/Fjällmor
Surkål och ödlor
Alltså, du har ju alla oss! TÄNK vilken rolig bröllopsfest med hela det här gänget! Ja, eller vilken sorts fest som helst faktiskt!kattklo skrev:Alltså vårt problem är om vi fortf har några vänner!
Fjällan, jag VET! Det bara säger swisch och sen är man lost.
kiki, försök inte kokettera med din humorlöshet, du är för läääänge sen avslöjad som en sann komiker.
Och Päivi, eller Finskon, som du ju också kallas, VARFÖR har du valt att träffa Smilet? Och HUR kan du minnas henne så väl att du vet att det inte är nyss nämnda på bild? Och VILKEN sorts närkontakt har ni haft? Va va va? Har det med han med ödlorna att göra eller är det någon annan ännu för oss okänd böjelse som här blir outad?
Hm. Jo. Alltså, jag tänkte att det kanske är större chans att få borsta de där tänderna om man inte har tröttat ut darlingen med att städa hela köket själv. Liksom. Men sen fastnade jag här och darlingen var klar. Med köket alltså. Inte allt för trött. Inte trött alls faktiskt. Så tänderna blev borstade igår också. 8) VÄLDIGT trevligt. VÄLDIGT VÄLDIGT trevligt. Rekommenderas. Och i just det här fallet av tandborstning är man ju glad över de hål man ändå har. O:) Allt för överdriven hygien kan aldrig vara bra är min slutsats.Gablex skrev:Skulle inte du borsta tänderna.....?
Kram på er! Jannika
Hm. Jo. Alltså, jag tänkte att det kanske är större chans att få borsta de där tänderna om man inte har tröttat ut darlingen med att städa hela köket själv. Liksom. Men sen fastnade jag här och darlingen var klar. Med köket alltså. Inte allt för trött. Inte trött alls faktiskt. Så tänderna blev borstade igår också. VÄLDIGT trevligt. VÄLDIGT VÄLDIGT trevligt. Rekommenderas. Och i just det här fallet av tandborstning är man ju glad över de hål man ändå har. Allt för överdriven hygien kan aldrig vara bra är min slutsats.
Jannika, jag är iallafall inte i närheten av dig
Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
HÖRRU - vem är det nu som är gravid?? Vavava??Jannika skrev: Hm. Jo. Alltså, jag tänkte att det kanske är större chans att få borsta de där tänderna om man inte har tröttat ut darlingen med att städa hela köket själv. Liksom. Men sen fastnade jag här och darlingen var klar. Med köket alltså. Inte allt för trött. Inte trött alls faktiskt. Så tänderna blev borstade igår också. 8) VÄLDIGT trevligt. VÄLDIGT VÄLDIGT trevligt. Rekommenderas. Och i just det här fallet av tandborstning är man ju glad över de hål man ändå har. O:) Allt för överdriven hygien kan aldrig vara bra är min slutsats.![]()
Snart får vi börja med ordlista för den här tråden.
De tre första begreppen kan jag bidra med.
1. Att borsta tänderna.
2. Att vara gravid.
3. Att vara en finsko.
Förklaringarna kan kanske någon annan bidra med?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Fjällfolket
vackra galenpanna! Undrar om du inte är släkt med mina knäppgökar ändå! 8)
BLOMMAN!
Klart du ska bröllopera
Fjällfar och jag gifte oss samma sommar som Lotass föddes. Någon jättebaluns hade vi varken råd eller lust till, just då. Vi ville fira kärleken, bara vi och storbarna mina. Och bli VI..
Vi planerade vår hemlis tillsammans med barna, det var superskoj att ha en hemlis alla tillsammans i flera månader!
På den stora dagen åt vi mysfrukost tillsammans. Sen fixades hår och smink. När så kaffepaus väntade klev fiskepolisen in
-Vad GÖR ni? Hojtar han till en halvnaken Fjällmor.
- Skyll dig själv när du kliver in mitt på morron sådär! vi ska gifta oss om en stund, fick han till svar
Sen tog vi på oss kläderna.
Vandringskängorna, utebyxorna och en något finare överdel än vanligt... Fjällmor hade ett fint nytt tennspänne i lockarna och Fjällfar toppade med finaste fiskekepsen. Voila!
Sen tog vi bilen ner till forsen med stort F och mötte vigseförrättaren. Hon hade blommor med sig! En bukett till mig och en till dottern Fjällfolk. Under fniss och skratt samlade vi oss för den stora händelsen. Vi stod tillsammans hela familjen - VI gifte oss
När så ringen kom fram brast jag. Fjällfar hade lurat mig! Där i hans hand. Låg ringen jag önskat mig men som han sagt inte blev... Nedrans karl!
Så fikade vi tunnbrödrullar med lax (för de vuxna) och levertjohejj (för de små) och alkoholfritt bubbel vid forsen. Sen busade Fjällfar runt med kameran en stund
Efter vigseln tog vi en bild på min ringbeprydda hand och blommorna med mobilen och skickade till de närmast sörjande och bilade sen kvickt till täckninslöst land 8) Där, hos Fjällfars mormor och morfar, intogs bröllopsmiddagen. Vi åt suovas stekt i smör, serverat med tunnbröd och kaffe.. medan vedbastun väntade på bröllopsnatten
/Fjällmor
-
Gäst
Smilet bodde på Sjöhistoriska museets terrarieavdelning - dog när jag gick i sjuan - och eftersom jag är uppvuxen i stan har jag så klart hunnit besöka sjöfartsmuseet några gånger. Just nu finns där två krokodiler som heter "Hugget" och "Stugget" om jag inte minns helt fel.
Vad gäller bilden på länken som jag skickade, så står det så här under den:
"En amerikansk alligator inte helt olik Smilet."
Detta tolkar jag till att det INTE är Smilet på bilden, utan någon annan, oklart vem. 8)
Fjällmor, tårarna rinner (eller snarare sprutar), vilken otroligt fin återberättelse av ert bröllop.
Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet
Åh så fint
Fjällmor! Man känner alltid en sådan värme i dina inlägg, det är så härligt. Nu blir jag ÄNNU mer sugen på att ta min flock till fjälls! Fast jag undrar om Mr Cool hade fixat att befinna sig i "täckningslöst land"...
Och jag måste erkänna att när du skrev att du inte hade haft klänning på dig när du gifte dig så undrade jag för en nano-sekund om du hade varit naken

Och jag måste erkänna att när du skrev att du inte hade haft klänning på dig när du gifte dig så undrade jag för en nano-sekund om du hade varit naken
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Gäst
-
Lua
Jannika
, TACK för dagens asgarv
Fjällmor, å vad myyyysigt det låter! Nu blir jag ännu mer sugen att gifta mig. Det är låååångt till september ju...
Inatt ska Lillys nattmål bort. Jag o Lilly ska låna svärisarnas hus i två nätter och vagna bort det. Då slipper jag fundera över grannar och kan verkligen vara Mamma Cool 8)
Elle
Fjällmor, å vad myyyysigt det låter! Nu blir jag ännu mer sugen att gifta mig. Det är låååångt till september ju...
Inatt ska Lillys nattmål bort. Jag o Lilly ska låna svärisarnas hus i två nätter och vagna bort det. Då slipper jag fundera över grannar och kan verkligen vara Mamma Cool 8)
Hm, det är bara det att jag tycker det är lite smått generande att visa mig naken bland folk.. men du kanske hade underkläder iaf?Fjällfolket skrev:
BLOMMAN!
Klart du ska brölloperaJag hade ju som sagt (för några sidor sen
) inte klänning alls...
Du berättade delar av er bröllopsdag nån gång tidigare, och den historien är såå härlig!
-
Fjällfolket
Jag hade underklader, joblomman skrev:Hm, det är bara det att jag tycker det är lite smått generande att visa mig naken bland folk.. men du kanske hade underkläder iaf?Fjällfolket skrev:
BLOMMAN!
Klart du ska brölloperaJag hade ju som sagt (för några sidor sen
) inte klänning alls...
![]()
![]()
![]()
Du berättade delar av er bröllopsdag nån gång tidigare, och den historien är såå härlig!
Kängor, vildmarksbyxor och topp
Bildbevis finns 8)
/Fjällmor
Har ni lagt märke till att ju mer man borstar tänderna desto mer vill man göra det? Rent logiskt borde man ju känna sig lite nöjd och mätt på tandkräm då, men inte.... Tror jag ska föreslå en repris ikväll.
Fina Fjällan!
Elle, du behöver ju inte åka bort för att vara cool. Du ÄR coolheten och klokskapen personifierad. 8)
Den här svängen med Nella tog vi bort det enda nattmål hon hade kl 2.30 vid 4 månader medan hon fortfarande mest provåt puré och gröt. Hon har, som sin syster, inte varit nån långammande bebis. "Äta är överreklamerat". Hon sov på de första nätterna men det blev oroligt i sömnen på morgonkvisten. Vilket gjorde att jag inte kunde sova. Jag gissade att hon var lite hungrig. Så jag införde det där nattmålet igen samma tid tills hon åt rejäla portioner mat på dagarna. Två veckor senare tog jag bort nattmålet för gott. Inte ett enda uppvak sedan dess. Sånt experimenterande hade jag inte vågat mig på innan, haha! Så liiite coolare har jag också blivit med rutinen. Men i klass med Elle lär jag aldrig bli, är inte gjord av det virket.
Kram Jannika