Snurr, snurr, snurr

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jenking

Snurr, snurr, snurr

Inlägg av Jenking »

Hejsan på formuet igen!

Nu har jag en till fråga. Lukas sover numera bra när han väl somnar :D , men nu till mitt problem:

För ett antal veckor sedan blev Lukas en riktig baddare på att vända sig från mage till rygg. Däremot gick det betydligt sämre från rygg till mage. Vi har tränat och tränat och nu börjar också det fungera (ibland). Mitt problem är alltså när han ska sova; jag lägger honom på mage och sedan snurrar han runt på rygg och lyckas inte komma tillbaka på magen. Han blir inte bara arg utan även ledsen och kan bara inte somna :cry: . Hur gör jag? Vad jag gör nu är att jag går in till honom och lägger honom tillrätta och går ut med ramsan. Avvaktar och ramsar ev en gång till. Vad som sedan händer är att han vänder igen och blir ledsen efter ett tag - jag upprepar proceduren. MEN... jag vill ju inte springa in för ofta och hålla på och vända tillbaka honom så att det blir till en lek... och så vill jag inte störa honom ifall att han skulle somna efter ett antal minuters (ganska många) gråtande... och så tänker jag att han måste ju även lära sig att somna på rygg...

Hur göra? Tips! Snälla! :!: :?: :heart:

Hälsningar
Jenny
Mamma till Lukas född september 2007 och bonusbarnet Linus - snart 11 år.
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Jenny!
Vad roligt att höra från er :heart: Så här skulle jag göra: Massor av träning under vakentiden, MAT, MAT och mera MAT, MYCKET utevistelse, busa som tokar innan och på väg till vagnen, lägg tillrätta och ut med ramsa. Låt honom sedan hållas med sina gymnastikövningar. Blir det ledset så skulle jag bjuda på MAX en vändning och tillrättaläggande per lur och sedan göra husljud om protesterna fortsätter. Man kan faktiskt somna på rygg också och det upptäcker snart Lukas om han får förtroendet :wink: . Snart kommer han även svänga runt själv.

Puss på näsan på juvelen :heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jenking

Inlägg av Jenking »

Tack Elle!

Rapport kommer... :-)

Hoppas att er semester var jätteskön! Hälsa även du dina små troll! :heart:

Kram Jenny
Mamma till Lukas född september 2007 och bonusbarnet Linus - snart 11 år.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
du har ju fått bra tips av Elle. Här är en tråd med flera länkar i också:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ingscirkus
Vi hade samma problem och det var riktigt jobbigt i kanske en vecka. Sen gick det över. :D Vi körde strategin med att gå in och vända snabbt och inte "låtsas om" att han inte gjorde det själv!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"