Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

anna skrev:
Och du....vi VILL se en liten rapport i träningstråden på söndag, SNÄLLA, SNÄLLA, bara något litet?? :shock: :wink:
Ok, anna, för DIN skull då :wink: Jag satsar på en skogsrunda i morgon!
Gotlandsmamma skrev:TINIS!! Mascara är ett MÅSTE! Man måste piffa till sig. Så det så!
Då känner man sig snyggare o mår bättre. Så det så! Skulle inte du dricka vin med din man?
jamen det är ju så jobbigt att tvätta av det på kvällen! Men jag skulle aldrig gå till jobbet utan! Dricka vin? Med vem? 8)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Gotlandsmamma skrev:...och kan komma på mig själv med att jag drömmer mig bort till tiden då man var queen på dansgolvet och yrde runt som en glad duracell-kanin...uppklädd, snygg o sprallig. Nu ÄR man mamma.
Men det går att kombinera, jag lovar! ;) Jag var ut förra lördagen och dansade flera timmar :lol: och hade sååå kul!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Gotlandsmamma skrev:
Elle, lycka till med nattmål. Berätta om hur det gått!
Vart ska ni flytta? Nicke nyfiken är framme!
Rapport kommer imorgon! Vi flyttar inom Södermalm. Jag bara äääälskar denna del av Söder. Grönska, närhet till vatten, vackra hus, bra med kommunikationer, lugnt, mysiga restauranger... Och nu när vi kommer ner i markplan med härlig uteplat in mot en fin gård så blir ju livet hemma med två små så mycket lättare.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag tror dig Sussi. Men man ska ju ta hand om småttingarna dan efter...även om maken skulle ta dem, känns det surt att vara småbakis...ja ja. Allt har väl sin tid. Gud vad trist jag blev. Skäms på mig!
Ni får komma till kobben i sommar o dra med mig ut, så får vi smeta på oss massor av mascara o dricka champagne så vi storknar. VÄLKOMNA på hejdundrande fest! Jag fyller 30 i år, så jag vill fira MYCKET!!!

Har tänkt gå o duscha länge nu, men sitter ju hellre här. VARFÖR?
Sjukt beroendeframkallande.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Gotland är ju helt underbart vackert!!! :D
Vi var där för c:a 10 år sedan (?) innan barnen.
Tyvärr med lite fel resesällskap... :? Per hade en kompis som vi båda tycker mycket om! Jättetrevlig kille! :D Han hade träffat en tjej, och vi skulle dit med dem båda. Vi hade aldrig träffat tjejen, men tänkte att om han är ihop med henne, måste hon väl vara trevlig??
Icke... :shock: :roll: Vi hyrde en mysig lägenhet innanför urarna tillsammans.
Hon körde med honom hela tiden. Hämta den, hämta den, gör det och det, och han sprang som en toffel. HELA veckan skulle vi göra precis allt tillsammans tyckte hon, och det var HON som bestämde att vi skulle sola hela tiden, vart vi skulle gå på kvällen o.s.v o.s.v :roll: Och när vi skulle gå, tog hon, och då överdriver jag inte, 2 TIMMAR på sig för dusch, hår och make-up. Varje kväll. Vi andra satt och väntade och väntade, och hon tycktes aldrig bli klar.
När vi till slut kom till någon restaurnga och maten kom hittade hon alltid något att klaga på, antingen maten, eller stället vi var på :roll:
Jösses, vad trist det var, särskilt i och med att HAN var så trevlig, vi fattade ingenting vad han såg hos henne! (de är numera gifta och har 2 barn, vi umgås inte längre...)
På dag 5 fick jag och Per nog och slet oss loss och hittade på lite aktiviteter i stället, vi orkade inte sola mer. Det var dessutom mulet den dagen, men hon sa att soldiset tog lika bra som ren sol, och skulle nödvändigtvis sola i alla fall. :twisted: Då räckte det!
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Elle, ska du redan sätta hel natt på Lilly? Hon föddes ju nyss! :shock: :D. Jag kände att jag ville ha vällingen på plats innan attityden fanns för 12-timmarsnatt. Eller pratar vi inte så lång natt kanske?
Gotlandsmamma

Söder är fantastiskt!
Bodde i Sthlm i 2 år när jag gick på Idrottshögskolan. Bodde dessvärre inte på Söder men gjorde min slutpraktik på Mariaskolan och det var ljuvligt att åka dit, gå längs med gatorna och känna pulsen, men ändå ett, som du skriver, skönt lugn. Mariaskolan var magnifik. Men just då hade vi orientering o det var lite trist att ha den i Tantolunden...hm! Lite för LÄTT.
Gäst

Inlägg av Gäst »

haha, anna! Det är verkligen inte lätt alla gånger. Även de närmsta vänner kan visa upp oanade sidor när man ska bo tillsammans.

Förresten, anna, vilket forum är du kontrollant för?
Gotlandsmamma

Ja, shit pommes friiiiiites, hon är inte gammal Lilly. Redan sova hela natten. Vojne! GO for it. Men, när kan man räkna med att de sover en hel natt?

Hur mkt får vuxna sova på shn-kursen? Lite eller ingenting alls?
Gotlandsmamma

När jag är på ÖF pratas det mkt om sovandet hit o dit...h*n krånglar hit o dit...sover inte...vaknar för tidigt....jag vet INTE vad jag ska säga. Om jag ska ge råd, om jag ska tips om hemsidan, om jag ska lägga mig i...utan sitter mest där som ett miffo o bara tänker - gud vad gött jag har det. Men ska man ge sig på folk eller bara hjälpa dem som själva sökt sig hit???????????? :roll: :roll:
Elle

Inlägg av Elle »

Tinis skrev:Elle, ska du redan sätta hel natt på Lilly? Hon föddes ju nyss! :shock: :D. Jag kände att jag ville ha vällingen på plats innan attityden fanns för 12-timmarsnatt. Eller pratar vi inte så lång natt kanske?
Ja, du jag hänger inte heller med, tiden bara ruuusar iväg :shock: ! Hon är 4 månader och på "besiktningen" på BVC idag så mätte hon 65 cm och vägde 7630 g. Hon har natt 20-07.30. Vällingen är på plats och grötsmakis SLUKAS med förtjusning. Dottern är MYCKET matglad! Så jag känner att hon verkligen är redo för hel natt, har den sista veckan vaknat senare och senare på natten och inte varit så intresserad av mat. Så jag känner mig coool 8) inför natten.

Krümel

Inlägg av Krümel »

Tinis: Jag kan inte låta bli att läsa i Jannikas kackeltråd också men har inte skrivit nåt (än...). Tack för skratt där förresten... :D Jag tycker det är perfekt att börja jobba några dagar i veckan. Så gjorde vi med Lovisa också och det passar bådas jobb bäst också så vi kör så nu med. Nackdelen är att min man inte är hemma själv med barnen någon längre sammanhängande period. Men det funkar rätt bra ändå.

Gotlandsmamma: Ja, det var det jag misstänkte angående medeltidsveckan. Usch, det vill vi inte vara med på.
Men i sommar blir vi nog mest hemma iallafall. Mina föräldrar köpte en sommarstuga, eller snarare sommarhus, vid en jättehärlig sjö i somras, så vi kommer nog att vara där en del också. Hoppas det blir en fin sommar.

Jag jobbar med lite av varje! :D Eller egentligen är jag marknadsansvarig på mina föräldrars företag. Vi tillverkar egenutvecklade maskiner till byggbranschen. En liten nisch inom byggbranschen är det. Det går väldigt bra och vi säljer maskinerna genom återförsäljare i hela Europa, USA, Japan mm. Men just nu ska jag jobba mer intensivt med organisationsutveckling. Låter ju lite högtravande för ett litet företag med 25 anställda :wink: .
Jag är ju ekonom och när jag bodde i Tyskland jobbade jag på en konsultfirma. En sån där hemsk som man anlitar när man behöver säga upp folk men inte vill göra det själv... :? Trodde det var mitt drömjobb men det var det inte. Man vill ju ha ett liv också. Det var bara jobb hela tiden. :shock: Hursomhelst lärde jag mig iallafall massor som jag har bra nytta av nu. :D

Men det där med att klä upp sig blir det dåligt med. Det är ju ett verkstadsföretag och de flesta har typ blåställ (fast svart) på sig. Det är både bra och dåligt att inte behöva klä upp sig tycker jag. Lite trist ibland men mest skönt. Kommer ihåg när jag fick lov att ha kostym varje dag. Jag var ju typ den yngsta på konsultfirman och hade börjat som praktikant så lönen motsvarade inte förväntningarna på hur man skulle se ut. :roll: Drygt var det att stryka och fixa hela tiden också.

Äh, jag förstår inte varför jag blir så långrandig hela tiden. Nu måste jag gå och lägga mig. Ska stoppa in öronproppar så mannen får ramsa om det behövs. Hannes brukar ha ett kort uppvak i vargtimmen men blir tyst av en ramsa. Men jag vaknar alltid först. Godnatt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag missionerar för fullt, på gränsen till jobbigt tror jag. Jag är så uppfylld, så enormt övertygad så jag KAN inte vara tyst!

:D
Elle

Inlägg av Elle »

Gotlandsmamma skrev: Hur mkt får vuxna sova på shn-kursen? Lite eller ingenting alls?
Räkna med att vara vaken hela första och andra natten. Sover, ja det gör vi på dagarna.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Gonatt alla! Ni är för goa!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"