Ska boken läsas innan?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Angela

Ska boken läsas innan?

Inlägg av Angela »

Hej alla!
Kan någon tala om för mig om man behöver läsa boken innan man börjar med behandlingen eller räcker det med att man läser det som står här?

Jag har 3 barn varav sista älsklingen inte sover. Han är nyss fylda 1 år och vi har inte sovit mer än 1,5 tim åt gången sen han föddes, alltså han vaknar varje 1,5 tim hela natten lång och varje gång så gallskriker han så vi nu börjar få smått hörselont för att inte tala om vad grannarna tycker :roll:

Jag köpte boken igår av ren slump (till min gjädje) men inser att jag inte hinner läsa men vill gärna försöka tillämpa metoden. Jag vill inte göra fel därför undrar jag om någon kan hjälpa mig med svar vore tacksam! :D
/Angela
Mamma till Chrippa 11, Emma 3 & Alex 1.
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Mitt tips är att läsa så att ögonen blöder, så att allt sitter i ryggmärgen när du står där mitt i natten och attityden kanske börjar svikta. Min erfarenhet är att om man inte vet hur man ska agera så kommer vargarna in i lillens sovrum snabbare än kvickt :wink: . Men jag tror att du klarar dig på att läsa alla låsta trådar här, fast boken är ju ännu bättre. Jag lovar att du tjänar på att läsa :lol: :wink:

Lycka till och vi finns ju alltid här för att stötta och hjälpa :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Angela

Inlägg av Angela »

Hej o tack Ida för ditt svar.
Jag förstår att boken är bäst o komplett är bara så angelägen med att börja och egentid för att läsa o förstå boken finns inte riktigt. Men visst man kanske får lugna sig lite o ta sig tid, har massa frågetecken kring ramsan (vad man ska välja för låt som ska passa) samt om man ska buffa eller inte...

/Angela :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Angela och välkommen :D

Jag håller med ilindström till 100% - du har igen all tid du lägger ner på att läsa, flera gånger om!

Att "hasta" igång kuren gör att det tar längre tid, så ta en eller ett par dagar till att plugga, göra schema och förbereda dig så kommer kuren att gå galant!

Och bolla dina funderingar här med oss!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Livi

Hejsa!

Inlägg av Livi »

Jag tycker du ska läsa så mycket du bara orkar!!

Det är bättre att det få ta lite längre tid innan du kommer igång än att starta nu och det inte blir rätt från början..

Jag läste själv på för lite, och det ångrar jag verkligen nu.. :cry:

Lycka till!

Mvh Johanna
Storasyster L -07 SHN vid 9 månader
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Angela

Inlägg av Angela »

Tack alla ni som svarat :D
Håller på att läsa för fullt och vi ska sätta igång så fort vi känner att det sitter, nu är iaf schemat klart!
Återkommer till er när jag behöver råd!

Tack // Angela
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vi finns här :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:thumbsup:
Låter som en utmärkt strategi - välkommen tillbaka :D :!:
:heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "