Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

Jag tror ni är gravida hela bunten!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla rara kacklare!
Tinis skrev:Men gener och stjärnor???? HUR hänger det ihop. Om nu jymden bestämmer hur vi blir, vad gör generna då????
Ja si du, DET får de lärde tvista om. Men min tro är att det inte är så stor skillnad på micro och makro-kosmos. Våra sinnen är ganska begränsade och vi mänskor gör vårt bästa för att beskriva den verklighet vi tror oss uppfatta. Jag gissar att det finns MYCKET mer än vi små gråsuggor i världsalltet kan förstå. Och det ena behöver ju inte utesluta det andra. Same, same but diffrent, liksom. :roll:

Och 22:an, det är ju då numerologi. jag blandar friskt som du kanske märker, haha! Imon den grenen räknas 22 som ett högenergital. Individer med dylika har fått med sig en växel extra och deras uppdrag på jorden är ansvarsfullt. Högenergin kan ta ett tag att bemästra och på vägen kan det bli både dikeskörning och stjärnskådning men de kommer att lämna avtryck. En 22:a kan också välja att vara en helt vanlig 4:a (2+2) men det brukar inte göra dem särskilt lyckliga. Som Anna brukar citera "A man's got to be what a man's got to be." eller nåt sånt.

Lillan har en betydligt coolare Måne (den allra coolaste man kan få tror jag) men en energisk Solplacering. Och i jämförelse med Ögonstenen kanske de flesta barn känns rätt lugna, eller? :lol: (Med reservation för typ tusen grejer, jag har ju ingen koll på var någonting hamnar i de båda barnens horoskop. Planeternas teckenplacering är lätt att kolla i en stjärntabell.)

Månen är känslolivet medan Solen visar livsvägen. Solen brukar slå igenom fullt ut när man inom astrologin räknas som vuxen, nämligen vid 30.

Päivi, GUD vad häftigt! Vilket jag tycker ytterligare belyser min utvikning om hur stjärnor och annat hänger ihop. Det är inte mycket man vet.... Egentligen.

Och vilken VACKER kristall! Den kändes som en liten ikon. Hur GÖR man om man vill lägga in en länk så där snajdigt? Miar70 tex är ju världsbäst på det.

Och tack för din alligatorförklaring. Tänk att du struttade runt där som liten och bondade med Smilet. Jag blir nästan lite rörd när jag tänker på det. Det är nåt speciellt med barn och djur.

Gabban! ALLVARLIGT! Både morgon OCH kväll VARJE dag? Hur hinner ni med det? Jag tror jag måste döpa om Mr Cool till Mr Energetic. Jag vet ju att DU har energi så det räcker och blir över och nu förstår jag var du gör av med en del av den. Plötsligt var 18 år ihop heeeelt förklarligt liksom. :shock: Vilket bara det är imponerande. RESPECT. 8)

Elle, jag har faktiskt aldrig provat eltandborste. Känns lite... nördigt. Både den bildliga och den bokstavliga. SÅ svårt är det ju inte att borsta manuellt även om just makens tandborste inte skulle vara hemma, tänker jag. Eller? Jag kan ha fel. Det händer. Fast inte så ofta. :lol:

Kram på er! Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Och NU tror jag faktiskt att Katten snart meddelar tillkomsten av en liten Kotte! :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika skrev:Elle, jag har faktiskt aldrig provat eltandborste. Känns lite... nördigt. Både den bildliga och den bokstavliga. SÅ svårt är det ju inte att borsta manuellt även om just makens tandborste inte skulle vara hemma, tänker jag. Eller? Jag kan ha fel. Det händer. Fast inte så ofta. :lol:

Kram på er! Jannika
Maken berättade just skillnaden,,, :lol: :lol: :lol: Manuell tandborste är som att använda sopborste på golvet, eltandborsten är som en dammsugare :lol: :lol: :lol:

kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev: Hur GÖR man om man vill lägga in en länk så där snajdigt? Miar70 tex är ju världsbäst på det.
Godmorgon Jannika!
Vad ser jag - är jag världsbäst 8) :lol: :!: Haha, ja då måste jag ju såklart dela med mig :wink: :lol:
Jag kopierar helt enkelt adressen uppe i adressfältet (du vet, där det står http:// osv....) , och klistrar in den!

Hoppas du förstår hur jag menar, jag är inte världsbäst på att förklara :roll:

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gud, jag som tänkt köpa en eltandborste till Anton i två-årspresent, det kan jag ju inte göra nu utan att det blir lite... :roll: opassande...? :shock:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Klart att Anton skall ha en egen eltandborste! :D Med Shrek-motiv. 8)
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Men snälla allihopa!!!! :shock: :shock: :shock: GÖÖÖR ni inget annat än borstar tänderna?
Herregud, jag som är helt ur tandborstningen för tillfället, maken måste liksom påminna mig hela tiden....
Jag skulle nog behöva lite tanketips här om någon av er har lust att dela med sig :roll: !

Jannika, jag tittade på din kompis på Så ska det låta igår. ÅÅåhhh, vad han är bra! :D :heart:
Lite Lassie - jag har faktiskt en gång i tiden bott granne med honom, men jag tvivlar starkt på att han ens såg mig, jag var en liten fjortis då.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jaaaa! Men så klart! Tack miar70. Men då måste man ju vara lite försigkommen och VETA att man ska tipsa nån om just den länken innan man sitter där och har börjat skriva, eller? LOST är bara förnamnet. :roll:

JennyH, efter det här tycker jag nog också att det känns lite opassande med en elis till Anton. Var sak har sin tid, liksom. :lol:

Ebbab, jag har spelat in och ska kolla nån gång i framtiden! Han är ju en mycket energisk och medryckande människa, den gode Fredrik. Det sitter inte fast nånstans om man säger. :D På Nellas dop styrde han upp fikat och sjöng nya verser på gamla julgransplundrarlåtar så det stod härliga till. En frisk och rolig fläkt! Förutom att han spelar piano som en gud, har rustat hela deras nya stora hus, är superekonomisk, har startat mansgrupper i Stjärnsund och är djävligt trevlig att umgås med. Rätt komplett. :D Så ni har bott grannar? I villastan? Päronen bor ju (nu i alla fall) precis vid barnens dopkyrka!

kiki, menar han den bokstavliga eller den bildliga? :shock: :lol:
kiki skrev:Maken berättade just skillnaden,,, Manuell tandborste är som att använda sopborste på golvet, eltandborsten är som en dammsugare
Näe, det här GÅR inte! Jag måste faktiskt jobba. :(

Puss och kram Jannika
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika skrev: kiki, menar han den bokstavliga eller den bildliga? :shock: :lol:
kiki skrev:Maken berättade just skillnaden,,, Manuell tandborste är som att använda sopborste på golvet, eltandborsten är som en dammsugare
:mrgreen: han menade nog bokstavligt (annars behöver jag ju inte honom om man så säger) men jag tyckte den passade bra här.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:Så ni har bott grannar? I villastan?
Jopp, i villastan. Fast när jag tänker efter så var jag inte ens fjortis! Sisådär 12, och han måste ju ha varit tonåring redan.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Okej, har ni läst det här, apropå tandborstning...
http://www.expressen.se/sex/1.1076432/h ... tandborste

Själv blir jag liiiiite tveksam :shock: :oops: !
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: :lol:
Ja, fanns dom bara med Shrek-motiv så :!:

Måste vara någon som tjuvläst här på forumet som kommit på idén. Eller föresten, vem var det som började snacka tandborstning?? K-ina?? Är det du som står bakom lovebrush :shock: ??
K-ina

Inlägg av K-ina »

Oskyldig! Jag har alltid bortat för hand... :lol: Men den där liknelsen med dammsugaren gör ju att man börjar undra om man missat nått? :shock:

Såg åxå din kompis igår och satt och tänkte på att jag känner nån som känner han... Tänk så litet som kan glädja en människa! :lol: BÄST var han i allafall igår!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina

Inlägg av K-ina »

Oskyldig! Jag har alltid bortat för hand... :lol: Men den där liknelsen med dammsugaren gör ju att man börjar undra om man missat nått? :shock:

Såg åxå din kompis igår och satt och tänkte på att jag känner nån som känner han... Tänk så litet som kan glädja en människa! :lol: BÄST var han i allafall igår!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"