Hej!
Jag har en pojke och en flicka, tvillingar, på snart 3 år. Pojken har hux flux blivit mörkrädd. Han är rädd för skuggorna på väggen. Två kvällar nu har han totalvägrat att lägga sig på grund av "skuggan". Vi har försökt förklara, skratta åt skuggan och försökt att distrahera. Igår låg jag bredvid honom tills han somnade. Han somnade 23.00. Täcket hade han upp till ögonbrynen och ingen kroppsdel fick vara utanför. Nu ikväll försökte vi med tänd lampa, hans syster sa att han kunde få sova hos henne eftersom hon inte var rädd. Det ville han inte. Han ville inte heller sova i vår säng eftersom vi ändå inte var där. För en och en halv timme sedan fick vi för oss att han bara pratade strunt för att han inte ville sova (det har hänt förut), så efter ett tips i Barnaboken satte vi honom på en pall i köket. Där sitter han än. En gång antydde han att han ville lägga sig, men när han närmade sig sängen tvärvände han och gick tillbaka till pallen. Klockan börjar närma sig 22.00. Vad ska vi göra?
Margareta
Mörkrädsla
Ficklampa!
Hej igen!
Jag bara måste berätta om min älskade sambo som just fick en snilleblixt. Vår son har fått med sig en ficklampa till sängs och nu ligger han åtminstone i sängen. Tänk så enkelt! Måtte han bara somna nu!
Margareta (igen)
Jag bara måste berätta om min älskade sambo som just fick en snilleblixt. Vår son har fått med sig en ficklampa till sängs och nu ligger han åtminstone i sängen. Tänk så enkelt! Måtte han bara somna nu!
Margareta (igen)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Skuggor kan det inte bli om det är mörkt i rummet, och det bör det vara
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022