Frågor om pojke född januari -08
En fråga om nattens tid: Den 21/3 är han 2 månader gammal. Ska jag då satsa på natt 20-04 med mat då 04 och sen sova vidare till 7?
Som det är nu somnar han oftast 22 eller 22.30 och sover sen till ca 4-5tiden för att äta ca 30-45 minuter och sedan sover han vidare till bortåt 6-7.
Hur ändrar jag hans rytm till 20-04-07 i så fall?
Som det är nu somnar han oftast 22 eller 22.30 och sover sen till ca 4-5tiden för att äta ca 30-45 minuter och sedan sover han vidare till bortåt 6-7.
Hur ändrar jag hans rytm till 20-04-07 i så fall?
Simon född 080121
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Ja, så gjorde jag, jag förlängde natten genom tidigare läggning till kl. 20-04.
Men du kan gott avvakta lite om du vill. Många förlänger natten själva.
Men du kan gott avvakta lite om du vill. Många förlänger natten själva.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Okey..ofta är han jättetrött på kvällarna och jag trugar och trugar och försöker hålla rejält lång vakentid på kvällen. Men i gårkväll lade jag honom redan 21.15 (istället för normala 22-22.30- tiden) Han somnade utan problemoch sov till 3.45. Jag ska dra kvällen lite för varje dag så kanske vi hamnar på 20-tiden om ett tag.
Simon född 080121
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Se där, så är det
Tor kortade sista luren till 45 min när han var ca. 2,5 mån och med det var jag tvungen att göra kväll tidigare. Så då blev det under 1 veckas tid tidigare och tidigare.
Tor kortade sista luren till 45 min när han var ca. 2,5 mån och med det var jag tvungen att göra kväll tidigare. Så då blev det under 1 veckas tid tidigare och tidigare.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Är det äta inom en timme som gäller vid 2månaders ålder?
Jag tycker att det brukar bli så som oftast nu. Jag kan inte truga i mycket mer än i en timme...... Med blöjbyte mitt i. Efter den timmen blir det filten på golvet, babysitter eller dubbelsängen i ca en timme. Ibland behövs det ett blöjbyte till före sovning för han bajsar bra när han ligger och sparkar.
Gör jag rätt?
Jag tycker att det brukar bli så som oftast nu. Jag kan inte truga i mycket mer än i en timme...... Med blöjbyte mitt i. Efter den timmen blir det filten på golvet, babysitter eller dubbelsängen i ca en timme. Ibland behövs det ett blöjbyte till före sovning för han bajsar bra när han ligger och sparkar.
Gör jag rätt?
Simon född 080121
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej,
Ja när de fyllt 2 mån är det mat inom 1 timme som gäller. Vad bra det går för er!
Har du sett denna. Den skrev jag och Lillamolntuss ihop. Det är sammanfattat i slutet på denna sidan du får upp, ganska långt ner.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=45
Ja när de fyllt 2 mån är det mat inom 1 timme som gäller. Vad bra det går för er!
Har du sett denna. Den skrev jag och Lillamolntuss ihop. Det är sammanfattat i slutet på denna sidan du får upp, ganska långt ner.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=45
Tor 2006
-
Hampus i Lit
Ja vad bra det går för er Bullen!
Har nu tagit tjuren vid hornen och börjat vagna mina två på natten för dom vill äta 00, 03,05 ungefär och det håller ju inte
Andra natten nu som var, har bestämt att dom lägger sig 22-04 och mat där och sen morgon 07.
Fråga? Nu när vi vagnar dom och det fungerar med nätterna så ska dom flytta upp på övervåningen till sina sängar. Brukar det vara några problem att det kan bli buffning i så fall i stället för vagning?
Hur många nätter kan jag räkna med att den här lilla "kuren" tar?
Har så svårt på dagen att hålla dom vaken den tid som ska vara och sen sover dom lite halvdåligt på det om man inte sover i vagnen ute eller ute och går. Om dom vaknar under luren på dagen är det vagning då som gäller?
Någon som har ett schemaförslag med morgon 07 och kväll 22?
Har sett ditt förslag Torsmamma på schema för 2mån men där börjar natten 20. kanske lite stor omställning att börja natten då istället för 22?
Hoppas någon kan komma med kloka inlägg
Mottages tacksamt 
Har nu tagit tjuren vid hornen och börjat vagna mina två på natten för dom vill äta 00, 03,05 ungefär och det håller ju inte
Andra natten nu som var, har bestämt att dom lägger sig 22-04 och mat där och sen morgon 07.
Fråga? Nu när vi vagnar dom och det fungerar med nätterna så ska dom flytta upp på övervåningen till sina sängar. Brukar det vara några problem att det kan bli buffning i så fall i stället för vagning?
Hur många nätter kan jag räkna med att den här lilla "kuren" tar?
Har så svårt på dagen att hålla dom vaken den tid som ska vara och sen sover dom lite halvdåligt på det om man inte sover i vagnen ute eller ute och går. Om dom vaknar under luren på dagen är det vagning då som gäller?
Någon som har ett schemaförslag med morgon 07 och kväll 22?
Har sett ditt förslag Torsmamma på schema för 2mån men där börjar natten 20. kanske lite stor omställning att börja natten då istället för 22?
Hoppas någon kan komma med kloka inlägg
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Jag har behållit vagnen som sovplats tills den hela natten sitter utan nattmål. Jag tycker att det är mycket enklare att vagna så här små juveler. Men jag vet flera här på Forumet som lagt i spjälsäng innan och buffat vid frågor från barnet.Hampus i Lit skrev:
I klistrade tråden här på "Späda.." som heter "Standardmodellen- ett kompendium 0-2mån" har Anna beskrivit detta kanon. Läs där så kommer det klarna!Hampus i Lit skrev: Hur många nätter kan jag räkna med att den här lilla "kuren" tar?
Kanske du har två "tröttisar" där hemma som behöver lite mer sömn per dygn än vad Anna förespråkar? Kan de inte få sova alla lurarna i vagn om det fungerar så bra? Ja, om de vaknar och behöver hjälp så vagnar du men var inte för snabb, de kanske somnar om själva. Har du en luftgenomsläpplig filt över sufletten som stänger ute synintrycken?Hampus i Lit skrev: Har så svårt på dagen att hålla dom vaken den tid som ska vara och sen sover dom lite halvdåligt på det om man inte sover i vagnen ute eller ute och går. Om dom vaknar under luren på dagen är det vagning då som gäller?