Tips på ute aktiviteter för låande/krypande?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Dixie

Tips på ute aktiviteter för låande/krypande?

Inlägg av Dixie »

Hej allihop!
Jag frågar på när jag ändå är i farten!
Kan ni hjälpa oss med tips på utevistelseaktiviteter till en ålande skrutt på då snart 9 mån?
Vi är ute varje dag (givetvis) men oftast bara sovandes :oops:
Vi har börjat gunga och det är fantastiskt kul. Att bara åka vagn är inte heller helt fel men det vore roligt med lite fler alternativ! Vi bor på landet.

Och kläder, finns det galonisar i stl 80-86? Känns som att värmedyna eller kanske simdyna vore på sin plats :lol: ? Eller hur löser ni detta med kylan? Vill vara ute mer och kunna greja i trädgården tillsammans med Viktor men har idétorka värre är vanligt :shock: :shock: ! Det är ju som bekant jobbigt att gå i galonisar hur är det då att åla i dem?

Tyvärr är vår blivande gräsmatta ännu så länge bara jordig (läs lerig) så därför blir kläderna lite problem. Men de är ju till för att lösas!
Kram på er! :D
Marie
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Ewa

Inlägg av Ewa »

Galonisar är guds gåva till små krypare. Är det kallt får man varmt under (fleece t.ex). Finns från stl 74/80 åtminstone, för det hade jag på min lilla från det hon började krypa omkring ute, runt 7 mån. På backen ute har hon varit från 5 mån. På filt och lammull och legat på mage och kikat och pillrat på kottar, grenar, stenar osv. När hon började röra sig blev det galonbyxor och små kängor i stl 19, som satt på jättebra. Annars kan man ta galonvantar på fötterna. Mer tips hittar du i tråden:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... d73166ad2b (sidan 2)

Ett par trådar till som kanske kan inspirera:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 0215a195d5

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 8769eb6513

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Dixie

Inlägg av Dixie »

Tackar så hjärtligt Ewa!
Kram Marie
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ett litet ps: jag såg jättefina galontossisar för små fötter på Cubus häromdagen! Toppen för små ålare/krypare!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej
Vi köpte Liws fodrade gallonisar på Lindex.

ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
sune33

Inlägg av sune33 »

Jag har haft tre rumphasare (födda 0005,0301 o 0609) som alla har varit ganska sena med att gå (14,18 o 17 mån) och utevistelsen vinter/slasktid har absolut varit "besvärligast". Men det är bara att gå ut! Mot kyla är det väl lager på lager som gäller. Galonisar finns som du redan har fått besked om från 74/80 på de vanliga affärerna. Det som jag tycker har varit svårast har den kalla årstiden varit bra och långskaftade skor som sitter på när det hasar. Galonvantar på fötterna var ju ett bra tips, synd att inte jag fattade det tidigare. Sandlådan brukar också vara en höjdare! Och en bra tvättmaskin!

Lycka till!
mamma till K maj-00, E jan-03 och K sep-06
Dixie

Inlägg av Dixie »

Fodrade galonisar! Så praktiskt :D Det blir en sväng till Lindex på söndag det märker jag. Tyvärr så har jag inte Cubus så nära men tack i alla fall miar70, jag kan ju kolla om det finns på H&M eller Lindex nu när jag vet att det finns att köpa galontossor :D . Bra tvättmaskin det har vi och någon stackars överväxt sandlåda ska vi väl kunna hitta här någonstans i faggorna :lol:
Tack alla ni underbara!

Marie
mammamy

Inlägg av mammamy »

Tänk bara på att de fodrade galonisarna är förvånansvärt KALLA kläder, rejäla stickade yllekalsonger under är verkligen att rekommendera.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Ewa

Inlägg av Ewa »

rejäla stickade yllekalsonger under är verkligen att rekommendera.
:thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Lovis

Inlägg av Lovis »

:D
Min lilla Anna har bara suttit i vagnen vid regn men idag blev det årets första snökaos och då måste man ju åka babypulka!! Det blev de ullfodrade skinntossorna på som vanligt fast med små 1-liters plastpåsar på! Satt fint och lagom hårt på med hårband. Nöden har ingen lag! Varmt och skönt också!

Tjohej!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"