väntade oss+ kanske lite till. Hon är BRA! Himla bra! Kärringaktig eller lillgammal, so what! Hon har talang! Tycker jag! Håller du med lite, Sussi?
Nu är det upp till Perelli att bevisa att hon klarar av att försvara Sveriges färger!Och som jag sa tidigare så tror jag hon fixar det bra! Men Sanna hade gjort det ännu bättre! Tror jag! Med risk för att bli tjatig: Jag tyckte alla låtar i finalen var bra, nästan.
Nu njuter jag av Krister Henriksson i Wallander på fyran!!!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"