Ja, jag vet, det är ungefär som med tandtråd, det är jobbigt när man inte varit där och petat på ett tag...det blir liksom inte av dåJannika skrev: Har ni lagt märke till att ju mer man borstar tänderna desto mer vill man göra det? Rent logiskt borde man ju känna sig lite nöjd och mätt på tandkräm då, men inte.... Tror jag ska föreslå en repris ikväll.![]()
Surkål och ödlor
-
Gäst
Då ska vi se... Ögonstenen var det. Nu ser jag inte i profilen ju.
Du har fått TVÅ högenergibarn. Är pappan en Duracellkanin? Eller är det din genbank?
Kram Jannika
Jannika skrev:
Har ni lagt märke till att ju mer man borstar tänderna desto mer vill man göra det? Rent logiskt borde man ju känna sig lite nöjd och mätt på tandkräm då, men inte.... Tror jag ska föreslå en repris ikväll.![]()
Jannika skrev:
Elle, du behöver ju inte åka bort för att vara cool. Du ÄR coolheten och klokskapen personifierad. 8)
Men i klass med Elle lär jag aldrig bli, är inte gjord av det virket.![]()
-
Gäst
Mannen tittar på Balckadder och jag känner mig lat...
Så då kan jag lika gärna sitta här och kackla om vatten eller Marior, eller hur det nu var...
Vatten är väl enklast. Då slipper jag dubbelkolla en massa namn...
Masaru Emoto är en japansk forskare som har lyckats fotografera
iskristaller. Med tanke på att is är en smältande vara är det inte det lättaste att fotografera dessa, men slutligen, efter mycket trail and error, så lyckades han!
Det han kom fram till var mycket spännande:
vanligt kranvatten i de felsta storstäder har svårt för att bilda kristaller.
Det är så mycket klor i kranvatten att vattnet helt enkelt inte klarar av att bilda några kristaller.
Det gör däremot källvatten - mineralvatten!
Efter de första fotografierna började han experimentera med musik. Reagerar vattnet på musik? Och vad händer om två olika prov på samma vatten utsätts för olika slags musik? Klassiskt musik vs Heavy Metal?
Mycket riktigt blev det väldigt olika resultat. Vattnet som hade fått lyssna på klassiskt musik bildade mycket vackra kristaller, medan vattnet som hade fått lyssna till agressivt heavy klarade inte alls att bilda några kristaller! OBS! Samma vatten!
Nästa steg blevatt utsätta vattnet för ord. Han skrev ordet "kärlek" och "tacksamhet" på en bit papper och tejpade fast den på en vattenflaska med orden riktade inåt, mot vattnet - så att vattnet kunde "läsa" orden. en annan flaska - åter med samma slags vatten - utsattes för orden "din dåre". Återigen resulterade detta i helt olika resultat: kärlek och tacksamhet - vattnet bildade mycket vackra kristaller, medan den andre inte klarade alls av att bilda några kristaller. Samma vatten! Här nedan ser ni en bild på en av kristallerna:
http://www.masaru-emoto.net/english/ephoto.html
Nu är det ju så att människorkroppen består till 70 % av vatten
så detta att vatten kan reagera - och reagerar - på känslor, på energin som kommer från ord och på musik tycker jag är fullständigt logiskt. Det är det slutgiltiga beviset på att allt består av energi - om man går ner till molekylnivå resonerar han, och jag är benägen att hålla med... altt har sin egen energi; ord, skrift musik och absolut tankar och känslor... 
Så då kan jag lika gärna sitta här och kackla om vatten eller Marior, eller hur det nu var...
Vatten är väl enklast. Då slipper jag dubbelkolla en massa namn...
Masaru Emoto är en japansk forskare som har lyckats fotografera
Det han kom fram till var mycket spännande:
vanligt kranvatten i de felsta storstäder har svårt för att bilda kristaller.
Det gör däremot källvatten - mineralvatten!
Efter de första fotografierna började han experimentera med musik. Reagerar vattnet på musik? Och vad händer om två olika prov på samma vatten utsätts för olika slags musik? Klassiskt musik vs Heavy Metal?
Mycket riktigt blev det väldigt olika resultat. Vattnet som hade fått lyssna på klassiskt musik bildade mycket vackra kristaller, medan vattnet som hade fått lyssna till agressivt heavy klarade inte alls att bilda några kristaller! OBS! Samma vatten!
Nästa steg blevatt utsätta vattnet för ord. Han skrev ordet "kärlek" och "tacksamhet" på en bit papper och tejpade fast den på en vattenflaska med orden riktade inåt, mot vattnet - så att vattnet kunde "läsa" orden. en annan flaska - åter med samma slags vatten - utsattes för orden "din dåre". Återigen resulterade detta i helt olika resultat: kärlek och tacksamhet - vattnet bildade mycket vackra kristaller, medan den andre inte klarade alls av att bilda några kristaller. Samma vatten! Här nedan ser ni en bild på en av kristallerna:
http://www.masaru-emoto.net/english/ephoto.html
Nu är det ju så att människorkroppen består till 70 % av vatten
-
Gäst
Nu har Jannika svårt att hålla isär trådarna här! Men vad gör det, för jag hänger ju överallt!
Jag döööör så spännande det är med didära schänona. Vill ha mer! Snart får jag betala va?
Snart VILL jag betala för det här är så kittlande.
Men vilken underbart träffande analys av Ögonstenen. Du fattar vilken trotsålder vi har haft med honom. Ett HELT år mellan tre och fyra, med en gudasänd paus precis när lillasyster föddes.
Han ÄR verkligen en forskare ut i fingerspetsarna. Vetgirigare finns inte, jag kan inte riktigt uppskatta det fullt ut för det är Hur? Var? Varför? Hur funkar? Vad händer? osv dagarna i ända. Och så en superkänslig liten sparris med STOR passion. Det är tårar och skratt och dramatik redan nu! Vill definitivt ha kontroll. Du vet, sitter i mitt knä halva första simskolelektionen och VÄGRAR gå i. Sen plötsligt har han kollat in allt och vet vad som gäller och då är han värst av alla i vattnet.
Jag upplever dottern som betydligt mer sansad än storebror. Hon bläddrar fint i en bok, vilket Ögonsten INTE hade gjort vid 1 års ålder. Vi tejpade många böcker då, minns jag. Duracellkanin, haha!
Njae...vet inte riktigt. Han får ju endel gjort den mannen, på måååånga plan men det är jag som är hysterikan i familjen om man säger så...
Men gener och stjärnor???? HUR hänger det ihop. Om nu jymden bestämmer hur vi blir, vad gör generna då????

Vad menar du med detta? :-kJannika skrev:Och 22 på dagen också.
Men vilken underbart träffande analys av Ögonstenen. Du fattar vilken trotsålder vi har haft med honom. Ett HELT år mellan tre och fyra, med en gudasänd paus precis när lillasyster föddes.
Jag blir nästan tårögd, Jannika! Vet du om att du ger så mycket till alla?! Du fullkomligt sprutar ur dig energi och positiva vibbar (haha, jag börjar kunna new age-tugget!)Jannika skrev:Jag gissar att ögonstenen ger sig i kast med saker helhjärtat och utan skyddsnät. En född forskare. Vill ha kontroll. Finns MYCKET mer under ytan än vad lilla ögonstenen släpper fram i dagsljuset. Intressant!
Han ÄR verkligen en forskare ut i fingerspetsarna. Vetgirigare finns inte, jag kan inte riktigt uppskatta det fullt ut för det är Hur? Var? Varför? Hur funkar? Vad händer? osv dagarna i ända. Och så en superkänslig liten sparris med STOR passion. Det är tårar och skratt och dramatik redan nu! Vill definitivt ha kontroll. Du vet, sitter i mitt knä halva första simskolelektionen och VÄGRAR gå i. Sen plötsligt har han kollat in allt och vet vad som gäller och då är han värst av alla i vattnet.
Ojoj, det är ju så man blir nervös!Jannika skrev:Du har fått TVÅ högenergibarn. Är pappan en Duracellkanin? Eller är det din genbank?
Men gener och stjärnor???? HUR hänger det ihop. Om nu jymden bestämmer hur vi blir, vad gör generna då????
Eltandborste?Elle skrev:TYPISKT att jag är solokvist här ikväll. Känner plötsligt STORT behov av att borsta tänderna.
Päivi -
ojdå
! Jaha, man lär sig nåt nytt varenda dag... och det där var ju helt otroligt intressant! Tänka sig, vanligt vatten...
Är du med gravid, Tinis

Tinis skrev:Eltandborste?Elle skrev:TYPISKT att jag är solokvist här ikväll. Känner plötsligt STORT behov av att borsta tänderna.
Är du med gravid, Tinis
-
Gäst
-
Lua
-
Gäst
Men guuuud, vad ni borstar tänderna!! Här borstar vi morgon & kväll, vare sig det behövs eller inte...
Fast på måndag åker maken till Brasilien med tandborsten, så då blir det till att plocka fram eltandborsten igen *suck* 
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jag klarade av fredagsborstningen redan igår så jag roar mig vid datorn i kväll!
Päivi?!!!! HUR kan vattnet "läsa" av orden? Att det tar upp vibrationer från musiken köper jag. Men ord som är SKRIVNA? Vad händer där? Behöver man inte ens uttala orden?
Päivi?!!!! HUR kan vattnet "läsa" av orden? Att det tar upp vibrationer från musiken köper jag. Men ord som är SKRIVNA? Vad händer där? Behöver man inte ens uttala orden?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Den här slog alla rekord,Gablex skrev:Men guuuud, vad ni borstar tänderna!! Här borstar vi morgon & kväll, vare sig det behövs eller inte...![]()
Fast på måndag åker maken till Brasilien med tandborsten, så då blir det till att plocka fram eltandborsten igen *suck*
Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067