Visst kan man tillåta sig ett uppllock av gosedjur på kvällen, men inte trafikera typ E4:an
Och lägga sig själv gjorde han också, BRA!!!
Visst kan du låta herrn ligga och prata och filosofera om han väljer det på dagvilan - du kan bara ge honom förutsättningarna att sova, men själva sovandet måste han sköta själv!
Jag tycker som sagt schemat ser jättebra ut, med lagom avstånd mellan måltiderna - ofta sjunker aptitet i den här åldern och det bästa är att göra så liten affär av det som möjligt! Min Frida, som är jämnårig med din son, äter alla sina måltider själv. Jag ställer helt enkelt fram maten och sen får hon äta, inte använder hon sked sådär jättefrekvent, det är mest händerna, men är hon hungrig så äter hon med GOD aptit! När hon börjar mata hundarna är hon mätt, då torkar jag av och tackar för maten, och så får hon gå ner. Ibland kommer hon traskande tillbaka, och vill ha mer, och då får hon det, men jag tjatar och trugar aldrig!
Och jag törs lova dig att det är INTE för att han är hungrig som han vaknar på natten - morgonnattsvälling är nåt bebisar under fyra månader kan behöva
En sak har jag, och många med mig härinne, lärt mig: vi säger lite om våra rutiner och annat på BVC, för där får man bara höra att barn tar den sömn de behöver, och att det normala behovet ligger mellan 8-16 timmar... Det är ju inte litet spann, detothelia skrev: Jag berättade åt vår rådgivningstant att vi försöker styra sonens sömn och hon stirrade galet på oss. Man märkte liksom att hon tyckte att vi gör fel.
Så när min bvc-sköterska pratar sömn osv, så säger jag alltid bara att allt funkar bra - men jag vet att några på forumet har helt andra erfarenheter också, och t o m fått informera om shn! Men som sagt, vänta dig inte vågen och stående ovationer där när du nämner rutiner och sömn
Vi hörs i morr´n!
Sov gott