Hej, jag är ny här så jag är lite osäker på hur detta går till men jag gör ett försök.
Vi har en dotter på 9 månader som sedan 6 månader sover hela natten från 19 till 6 på morgonen. Hon sover en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen lite olika tider men oftast runt 9 och runt 13 tiden. Men nu till problemet. Hon har börjat blivit tröttare tidigare på kvällen vilket har resulterat i att hon ibland somnar 18.30 eller tom kl 18 och vaknar då tidigare på morgonen vilket inte uppskattas speciellt. På dagarna blir hon ju tröttare tidigare och tiderna stämmer inte alls. Om jag lägger henne när hon blir trött kl 12 kommer hon ju bli trött ännutidgare än 19 i kväll osv..
Vad är det som har hänt? Vad ska vi göra? Hon har inte varit sjuk, hon äter bra, vi försöker hitta på saker på dagarna.
Tacksam för svar och hjälp!
Jessica
Tiderna ruckas... hjälp!
-
ilindstrom
Tack för svar!
Ja nu klockar jag ju inte tiderna men jag tycker nog att de är närmare 14 timmar per dygn ändå. Det är ju nästan alltid 11 timmar per natt. Ca 1,5 timme på förmiddagen och 1,5 på eftermiddagen. Men det är klart ibland kanske det är kortare utan att jag tänker på det. Hur ska jag i så fall få henne att sova längre? Eller ska jag låta henne sova 3 gånger på dagen?
Hälsningar Jessica
Ja nu klockar jag ju inte tiderna men jag tycker nog att de är närmare 14 timmar per dygn ändå. Det är ju nästan alltid 11 timmar per natt. Ca 1,5 timme på förmiddagen och 1,5 på eftermiddagen. Men det är klart ibland kanske det är kortare utan att jag tänker på det. Hur ska jag i så fall få henne att sova längre? Eller ska jag låta henne sova 3 gånger på dagen?
Hälsningar Jessica
-
ilindstrom
-
ilindstrom