Melodifestival -08!!!
-
Gäst
-
Gäst
-
Lua
Jag hade tippat som Gablex, men inte önskat så...
Jag är supernöjd med Sibel till final, låten är kanon och hon är kanon!
Men jag hade velat ha E-type & The Poodles till final och jag tycker att det är skandal att systemet omöjligjort det! Men om nu inte det gick att få E&TP bredvid Sibel i final, så tycker jag gott att det kunde blivit Suzzie Tapper, för hennes låt berör mig långt in i själen. "Androla" (kul uttyck!) borde ha gått före Nordman dock... Jag tyckte Bengtzing beskrev Nordmans låt bra, den är både folkmusik och fotbollslåt. Jag gillar visserligen folkmusik, men jag avskyr wohow-fotbollslåtar...
Whooo vad det ska bli spännande nästa vecka!!
Jag är supernöjd med Sibel till final, låten är kanon och hon är kanon!
Men jag hade velat ha E-type & The Poodles till final och jag tycker att det är skandal att systemet omöjligjort det! Men om nu inte det gick att få E&TP bredvid Sibel i final, så tycker jag gott att det kunde blivit Suzzie Tapper, för hennes låt berör mig långt in i själen. "Androla" (kul uttyck!) borde ha gått före Nordman dock... Jag tyckte Bengtzing beskrev Nordmans låt bra, den är både folkmusik och fotbollslåt. Jag gillar visserligen folkmusik, men jag avskyr wohow-fotbollslåtar...
Whooo vad det ska bli spännande nästa vecka!!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
-
ms Sophie
Haha, jag ska inte ge mig in i detta med schlager har jag insett.
Av fyra gissningar från min sida (innan det blev kvartsfinal eller vad det kallades) så vann jag........ 0 gånger
Och då tyckte jag ändå att jag lyssnat, tyckte själv, tänkte vad "folket" tyckte, och sa min slutgiltiga dom. Och hade tokfel!
Så, mig ska ni inte lyssna på! När det gäller Schlagerfestival i alla fall *S*
Av fyra gissningar från min sida (innan det blev kvartsfinal eller vad det kallades) så vann jag........ 0 gånger
Och då tyckte jag ändå att jag lyssnat, tyckte själv, tänkte vad "folket" tyckte, och sa min slutgiltiga dom. Och hade tokfel!
Så, mig ska ni inte lyssna på! När det gäller Schlagerfestival i alla fall *S*
Hej alla melofestivad-lyssnare!
JAG är jättenöjd med Nordman till Globen! Jag hade ju inte hört låten (då var jag ju på fest gu'bevars) men gillar den MYCKET. Den känns som en flirt med det gamla Nordman när de var som bäst. Och darlingen har ju spelat med dem så jag har liksom inget riktigt val härhemma, haha! Håkan "Stel som en pinne" Hemlin blev så till sig att han tog ett par okoreograferade danssteg.
Lite gulligt.
Androla gjorde ett mycket bättre nummer och Carola hade plockat fram ödmjukheten och satt på sig en second hand-klänning och allt. Snuttan. Jag tyckte lite synd om henne. Men låten är:
1) FÖR stressig
2) Inte en duett-låt
3) Inte tillräckligt bra
4) Andreas kan briljera i den men den tar inte fram Cs kvalitéer
Och Sibel känns väl OK. Hon glider lite för mycket i de sura regionerna för min smak och det dessutom i inledningen. Aj, i mina öron och sen har hon tappat mig. Men bruden har nåt visst som fäster. Dock INTE låten men väl hennes framförande av den.
Operabruttan är lite kul på nåt vis. Suzzie - GÄSP!
Pudlarna missade jag men darlingen sa att de var ett mycket bättre framförande denna gången. Ola sjöng MYCKET bättre men DÄR kan vi väl snacka fotbollssång, eller?
Jag har fortfarande Sanna som vinnare men jag kan leva med att Nordman eller Perelli åker till Serbien också.
Kram Jannika
JAG är jättenöjd med Nordman till Globen! Jag hade ju inte hört låten (då var jag ju på fest gu'bevars) men gillar den MYCKET. Den känns som en flirt med det gamla Nordman när de var som bäst. Och darlingen har ju spelat med dem så jag har liksom inget riktigt val härhemma, haha! Håkan "Stel som en pinne" Hemlin blev så till sig att han tog ett par okoreograferade danssteg.
Androla gjorde ett mycket bättre nummer och Carola hade plockat fram ödmjukheten och satt på sig en second hand-klänning och allt. Snuttan. Jag tyckte lite synd om henne. Men låten är:
1) FÖR stressig
2) Inte en duett-låt
3) Inte tillräckligt bra
4) Andreas kan briljera i den men den tar inte fram Cs kvalitéer
Och Sibel känns väl OK. Hon glider lite för mycket i de sura regionerna för min smak och det dessutom i inledningen. Aj, i mina öron och sen har hon tappat mig. Men bruden har nåt visst som fäster. Dock INTE låten men väl hennes framförande av den.
Ja, behövs inte kommenteras mer.Cissii skrev:Min sambo sa just helt allvarligt Va heter dom Kalla Kårar ?! (om caracola, hihi )
Operabruttan är lite kul på nåt vis. Suzzie - GÄSP!
Pudlarna missade jag men darlingen sa att de var ett mycket bättre framförande denna gången. Ola sjöng MYCKET bättre men DÄR kan vi väl snacka fotbollssång, eller?
Jag har fortfarande Sanna som vinnare men jag kan leva med att Nordman eller Perelli åker till Serbien också.
Kram Jannika
Jag hakar på här
.
Har hört Sibels låt några gånger på radion nu och tycker att den är såååå bra, så bra att jag tycker att hon ska ta hem alltihopa. Hörde också på radion, rix morgonzoo, att Gert Fylking har startat en Christer Sjögren-kampanj, ha ha, och tryckt upp rosa t-shirtar med foto på Christer och "feltrycket" Bagdad
.
Jag insåg igår att jag inte kommer att kunna se finalen. Vi flyttar ju på lördag, och Viasat-killen kommer inte förrän på måndag
. Eftersom det är första kvällen i nya huset så vill vi inte ge oss iväg heller, eftersom det förmodligen är jobbigt som det är med flytten för lilla älsklingen. Eller vad tror ni?
Har hört Sibels låt några gånger på radion nu och tycker att den är såååå bra, så bra att jag tycker att hon ska ta hem alltihopa. Hörde också på radion, rix morgonzoo, att Gert Fylking har startat en Christer Sjögren-kampanj, ha ha, och tryckt upp rosa t-shirtar med foto på Christer och "feltrycket" Bagdad
Jag insåg igår att jag inte kommer att kunna se finalen. Vi flyttar ju på lördag, och Viasat-killen kommer inte förrän på måndag
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Håller helt med om Sibel.Hon är helt fantastisk.Vilken röst och inlevelse.Det tyckte jag redan när hon var med i Idol.Förstår inte varför man inte hört något av henne fram till nu.När hon står på scen så bara hajar man till.Peter Swartling från Idol har visst varit och stöttat henne.Lobilina skrev:
Har hört Sibels låt några gånger på radion nu och tycker att den är såååå bra, så bra att jag tycker att hon ska ta hem alltihopa. Hörde också på radion, rix morgonzoo, att Gert Fylking har startat en Christer Sjögren-kampanj, ha ha, och tryckt upp rosa t-shirtar med foto på Christer och "feltrycket" Bagdad.
?
Hon var morgon gäst på rix fm och berättade att hennes skiva skulle komma ut i går.Jag kommer garanterat att införskaffa en sådann.Det var inte bara ballader utan låtar i lite snabbare tempo oxå.
Hörde det där om Gert Fylking och skrattade högt.
Jag håller alla tummar och tår för Sibel på lördag.
ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07
Jahapp - då är det FINAAAL!!!
Här har vi sovit middag allihopa för att palla med trycket ikväll, småtjejerna har blivit lovade att vara uppe så länge de orkar med pizza, chips och cola - så här lär vi hoppa runt höga på socker och smask hela kvällen \:D/
Så vad tror ni? Vad hoppas ni? Och vem blir jumbon?
Jag är bevisligen helt urusel på att gissa, men jag gör ett försök ändå
Jag TROR
: Charlotte Perelli som etta, Christer Sjögren tvåa och Sibel trea
Jag HOPPAS [-o< : BWO vinner
JUMBO :^o : Frida...
Vad tror ni andra?
Här har vi sovit middag allihopa för att palla med trycket ikväll, småtjejerna har blivit lovade att vara uppe så länge de orkar med pizza, chips och cola - så här lär vi hoppa runt höga på socker och smask hela kvällen \:D/
Så vad tror ni? Vad hoppas ni? Och vem blir jumbon?
Jag är bevisligen helt urusel på att gissa, men jag gör ett försök ändå
Jag TROR
Jag HOPPAS [-o< : BWO vinner
JUMBO :^o : Frida...
Vad tror ni andra?
TROR: Sanna
HOPPAS: Sanna, Nordman eller Perelli funkar för mig men har ingen jättefavorit. Förra året var det Sarah D-F big time för mig. Och Nella-i-magen!
JUMBO: Amy (tyvärr) eller Frida
VILL INTE: Linda eller BWO - urk...
Förutom Linda och BWO kan jag tänka mig vem som. Tycker överlag att det är rätt bra lägsta standard och rolig spridning i årets final.
Kram Jannika
HOPPAS: Sanna, Nordman eller Perelli funkar för mig men har ingen jättefavorit. Förra året var det Sarah D-F big time för mig. Och Nella-i-magen!
JUMBO: Amy (tyvärr) eller Frida
VILL INTE: Linda eller BWO - urk...
Förutom Linda och BWO kan jag tänka mig vem som. Tycker överlag att det är rätt bra lägsta standard och rolig spridning i årets final.
Kram Jannika
Hm, ja det är inte helt lätt. Många jämna bidrag. Ingen självklar vinnare - och framför allt ingen vinnare i ESC.
Vilka är det nu då...
Charlotte, Sibel, Rongedal, Linda B, Christer, Amy D, Sanna, Frida, Nordman och BWO.
:-k Jag tror nog på Charlotte - hoppas hon gör en ännu sexigare variant i så fall, tyckte inte riktigt att hon vågade hela vägen sist. Eller Sanna - hon verkar ha en stor beundrarskara.
=D> Vi vuxna här hemma hoppas på Rongedal och =D> Vera hejar på Linda Bengtzing.
Mmm, Frida blir nog sist, men jag tycker ju att Christer borde hamna där. Tänk om han hade haft en gnutta humor och gjort en kul grej av låten, då hade det gått hem, men nu är det BARA pinsamt...
/LO
Vilka är det nu då...
Charlotte, Sibel, Rongedal, Linda B, Christer, Amy D, Sanna, Frida, Nordman och BWO.
:-k Jag tror nog på Charlotte - hoppas hon gör en ännu sexigare variant i så fall, tyckte inte riktigt att hon vågade hela vägen sist. Eller Sanna - hon verkar ha en stor beundrarskara.
=D> Vi vuxna här hemma hoppas på Rongedal och =D> Vera hejar på Linda Bengtzing.
Mmm, Frida blir nog sist, men jag tycker ju att Christer borde hamna där. Tänk om han hade haft en gnutta humor och gjort en kul grej av låten, då hade det gått hem, men nu är det BARA pinsamt...
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum